Már küldi az eMAG a 3000 forintos kedvezménykuponokat

2021. 06. 10., 14:30

Az eMAG megkezdte a kuponok kibocsátását felhasználói számára, amelyre a versenyhatóság májusi döntése kötelezte. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásai során született, hasonló kötelezettségvállalások előnyösek a fogyasztóknak és a jogérvényesítés szempontjából is fontosak.

Az elmúlt héten megkezdődött az eMAG kedvezménykuponjainak kiküldése az érintett fogyasztóknak, amelyet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) írt elő a vállalkozás számára. A kedvezmény fél évig használható fel, és 3000 forintos engedményt biztosít 10 000 forint feletti vásárlásból minden fogyasztónak, akik az elmúlt egy évben az eMAG platformján vásároltak. A kupont minden jogosult e-mail üzenetben kapja meg, és egy kattintással automatikusan hozzáadható a felhasználó eMAG fiókjához. A vállalkozás a kuponok felhasználási ideje alatt 4 alkalommal fog emlékeztető e-mail üzenetet küldeni mindazok számára, akik még nem használták fel a kedvezményt.

A cégcsoport a 2021 májusában lezárult versenyfelügyeleti eljárás során tette a fogyasztók jóvátételére vonatkozó önkéntes vállalásait, amelyeket a nemzeti versenyhatóság Versenytanácsa bírságcsökkentő tényezőként vett figyelembe. Az utóbbi időszakban a Versenyhivatal bírság kiszabása mellett vagy helyett kiemelten figyelembe vette, ha egy cég önkéntesen vállalta, hogy orvosolja a felmerülő versenyaggályokat és kompenzálja a fogyasztókat. A tavalyi esztendőben, a rekord összegű 8,4 milliárd forint kiszabott versenyfelügyeleti bírság mellett a GVH Versenytanácsa által elfogadott, közvetlenül a fogyasztóknál hasznosuló jóvátétel értéke meghaladta a 2,1 milliárd forintot. Hasonlóan előnyös lehet a fogyasztók és a közérdek szempontjából, ha a versenyhatóság jogsértés megállapítása (esetlegesen bírság kiszabása) mellett, bírságcsökkentéssel ismeri el a cégek önkéntes jóvátételi vállalásait – mint az eMAG esetében.

A kötelezettségvállalások rugalmasan képesek lezárni az eljárásokat, hiszen általában nem követi őket hosszas bírósági jogvita. A döntés ilyenkor iránymutatást adhat a többi piaci szereplő számára is. Emellett további előnye, hogy olyan területre is kiterjedhet, amelyet a Versenyhivatal egyébként nem tudna kikényszeríteni – ilyen például az eMAG vállalásai a magyar vállalkozások külpiaci terjeszkedésének elősegítésére a cégcsoport külföldi platformjain.

„A GVH minden eljárásban egyedileg mérlegeli az érintett cégek vállalásait, melyre a hatályos jogszabályok alapján van lehetőség. A versenyhivatal 2020-ban az ügyeinek 20%-ában fogadott el vállalásokat a cégek részéről, és zárta le eljárásait jogsértés (vagy annak hiánya) kimondása nélkül. A Versenytanács a legsúlyosabb versenyjogi jogsértések, azaz a kartellek esetében nem fogad el ilyen vállalásokat, és csak kivételesen fogad el például akkor, ha a vizsgált kereskedelmi gyakorlat sérülékeny fogyasztói kört (pl. időseket, gyermekeket, betegséggel küzdőket) érint. Az elfogadott, majd határozatban rögzített kötelezettségvállalások végrehajtása a cégek számára minden esetben kötelező hatósági előírás. A határozat ilyen esetekben részletesen meghatározza a pontos kötelezettségeket, végrehajtásuk határidejét, valamint igazolásuk módjait. A megadott határidőt követően a GVH utóvizsgálat keretében hivatalból az utolsó fillérig ellenőrzi a határozatban foglaltak pontos betartását, és nem megfelelő vagy hiányos végrehajtás esetén bírságot is kiszabhat” – hívta fel a figyelmet Rigó Csaba Balázs, a nemzeti versenyhivatal elnöke. (GVH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS