A 30 éves Magyar PR Szövetség a 2021-es évben először hirdette meg a PR Excellence Hungary Award-ot, amely a legjobb PR gyakorlatokat díjazó verseny. A magyar zsűri 6 kategóriában, 12 kampányt ítélt kitüntetésre érdemesnek, a nemzetközi zsűri pedig 3 díjat osztott ki. A legtöbb díjat Társadalmi kommunikáció/Közérdekű ügyek kezelésében adtak.
A nemzetközi sztenderdek alapján megalkotott verseny célja, a PR-szakma elismertségének növelése az üzleti életben. Ezért kimondottan saját jogon életképes PR-megoldásokat várt a zsűri.
„A PREXA alapításával az MPRSZ szándéka a hazai kommunikációs szakma elismertségének új szintre emelése. A szervezet díjazni kívánta az év legjobb kommunikációs ötleteit, megoldásait, kampányait vagy épp projektjeit”– mondta Szányi Gabriella, az MPRSZ alelnöke, a díj főszervezője.
Magyar és nemzetközi zsűri
A Magyar PR Szövetség fontos célkitűzése, hogy a magyar PR-szakma még jobban megvesse a lábát a nemzetközi PR térképen, ezért a 13 fős magyar zsűri mellett egy 11 fős nemzetközi zsűri is értékelte és díjazta az angolul is beérkező, 2020-ban megvalósult aktivitásokat.
„A sokszínű, kommunikációs területen rendkívül tapasztalt zsűri szavatolta, hogy a pályázatok a lehető legszéleskörűbb elbírálásban részesüljenek. A beérkezett pályázatok minősége és mennyisége pedig már most mutatja a díj presztízsét, s ez reményeink szerint látszik a díjat érdemelt pályamunkákból is” – tette hozzá Szányi Gabriella.
(Szányi Gabriella is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat interjúját IDE KATTINTVA olvashatja.)
Főszerepben a társadalmi kommunikáció
Öt díjat osztott ki a zsűri a társadalmi kommunikáció/közérdekű ügyek kezelése kategóriában, amelyek között olyan szemléletformáló, érzékenyítő, figyelmet felkeltő aktivitások voltak, amelyek sikeresen irányították a társadalom figyelmét egy-egy jelentős ügyre.
„A PR-szakma egyik legfontosabb feladata, hogy párbeszédet generáljon olyan témákban, amelyek fontos hatással vannak a hétköznapjainkra. A célközönséget bevonva lehet szemléletet formálni és valódi hatást elérni, ezért is üdvözítő látni, hogy ilyen sok minőségi pályamunka érkezett a kategóriában” – mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
A Ferling kapta a fődíjat
Összesítésben a kategóriák feletti fődíjat a Ferling kapta, ami a Körber Hungária Gépgyártó Kft.-nek készített, „Zsebben a Körber” nevű belső kommunikációs kampányért érdemelték ki a legnagyobb elismerést.
Az Év PR-szakembere Balatoni Zsófia
Először osztották ki Az Év Kiváló PR-szakembere Díjat, amelyet minden évben az kapja, akit szakmai eredményei, sikeres kampányai, oktatási múltja, publikációs tevékenysége vagy társadalmi szerepvállalása alapján a zsűri tagjai a díjra érdemesnek tartanak. Az elismerést 2021-ben Balatoni Zsófia, az Uniomedia Communications ügyvezetője kapta meg, a zsűri egységes szavazata alapján.
A PR EXCELLENCE HUNGARY AWARD 2021 NYERTESEI:
Fődíj: Zsebben a Körber
Pályázó: Ferling
Megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.
Általános hírnévmenedzsment kategória:
Pályázó: Uniomedia Communications
Megbízó: Esterházy Magyarország Alapítvány
Pályázó: Uniomedia Communications
Megbízó: HEINEKEN Hungária
Pályázó: Salt Communications Kft.
Megbízó: Folly Arborétum és Borászat
Belső kommunikáció kategória:
Pályázó: Ferling
Megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.
Influencer együttműködés kategória:
Pályázó: Open Communications
Megbízó: Magyar Tojásszövetség
Issue management / Specifikus hírnévmenedzsment kategória:
Pályázó: Ferling
Megbízó: Pécsi Tudományegyetem
Pályázó: Opera
Megbízó: Magyar Állami Operaház
Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése kategória:
Pályázó: ACG
Megbízó: Vodafone
Pályázó: Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.
Megbízó: Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.
Pályázó: FleishmanHillard Café
Megbízó: AVON Cosmetics Hungary Kft.
Pályázó: FleishmanHillard Café
Megbízó: IKEA Magyarország
Pályázó: Uniomedia Group
Megbízó: Magyar Telekom
Nemzetközi zsűri által legjobbnak ítélt kampányok:
Pályázó: Uniomedia Communications
Megbízó: HEINEKEN Hungary
Pályázó: Uniomedia Communications
Megbízó: Esterházy Hungary Foundation
Pályázó: Lounge Group
Megbízó: Jófogás
Az Év PR-szakembere: Balatoni Zsófia
(Fotó: Magyar PR Szövetség)
A beruházásösztönzésben is ki kell használni, hogy rendkívül Magyarország-barát az új washingtoni adminisztráció, és a legnagyobb amerikai cégeket is ösztönözni kell magyarországi befektetésekre – hívta fel a figyelmet Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség és az ukrán hatóságok tájékoztatása alapján az elmúlt két hónapban sem csökkent az ukrán energia-infrastruktúrát ért támadások száma. A támadások közvetlenül nem érintik az ukrajnai atomerőművek nukleáris biztonságát, azonban megzavarhatják működésüket.