Minden eddiginél több éves autópálya-matricát vásároltak a decemberi kampány idején

2023. 01. 10., 18:12

Minden eddiginél több éves autópálya-matricát vásároltak meg 2023-ra előre a közlekedők a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) elővásárlási kampányában tavaly decemberben. Megközelítően 187 ezer darab idei évre érvényes országos és megyei úthasználati jogosultság talált gazdára, mintegy 15 százalékkal több, mint egy évvel korábban – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) kedden.

A 2023-as éves országos matricából majdnem 78 ezer darab kelt el tavaly decemberben, mintegy 8 ezerrel több, mint egy évvel korábban.

A megyei matricáknál még ennél is nagyobb volt a növekedés, 2023-ra 109 ezer darabot vettek az úthasználók, majdnem 17 ezerrel többet, mint a 2022-es elővásárlási kampányban. Előbbiek esetében közel 12, utóbbiaknál mintegy 18 százalékos a növekedés.

A legtöbb pályamatricát, 164 ezer darabot személygépjárművekre vásárolták. Ez 26 ezerrel, mintegy 19 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Éves országos matricából 62,5 ezer, míg megyeiből 101,5 ezer darab kelt el 2023-ra. Ezek az adatok előbbi esetében 9 ezerrel (17 százalékkal), az utóbbinál pedig 17 ezerrel (mintegy 20 százalékkal) haladják meg az egy évvel korábbi számokat.

A megyei matricákat tekintve a TOP 3 vignetta esetében a legnagyobb mértékű a növekedés, a Pest vármegyeiből 59 ezer darab kelt el, majd 16 százalékkal több, mint egy éve. A Fejér vármegyére érvényes jogosultságból 11,5 ezer darab fogyott, bő 32 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Győr-Moson-Sopron vármegyei matricából 9,5 ezret vásároltak, mintegy 17 százalékkal több, mint egy éve.

A NÚSZ Zrt. e-matrica vásárlásához a saját hivatalos, megújult nemzetiutdij.hu oldalát ajánlja, ahol már regisztráció nélkül is lehet úthasználati jogosultságot venni, akár mobilon is. A vásárlás során nem kell kényelmi díjat fizetni, és újdonság, hogy a felületen a vásárlás során az ügyfelet kategóriaválasztó is segíti a jármű díjkategóriájának megállapításában. (NÚSZ Zrt.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Nem drága a csapatépítés, ha a dolgozók napi béréhez viszonyítjuk, de nem az étel, az ital és maga az esemény a fontos, hanem az, hogy mit hozunk ki a résztvevőkből. A látens távozóktól az elkerülhető fluktuáción át a jutalmazás-elismerés egyensúlyáig – íme, a recept ahhoz, hogy egy nyelvet beszéljen dolgozó és munkáltató. A következetes, tervszerű vállalati fejlődéshez vezető útról Kalmár Pétert, az [eureka] Consulting & Games alapító-vezérigazgatóját kérdeztük.
Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS