Így változtatta meg a koronavírus-járvány a vásárlási szokásainkat

2020. 05. 12., 12:15

A koronavírus-járvány a vásárlási szokásokat is átalakította, ehhez pedig mind a nagyobb, és most már a kisebb kereskedelmi egységeknek is alkalmazkodniuk kell. A Wolton keresztül már elérhető az élelmiszer házhozszállítás is, ami a kiskereskedőket versenyképessé teheti a nagy áruházak online kiszállítása mellett is.

A koronavírus járvány és az azt követő intézkedések hatással voltak az élelmiszer-kereskedelemre is. A KSH adatai szerint márciusban az élelmiszer- és élelmiszer-jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 12,7 százalékkal nőtt az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene, míg a GKI Digital friss online kiskereskedelmi gyorsjelentéséből kiderül, hogy az e-kereskedelem is jelentős mértékben erősödött: az első negyedévben mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek bruttó 149,6 milliárd forint értékben, ami a rendelések számában 15,9 százalékos, értékében pedig 21,4 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A vásárlási szokásokra jelentős hatással voltak a járvány hazai megjelenését követően bevezetett korlátozások, az üzletek megváltozott nyitva tartása, a vásárlási idősávok, amelyek együttesen az online vásárlás felé terelték a vásárlókat. A bevásárlásnak ez a formája egyszerű, kényelmes és ugyanakkor biztonságos a veszélyhelyzet idején is.

A nagyobb áruházak, kereskedelmi láncok már korábban elérhetővé tették az online vásárlás és házhozszállítás lehetőségét, de az elmúlt időszakban a megnövekedett forgalommal az ő infrastruktúrájuk is nehezen birkózott meg: bár termékből elegendő mennyiség áll rendelkezésre, kiszállítási időpontot foglalni már csak hetekkel későbbre lehet.

Ez a megnövekedett igény lehet most a kisebb élelmiszerboltok esélye, hogy a válság nyertesivé váljanak, ha elérhetővé teszik ők is a házhozszállítást. A szolgáltatás bevezetése persze jelentős időt, energiát és pénzt venne igénybe, de ebben segít a Wolt az üzleteknek. A futárcég saját futáraival és kiépített rendszerével ezt a beruházást gyakorlatilag megspórolja a vele szerződő üzleteknek most. Az applikáción keresztüli rendelés előnye, hogy a vásárlónak nem kell figyelembe vennie az idősávokat, már 9 órától kérheti a szállítást.

A rendelés azonnali, így nem kell előre tervezni, vagy napokat várni a kiszállításra, ezért akkor is igénybe lehet venni, ha csak néhány dolog hiányzik a háztartásból, amire azonnal szükségünk lehet. A rendszer egyébként alkalmas rá, hogy akár nagy üzletláncok rendeléseit is ki tudják szállítani.

A Wolt új szolgáltatása egyelőre Budapesten érhető el, elsősorban kisebb élelmiszerüzletek és alkoholt árusító boltok találhatók meg az applikációban. A tapasztalatokra és a visszajelzésekre reagálva fogja a Wolt fejleszteni az üzletágat, és a terülti lefedettséget is növeli majd. A kiszállítási díjak a bevezető időszakban megegyeznek az éttermeknél alkalmazott díjakkal, így a kényelmi szolgáltatás nem drágítja meg jelentősen a bevásárlást – ugyanakkor gyors, kényelmes és biztonságos.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 09. 19., 10:49
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége és a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége szervezésében 2022. szeptember elején Budapesten tanácskozott a genfi székhelyű Munkaadók Nemzetközi Szövetségének Európai és Közép-Ázsia csoportja. A konferencián, amelyre 35 országból érkeztek küldöttek, a VOSZ-t dr. Kovács Patrik és Barabás Tamás társelnökök, valamint Varga Julianna nemzetközi és oktatási igazgató képviselte, aki egyben az esemény egyik szervezője is volt. A rendezvényről őt kérdeztük.
2022. 09. 27., 16:17
Saját honlapján és a népszámlálás internetes oldalán is közzétette az idei cenzus kérdőívének mintáját a Központi Statisztikai Hivatal. A népszámlálási kérdőívet bárki kitöltheti önállóan online, október 1. és 16. között.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS