Nagy a zaj az IT szállítók kavalkádjában, nem egyszerű kitűnni. De a fő kihívás számomra inkább a munkatársak és a magam fejlődésének biztosítása – mondta az Üzletemnek adott interjúban Salga Péter, a Dyntell Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
– Mit tanult a Dyntell a koronavírus-járványból? Hogyan alakult át a piac?
– Azok a cégek tudtak jól reagálni a járványra, ahol fejlett volt az informatikai háttér, a folyamatok digitalizálva voltak és a munkatársak kontrollja megvalósult. Megnövekedett az igény a cégek közötti elektronikus kapcsolattartásra (e-kereskedelem, B2B, e-számla, EDI) és a néhány nehéz hónap alatt mindenki számára nyilvánvalóvá vált, hogy egy vállalat, megfelelő üzleti szoftver nélkül a működését kockáztatja.
– Szükség volt új stratégiára a megváltozott helyzetben?
– Március végén öt különböző gördülő pénzügyi tervünk volt a második negyedévre és volt olyan, amit úgy hívtak, hogy „underpessimistic”. Szerencsére a legjobb szcenáriók váltak valóra, és mind Romániában, mind Magyarországon dinamikusan tudunk nőni tovább 2020-ban is.
– Mi a cég versenyelőnye a konkurens vállalkozásokkal szemben?
– Fejlesztünk ERP-t és üzleti intelligencia rendszert is, megoldást tudunk adni az ipari automatizálási igényekre és értünk a mesterséges intelligenciához. Ez a mix ritka a magyar piacon. A kis szállítók közül kiemelkedünk, de sokkal rugalmasabbak vagyunk, mint a mamutok.
– Hogyan lehet beépíteni a vállalatirányításrendszerbe az adatelemzést?
– A világ azt várja, hogy a mesterséges intelligencia elérje azt a szintet, hogy a szoftver automatikusan tud vezérelni egy vállalatot: szól, ha baj van, elemez és beavatkozik, így a vezetőnek csak a stratégiai döntésekkel kell majd foglalkoznia. Nem vagyunk olyan messze ettől a korszaktól, de jelenleg csak a vezetőkkel együtt gondolkodva tudunk ilyen rendszereket kialakítani.
– Úgy tűnik, hogy IT-vonalon ma igazán egyszerű a helyzet, akkora a kereslet. Tényleg minden ilyen simán megy?
– Nagy a zaj az IT szállítók kavalkádjában, nem egyszerű kitűnni. De a fő kihívás számomra inkább a munkatársak és magam fejlődésének biztosítása.
– Milyen új termékeket kínálnak a közeljövőben?
– Az adatelemzést és az üzleti intelligenciát szeretnénk a kkv-k számára elérhetővé tenni.
– A nagyvállalatok mellett milyen szektorban érdemes megszólítani a kkv-kat?
– Mi azokat a cégeket szólítjuk meg, ahol a standard megoldások nem jól működnek. Általában a gyártók ilyenek, illetve ahol logisztikai kihívások vannak, de a bonyolult projekt alapú működést is szeretjük.
– Tisztában vannak a magyar cégek azzal, hogy mit kezdjenek az adatvagyonukkal?
– Azt, hogy mennyire nincsenek tisztában nálunk ezzel, a magyar termelékenységi adatokból lehet lemérni legjobban. Sok helyen sajnos még azt is magyarázni kell, hogy miért kell adatot gyűjteni, de ahol van adat, ott sem használják, pedig kivétel nélkül drasztikusan növelhető a profit az adatok elemzésével.
– Hány fős a Dyntell szakembergárdája, milyen erősítésre, bővítésre készülnek?
– 3 országban 100 fő feletti. Szinte minden területen bővülünk, fejlesztőket, tanácsadókat és projekt menedzsereket is keresünk.
– Mi szükséges ahhoz, hogy a Dyntell belépjen a közép-európai piacokra?
– Bízom benne, hogy jó úton vagyunk ehhez, és csak a kitartás szükséges hozzá.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Nincs ilyen listám. Szeretnék minél tovább a nagyszerű kollégáimmal dolgozni és egyre több ügyfélnek segíteni.
Kiemelkedő magyar teljesítményeket díjaztak.
A paksi bővítésben felpörögtek az építési munkálatok, a következő fontos lépés az első beton, amely legkésőbb 2025. január-februárig várható – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.