Minden eddiginél több éves autópálya-matricát vásároltak a decemberi kampány idején

2023. 01. 10., 18:12

Minden eddiginél több éves autópálya-matricát vásároltak meg 2023-ra előre a közlekedők a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) elővásárlási kampányában tavaly decemberben. Megközelítően 187 ezer darab idei évre érvényes országos és megyei úthasználati jogosultság talált gazdára, mintegy 15 százalékkal több, mint egy évvel korábban – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) kedden.

A 2023-as éves országos matricából majdnem 78 ezer darab kelt el tavaly decemberben, mintegy 8 ezerrel több, mint egy évvel korábban.

A megyei matricáknál még ennél is nagyobb volt a növekedés, 2023-ra 109 ezer darabot vettek az úthasználók, majdnem 17 ezerrel többet, mint a 2022-es elővásárlási kampányban. Előbbiek esetében közel 12, utóbbiaknál mintegy 18 százalékos a növekedés.

A legtöbb pályamatricát, 164 ezer darabot személygépjárművekre vásárolták. Ez 26 ezerrel, mintegy 19 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Éves országos matricából 62,5 ezer, míg megyeiből 101,5 ezer darab kelt el 2023-ra. Ezek az adatok előbbi esetében 9 ezerrel (17 százalékkal), az utóbbinál pedig 17 ezerrel (mintegy 20 százalékkal) haladják meg az egy évvel korábbi számokat.

A megyei matricákat tekintve a TOP 3 vignetta esetében a legnagyobb mértékű a növekedés, a Pest vármegyeiből 59 ezer darab kelt el, majd 16 százalékkal több, mint egy éve. A Fejér vármegyére érvényes jogosultságból 11,5 ezer darab fogyott, bő 32 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Győr-Moson-Sopron vármegyei matricából 9,5 ezret vásároltak, mintegy 17 százalékkal több, mint egy éve.

A NÚSZ Zrt. e-matrica vásárlásához a saját hivatalos, megújult nemzetiutdij.hu oldalát ajánlja, ahol már regisztráció nélkül is lehet úthasználati jogosultságot venni, akár mobilon is. A vásárlás során nem kell kényelmi díjat fizetni, és újdonság, hogy a felületen a vásárlás során az ügyfelet kategóriaválasztó is segíti a jármű díjkategóriájának megállapításában. (NÚSZ Zrt.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS