„Repülő milliók”: a földi kiszolgálót és a repülőtér-üzemeltetőt is megbírságolta a közlekedési hatóság

„Repülő milliók”: a földi kiszolgálót és a repülőtér-üzemeltetőt is megbírságolta a közlekedési hatóság
2022. 09. 21., 17:18

A Menzies az érkező poggyászok kirakodására vonatkozó normaidő túllépése miatt, a Budapest Airport Zrt. repülési korlátozások megsértése miatt kapott büntetést.

Öt teljes órán át tartotta vissza egy éjfél után landoló repülőgép utasainak csomagjait a földi kiszolgáló június végén, Budapesten. Sokan kényszerültek így a terminálon kivárni, míg reggel végre hozzájutottak bőröndjeikhez. A mulasztó céget ötmillió forintra büntette a közlekedési hatóság. A reptér üzemeltetőjének kétszer ekkora bírságot kell fizetnie a mélyalvási időszakban a megengedettnél jóval nagyobb számban mozgó repülők miatt.

Egy Tel Avivból jelentős késéssel érkező járat 195 utassal és 75 darab poggyásszal a fedélzetén nem sokkal éjjel egy óra előtt szállt le a budapesti repülőtéren 2022. június 27-én. Az első bőrönd kereken öt órával később került szalagra, az utolsó hat percre rá. A közbeeső időben senki semmiféle tájékoztatást nem adott a csomagjaikra váró utasoknak arról, hogy tulajdonukat, értéktárgyaikat mikor kaphatják vissza. Sokan így teljes bizonytalanságban magukra hagyva kénytelenek voltak a reptéren éjszakázni.

A Technológiai és Ipari Minisztériumban (TIM) működő közlekedési hatóság hivatalból két eljárást is indított a körülmények feltárása, a felelősök felkutatása érdekében. Az egyikben a földi kiszolgálóról megállapította, hogy a Menzies az érkező poggyászok kirakodására vonatkozó normaidőt az első poggyász esetében 285, az utolsóéban 271 perccel lépte túl. A társaság saját nyilatkozata szerint öt órával a járat várható érkezése előtt már tudott arról, hogy a légijármű késni fog. Ennek ellenére a cég több munkavállalóját tervezett beosztásuk lejárta előtt hazaengedte, a munkaerő-szervezésben is csak hátráltatta tehát  az érkező járatok mielőbbi kirakodását. A szakmai követelmények egyértelmű megszegése miatt közigazgatási szankcióként 5 millió forint bírságot szabtak ki a földi kiszolgálóra.

A hatóság egy önálló eljárásban keresett választ arra, hogy a repülőtér forgalma hogyan haladhatta meg a mélyalvási időszakban megengedett szintet. A bekért adatokból kiderült, hogy a kérdéses napon összesen 21 repülőgép szállt fel vagy landolt éjfél és hajnali öt óra között a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A védett időszakban lezajlott műveletek száma idén júniusban – zömmel a menetrendi időn kívül, késéssel közlekedő járatok miatt – többszörösen haladta meg a szabályokban foglalt maximumot. A repülési korlátozások megsértése miatt a hatóság 10 millió forint légiközlekedési bírság megfizetésére kötelezte a Budapest Airport Zrt.-t. (TIM)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 10., 17:10
2025. júniusban nemcsak az elektromos és hibrid hajtásláncú használt autók iránt nőtt dinamikusan az érdeklődés, de a korábban csak stagnáló hagyományos (benzin, dízel) hajtású autók is újra szárnyra kaptak – derül ki a Használtautó.hu adataiból.
2025. 07. 09., 11:40
„A mesterséges intelligenciát elsősorban az emberi munkaerő tehermentesítésére használják a HR területén is, az pedig hasonlóan dolgozik az előszűrésnél, mint általában egy szakember: kulcssavakat keres, és a megadott kritériumoknak való megfelelést figyeli.”
2025-07-10 18:25:00
Az előző hónaphoz képest 0,3 százalékkal csökkent, az egy évvel korábbit azonban így is meghaladta 1,1 százalékkal a szolgáltatások volumene az Európai Unióban 2025 áprilisában – tájékoztatott az Eurostat.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.
Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS