Ők lettek az első PR Excellence Hungary Award győztesei

2021. 11. 19., 20:04

A 30 éves Magyar PR Szövetség a 2021-es évben először hirdette meg a PR Excellence Hungary Award-ot, amely a legjobb PR gyakorlatokat díjazó verseny. A magyar zsűri 6 kategóriában, 12 kampányt ítélt kitüntetésre érdemesnek, a nemzetközi zsűri pedig 3 díjat osztott ki. A legtöbb díjat Társadalmi kommunikáció/Közérdekű ügyek kezelésében adtak.

A nemzetközi sztenderdek alapján megalkotott verseny célja, a PR-szakma elismertségének növelése az üzleti életben. Ezért kimondottan saját jogon életképes PR-megoldásokat várt a zsűri.

„A PREXA alapításával az MPRSZ szándéka a hazai kommunikációs szakma elismertségének új szintre emelése. A szervezet díjazni kívánta az év legjobb kommunikációs ötleteit, megoldásait, kampányait vagy épp projektjeit”– mondta Szányi Gabriella, az MPRSZ alelnöke, a díj főszervezője.

Magyar és nemzetközi zsűri 

A Magyar PR Szövetség fontos célkitűzése, hogy a magyar PR-szakma még jobban megvesse a lábát a nemzetközi PR térképen, ezért a 13 fős magyar zsűri mellett egy 11 fős nemzetközi zsűri is értékelte és díjazta az angolul is beérkező, 2020-ban megvalósult aktivitásokat.

„A sokszínű, kommunikációs területen rendkívül tapasztalt zsűri szavatolta, hogy a pályázatok a lehető legszéleskörűbb elbírálásban részesüljenek. A beérkezett pályázatok minősége és mennyisége pedig már most mutatja a díj presztízsét, s ez reményeink szerint látszik a díjat érdemelt pályamunkákból is” – tette hozzá Szányi Gabriella.

(Szányi Gabriella is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat interjúját IDE KATTINTVA olvashatja.)

Főszerepben a társadalmi kommunikáció

Öt díjat osztott ki a zsűri a társadalmi kommunikáció/közérdekű ügyek kezelése kategóriában, amelyek között olyan szemléletformáló, érzékenyítő, figyelmet felkeltő aktivitások voltak, amelyek sikeresen irányították a társadalom figyelmét egy-egy jelentős ügyre.

„A PR-szakma egyik legfontosabb feladata, hogy párbeszédet generáljon olyan témákban, amelyek fontos hatással vannak a hétköznapjainkra. A célközönséget bevonva lehet szemléletet formálni és valódi hatást elérni, ezért is üdvözítő látni, hogy ilyen sok minőségi pályamunka érkezett a kategóriában” – mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.

A Ferling kapta a fődíjat

Összesítésben a kategóriák feletti fődíjat a Ferling kapta, ami a Körber Hungária Gépgyártó Kft.-nek készített, „Zsebben a Körber” nevű belső kommunikációs kampányért érdemelték ki a legnagyobb elismerést.

Az Év PR-szakembere Balatoni Zsófia

Először osztották ki Az Év Kiváló PR-szakembere Díjat, amelyet minden évben az kapja, akit szakmai eredményei, sikeres kampányai, oktatási múltja, publikációs tevékenysége vagy társadalmi szerepvállalása alapján a zsűri tagjai a díjra érdemesnek tartanak. Az elismerést 2021-ben Balatoni Zsófia, az Uniomedia Communications ügyvezetője kapta meg, a zsűri egységes szavazata alapján.

A PR EXCELLENCE HUNGARY AWARD 2021 NYERTESEI:

Fődíj:  Zsebben a Körber

          Pályázó: Ferling

          Megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.

Általános hírnévmenedzsment kategória:

  • Arany:  Estöri Kreatív Történelmi Verseny

Pályázó: Uniomedia Communications

Megbízó: Esterházy Magyarország Alapítvány

  • Ezüst: Komlóval a jövőért

Pályázó: Uniomedia Communications

Megbízó: HEINEKEN Hungária

  • Bronz: Folly újrapozícionálás

Pályázó: Salt Communications Kft.

Megbízó: Folly Arborétum és Borászat

Belső kommunikáció kategória:

  • Arany:        Zsebben a Körber

Pályázó: Ferling

Megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.

Influencer együttműködés kategória:

  • Arany:        Neked milyen a rEGGeled?

Pályázó: Open Communications

Megbízó: Magyar Tojásszövetség

 

Issue management / Specifikus hírnévmenedzsment kategória:

  • Arany:  Beiskolázás a pandémia alatt

Pályázó: Ferling

Megbízó: Pécsi Tudományegyetem

  • Ezüst: OperaLive – Minden körülmények között az Operával

Pályázó: Opera

Megbízó: Magyar Állami Operaház

Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése kategória:

  • Különdíj (speciális nyelvi relevancia): Ők Lapja

          Pályázó: ACG

          Megbízó: Vodafone

  • Különdíj (különleges ötlet): Mi változzunk, ne a környezet! – online nyereményjáték kampány

Pályázó: Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.

Megbízó: Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.

  • Arany:  AVON Mellrák ellenes kampány, 2020

Pályázó: FleishmanHillard Café

Megbízó: AVON Cosmetics Hungary Kft.

  • Ezüst: Egy biztonságos otthonért

Pályázó: FleishmanHillard Café

Megbízó: IKEA Magyarország

  • Bronz: #Digitálisegészség az idősekért

Pályázó: Uniomedia Group

Megbízó: Magyar Telekom

Nemzetközi zsűri által legjobbnak ítélt kampányok:

  • Arany: Hoping for a better future

Pályázó: Uniomedia Communications

Megbízó: HEINEKEN Hungary

  • Ezüst: Esterházy History Competition

          Pályázó: Uniomedia Communications

          Megbízó: Esterházy Hungary Foundation

  • Bronz: These Paws Need a Helping Hand

          Pályázó: Lounge Group

          Megbízó: Jófogás

Az Év PR-szakembere: Balatoni Zsófia

(Fotó: Magyar PR Szövetség)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 07., 13:25
Az amerikai fogyasztók hamarosan többet fizethetnek a Kínából érkező termékekért, miután az Egyesült Államok 2025. február 1-től 10 százalékos vámot vetett ki a kínai importcikkekre, és megszüntette az eddigi adókedvezményt a 800 dollár alatti csomagokra. Az intézkedés különösen az olyan népszerű online piactereket érinti, mint a Temu és a Shein, amelyeket eddig alacsony árú termékeik és gyors kiszállításuk miatt kedveltek a vásárlók. De mi vezetett ehhez a döntéshez, és milyen hatása lesz az amerikai piacra? Tímár Szabolcs, a PwC Magyarország e-kereskedelmi szakértőjének írása.
2025. 02. 06., 15:25
Előregisztráció formájában már több mint 3200 cég jelezte érdeklődését a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja!” fantázianevű program iránt, amelyre a jelentkezés február 3-tól nyílt meg – tájékoztatott Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára.

  Rovathírek: HIPA

A beruházásösztönzésben is ki kell használni, hogy rendkívül Magyarország-barát az új washingtoni adminisztráció, és a legnagyobb amerikai cégeket is ösztönözni kell magyarországi befektetésekre – hívta fel a figyelmet Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség és az ukrán hatóságok tájékoztatása alapján az elmúlt két hónapban sem csökkent az ukrán energia-infrastruktúrát ért támadások száma. A támadások közvetlenül nem érintik az ukrajnai atomerőművek nukleáris biztonságát, azonban megzavarhatják működésüket.