E-közlekedéssel erősítenek svájci nagyvárosok

2021. 08. 03., 17:30

Jelentős léptékkel halad az alpesi ország a klímasemleges tömegközlekedés fele: a közeljövőben két nagyvárosban is komoly fejlesztések indulnak az elektromobilitás terén a Siemens segítségével.

Cél a CO2 kibocsátás csökkentése

Zürich célja, hogy nagyvárosi területén 2040-re nullára csökkentse az üvegházhatású gázok közvetlen kibocsátását, de már 2030-ra legalább 50 százalékkal venné vissza a mennyiséget az 1990-es szinthez képest. Zürich tömegközlekedési vállalata (VBZ) a cél elérését azzal is segíteni kívánja, hogy az évtized végére buszflottáját nagyrészt kibocsátásmentes meghajtásra állítja át.

A VBZ negyvenöt Sicharge UC típusú eBus töltőállomás telepítésére és üzembe helyezésére adott megbízást a Siemensnek. Az infrastruktúrát a Hardau buszgarázsban alakítják ki, ahol a jövőben 45 új elektromos autóbuszt fog ellátni energiával. Összesen negyvenöt Sicharge UC töltőállomást szerelnek majd fel, közülük 30 darab töltőkapacitása 100 kW, tizenöté pedig 150 kW lesz, a járműveket elsősorban az éjszakai szünetben töltik majd. Az installáció a tervek szerint 2022 elején lép működésbe.

Felhős felügyelet

Bern tömegközlekedési vállalata, a Bernmobil terve, hogy 2035-re a fővárosban teljesen klímasemleges buszhálózatot alakítson ki, és 100 százalékban elektromos járművekkel szállítsa az utasközönséget. A vállalat mostani projektjében többek közt Siemens Sicharge UC 600 gyorstöltő állomásokat telepítenek a buszterminálokon, töltőoszlopokkal és pantográfokkal. Menetrend szerinti megállásuk idején a járművek akár 450 kilowatt energiával is feltölthetők lesznek, az áramszedők ehhez teljesen automatikusan fogják csatlakoztatni őket.

Bernmobil két vonalon összesen 14 új elektromos buszt tervez forgalomba állítani. Az e-buszok működtetéséhez a Siemens gyorstöltő állomásokat telepít, és kiépíti a buszpályaudvar töltő infrastruktúráját is, az üzemeltetés optimalizálásához pedig bevezeti felhőalapú depófelügyeleti megoldását, amelyet a tömegközlekedési vállalat szolgáltatásként, software-as-a-service modellben fog használni. A rendszer többek között monitorozza az áramellátást és a töltések folyamatát, automatikus kimutatásokat készít, ezáltal segíti a hatékony diagnosztizálást és az elektromos járművek optimális üzemeltetését. Az e-buszok várhatóan 2023 elején állnak üzembe.

A jövő az emissziómentes tömegközlekedésé

Az Európai Unió 2019 februárjában elfogadott szabályai szerint a kormányzatok által beszerzett, új buszok negyedének a meghajtás szempontjából karbonsemlegesnek kell lennie 2025-re, és arányukat az évtized végére egy harmadra kell növelni. Negyven város ezzel egy időben aláírta a fosszilis üzemanyagmentes utcákról szóló C40 Nyilatkozatot, vállalva, hogy buszflottáját már 2025-re kibocsátásmentessé teszi.

Várható ezért, hogy a következő években gyorsuló ütemben nő majd az elektromos buszvonalak száma az európai városokban. Összecseng ezzel a Markets and Markets jelentése (Electric Bus Market – Global Forecast to 2027) is, amely szerint világszinten az elektromos buszok száma az idei 81 ezerről 2027-re eléri a 704 ezret, ami a piac évi átlagosan 43,1 százalékos bővülését vetíti előre.

A Siemens számos európai városban, így többek közt Göteborgban, Hamburgban, Lipcsében, Nürnbergben, Osztravában, Stuttgartban kapott már felkérést, hogy e-töltési technológiájával segítse az e-buszok üzemeltetését.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-12-01 18:40:00
Az MNB összesen 15 millió forint bírságot szabott ki a K&H Biztosító Zrt.-re, többek között a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződések állománykezelésével összefüggő, egyes élet- és nem-életbiztosítási termékek biztosítási feltételeihez kapcsolódó informatikai biztonsági, illetve a vállalatirányítási területet érintő hiányosságok miatt.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.
2023. 10. 25., 09:33
epizód: 2023 / 16   |   hossz: 24:08
Az országos munkaerőhiány nagyon jól leszűkíthető adott gazdasági szegmensekre, és nem feltétlenül az elvándorlás okozza - mondta a BizniszPlusz podcastnak Somodi Bettina. A Beck and Partners nemzetközi HR tanácsadó cég üzletágvezetője szerint egy jó szabályozással a külföldi munkavállalók is szépen belesimulhatnának a rendszerbe, és kellenek, mert a nehéz fizikai munkahelyeket a magyarok már évek óta nem töltik be. A szakemberrel azt is megfejtettük, miért és milyen szempontok fontosak a ma már jóval bátrabban váltó munkaerőnek, különösen a fiataloknak.

  Rovathírek: GUSTO

A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS