Így változtatta meg a koronavírus-járvány a vásárlási szokásainkat

2020. 05. 12., 12:15

A koronavírus-járvány a vásárlási szokásokat is átalakította, ehhez pedig mind a nagyobb, és most már a kisebb kereskedelmi egységeknek is alkalmazkodniuk kell. A Wolton keresztül már elérhető az élelmiszer házhozszállítás is, ami a kiskereskedőket versenyképessé teheti a nagy áruházak online kiszállítása mellett is.

A koronavírus járvány és az azt követő intézkedések hatással voltak az élelmiszer-kereskedelemre is. A KSH adatai szerint márciusban az élelmiszer- és élelmiszer-jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 12,7 százalékkal nőtt az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene, míg a GKI Digital friss online kiskereskedelmi gyorsjelentéséből kiderül, hogy az e-kereskedelem is jelentős mértékben erősödött: az első negyedévben mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek bruttó 149,6 milliárd forint értékben, ami a rendelések számában 15,9 százalékos, értékében pedig 21,4 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A vásárlási szokásokra jelentős hatással voltak a járvány hazai megjelenését követően bevezetett korlátozások, az üzletek megváltozott nyitva tartása, a vásárlási idősávok, amelyek együttesen az online vásárlás felé terelték a vásárlókat. A bevásárlásnak ez a formája egyszerű, kényelmes és ugyanakkor biztonságos a veszélyhelyzet idején is.

A nagyobb áruházak, kereskedelmi láncok már korábban elérhetővé tették az online vásárlás és házhozszállítás lehetőségét, de az elmúlt időszakban a megnövekedett forgalommal az ő infrastruktúrájuk is nehezen birkózott meg: bár termékből elegendő mennyiség áll rendelkezésre, kiszállítási időpontot foglalni már csak hetekkel későbbre lehet.

Ez a megnövekedett igény lehet most a kisebb élelmiszerboltok esélye, hogy a válság nyertesivé váljanak, ha elérhetővé teszik ők is a házhozszállítást. A szolgáltatás bevezetése persze jelentős időt, energiát és pénzt venne igénybe, de ebben segít a Wolt az üzleteknek. A futárcég saját futáraival és kiépített rendszerével ezt a beruházást gyakorlatilag megspórolja a vele szerződő üzleteknek most. Az applikáción keresztüli rendelés előnye, hogy a vásárlónak nem kell figyelembe vennie az idősávokat, már 9 órától kérheti a szállítást.

A rendelés azonnali, így nem kell előre tervezni, vagy napokat várni a kiszállításra, ezért akkor is igénybe lehet venni, ha csak néhány dolog hiányzik a háztartásból, amire azonnal szükségünk lehet. A rendszer egyébként alkalmas rá, hogy akár nagy üzletláncok rendeléseit is ki tudják szállítani.

A Wolt új szolgáltatása egyelőre Budapesten érhető el, elsősorban kisebb élelmiszerüzletek és alkoholt árusító boltok találhatók meg az applikációban. A tapasztalatokra és a visszajelzésekre reagálva fogja a Wolt fejleszteni az üzletágat, és a terülti lefedettséget is növeli majd. A kiszállítási díjak a bevezető időszakban megegyeznek az éttermeknél alkalmazott díjakkal, így a kényelmi szolgáltatás nem drágítja meg jelentősen a bevásárlást – ugyanakkor gyors, kényelmes és biztonságos.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-11-13 00:10:00
November 11-én az Eiffel Műhelyházban rendezték meg az első „Vidéki Vállalkozók Éjszakája powered by Volkswagen” eseményt, ahol átadták az Év Vidéki Vállalkozói Díjakat. Magyarországon most először díjazták kizárólag a vidéki mikro-, kis- és középvállalkozásokat.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS