Dinamikusan fejlődő társadalom nem tud működni korszerű és széles körű közteherviselés nélkül – mondta az Üzletemnek Gerendy Zoltán, a BDO Magyarország könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat ügyvezetője és adótanácsadó partnere.
Gerendy Zoltán immár harminc éve, a pályakezdés óta dolgozik a BDO-nál. „Ez azt gondolom, sok mindent elárul arról, hogy mennyire szeretem a szakmámat és mennyire hiszek a cégünkben” – vallja. Gerendy Zoltán 1996 óta áll a BDO Magyarország élén, amely jelenleg a legnagyobb magyar tulajdonban lévő professzionális tanácsadó cégcsoporttá nőtte ki magát, így a BDO-t immár Magyarországon is a négy óriás tanácsadó cég mellett a „Big Fifth”-ként tartják számon. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 170. interjúja!
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Ilyen pontokat nem tudok definiálni. A feladatok egymás után jönnek és oldjuk meg őket. Minden időszaknak megvan a maga szépsége és problémája is egyben.
– Milyen távra tervez?
– Stratégiailag 3-5 évre, a gyakorlatban csak rövidtávra.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Szeretném az adózást, mint a közteherviselés alapkövét egy sokkal elfogadottabb feladattá/kötelességgé tenni a társadalmi köztudatban. Dinamikusan fejlődő társadalom nem tud működni korszerű és széles körű közteherviselés nélkül. Egy ilyen modern – a digitális korszak sajátosságait lekövető – de egyben jól tervezhető adórendszer elvi alapjainak kialakítása mindenképp nagyon érdekes kihívás lenne.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Folyamatosan tanulok, beleértve képzéseket, ügyfél feladatokat, kollégákkal történő egyeztetéseket. Kedvenc szakterületem a nemzetközi adózás, ebben a témában a legjobb szakemberek/specialisták sajnos külföldön vannak.
– Mivel motiválja a kollégáit, társait?
– Nem kell őket motiválni, ha jó volt a kiválasztásuk, megy az önmagától is. Egy tudásalapú feladatkörben a legjobb motiváló és megtartó erő az érdekes és változatos munka, valamint a megfelelő közösség.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Nincs ilyen ambícióm, de rengeteg minden érdekel. Talán zenei vagy filmproduceri feladatkör vonzana a legjobban, de ez csak a jéghegy csúcsa.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– A szakmai üzleti kapcsolatok alapvetően megbízásokon/feladatokon keresztül jönnek létre, ezekhez külön építkezés nem kell, de jó marketing és kommunikáció igen. A tartós ügyfélkapcsolat nagy érték és az évek során nagyon erős bizalmi kapcsolattá tud fejlődni, amelyet mindkét félnek ápolnia kell.
– Mire sajnálja az idejét?
– Felesleges és értelmetlen feladatokra.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Sok mindennel, de maradjon ez az én titkom. Annyit elmondok, hogy az őszinteséget nagyon nagyra értékelem az élet minden területén.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Több területen is vállaltam már ilyen feladatot, jelenleg a sport területén vagyok aktív. A jövőben ezt szeretném kiterjeszteni a filantrópia magyarországi erősítéséhez kapcsolódó feladatokkal (konkrétan: hogyan tudnak tehetősebb emberek jó célokat támogatni a vagyonukból). Meggyőződésem, hogy a filantrópia transzparens és széles körű jelenléte már önmagában nagyon sokat javítana a közhangulaton, jelentős pozitív hatást tudna az élet számos területén kifejteni, és megerősítené a sikeres magyar vállalkozók tiszteletét a köztudatban.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– A pénz számomra alapvetően eszköz, amit a hétköznapi dolgokon túl minden olyanra felhasználok, amit hasznosnak tartok vagy örömet tudok vele szerezni.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Család, zene, festészet, tenisz, vitorlázás.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.