Ők lettek az első PR Excellence Hungary Award győztesei

2021. 11. 19., 20:04

A 30 éves Magyar PR Szövetség a 2021-es évben először hirdette meg a PR Excellence Hungary Award-ot, amely a legjobb PR gyakorlatokat díjazó verseny. A magyar zsűri 6 kategóriában, 12 kampányt ítélt kitüntetésre érdemesnek, a nemzetközi zsűri pedig 3 díjat osztott ki. A legtöbb díjat Társadalmi kommunikáció/Közérdekű ügyek kezelésében adtak.

A nemzetközi sztenderdek alapján megalkotott verseny célja, a PR-szakma elismertségének növelése az üzleti életben. Ezért kimondottan saját jogon életképes PR-megoldásokat várt a zsűri.

„A PREXA alapításával az MPRSZ szándéka a hazai kommunikációs szakma elismertségének új szintre emelése. A szervezet díjazni kívánta az év legjobb kommunikációs ötleteit, megoldásait, kampányait vagy épp projektjeit”– mondta Szányi Gabriella, az MPRSZ alelnöke, a díj főszervezője.

Magyar és nemzetközi zsűri 

A Magyar PR Szövetség fontos célkitűzése, hogy a magyar PR-szakma még jobban megvesse a lábát a nemzetközi PR térképen, ezért a 13 fős magyar zsűri mellett egy 11 fős nemzetközi zsűri is értékelte és díjazta az angolul is beérkező, 2020-ban megvalósult aktivitásokat.

„A sokszínű, kommunikációs területen rendkívül tapasztalt zsűri szavatolta, hogy a pályázatok a lehető legszéleskörűbb elbírálásban részesüljenek. A beérkezett pályázatok minősége és mennyisége pedig már most mutatja a díj presztízsét, s ez reményeink szerint látszik a díjat érdemelt pályamunkákból is” – tette hozzá Szányi Gabriella.

(Szányi Gabriella is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat interjúját IDE KATTINTVA olvashatja.)

Főszerepben a társadalmi kommunikáció

Öt díjat osztott ki a zsűri a társadalmi kommunikáció/közérdekű ügyek kezelése kategóriában, amelyek között olyan szemléletformáló, érzékenyítő, figyelmet felkeltő aktivitások voltak, amelyek sikeresen irányították a társadalom figyelmét egy-egy jelentős ügyre.

„A PR-szakma egyik legfontosabb feladata, hogy párbeszédet generáljon olyan témákban, amelyek fontos hatással vannak a hétköznapjainkra. A célközönséget bevonva lehet szemléletet formálni és valódi hatást elérni, ezért is üdvözítő látni, hogy ilyen sok minőségi pályamunka érkezett a kategóriában” – mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.

A Ferling kapta a fődíjat

Összesítésben a kategóriák feletti fődíjat a Ferling kapta, ami a Körber Hungária Gépgyártó Kft.-nek készített, „Zsebben a Körber” nevű belső kommunikációs kampányért érdemelték ki a legnagyobb elismerést.

Az Év PR-szakembere Balatoni Zsófia

Először osztották ki Az Év Kiváló PR-szakembere Díjat, amelyet minden évben az kapja, akit szakmai eredményei, sikeres kampányai, oktatási múltja, publikációs tevékenysége vagy társadalmi szerepvállalása alapján a zsűri tagjai a díjra érdemesnek tartanak. Az elismerést 2021-ben Balatoni Zsófia, az Uniomedia Communications ügyvezetője kapta meg, a zsűri egységes szavazata alapján.

A PR EXCELLENCE HUNGARY AWARD 2021 NYERTESEI:

Fődíj:  Zsebben a Körber

          Pályázó: Ferling

          Megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.

Általános hírnévmenedzsment kategória:

  • Arany:  Estöri Kreatív Történelmi Verseny

Pályázó: Uniomedia Communications

Megbízó: Esterházy Magyarország Alapítvány

  • Ezüst: Komlóval a jövőért

Pályázó: Uniomedia Communications

Megbízó: HEINEKEN Hungária

  • Bronz: Folly újrapozícionálás

Pályázó: Salt Communications Kft.

Megbízó: Folly Arborétum és Borászat

Belső kommunikáció kategória:

  • Arany:        Zsebben a Körber

Pályázó: Ferling

Megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.

Influencer együttműködés kategória:

  • Arany:        Neked milyen a rEGGeled?

Pályázó: Open Communications

Megbízó: Magyar Tojásszövetség

 

Issue management / Specifikus hírnévmenedzsment kategória:

  • Arany:  Beiskolázás a pandémia alatt

Pályázó: Ferling

Megbízó: Pécsi Tudományegyetem

  • Ezüst: OperaLive – Minden körülmények között az Operával

Pályázó: Opera

Megbízó: Magyar Állami Operaház

Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése kategória:

  • Különdíj (speciális nyelvi relevancia): Ők Lapja

          Pályázó: ACG

          Megbízó: Vodafone

  • Különdíj (különleges ötlet): Mi változzunk, ne a környezet! – online nyereményjáték kampány

Pályázó: Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.

Megbízó: Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.

  • Arany:  AVON Mellrák ellenes kampány, 2020

Pályázó: FleishmanHillard Café

Megbízó: AVON Cosmetics Hungary Kft.

  • Ezüst: Egy biztonságos otthonért

Pályázó: FleishmanHillard Café

Megbízó: IKEA Magyarország

  • Bronz: #Digitálisegészség az idősekért

Pályázó: Uniomedia Group

Megbízó: Magyar Telekom

Nemzetközi zsűri által legjobbnak ítélt kampányok:

  • Arany: Hoping for a better future

Pályázó: Uniomedia Communications

Megbízó: HEINEKEN Hungary

  • Ezüst: Esterházy History Competition

          Pályázó: Uniomedia Communications

          Megbízó: Esterházy Hungary Foundation

  • Bronz: These Paws Need a Helping Hand

          Pályázó: Lounge Group

          Megbízó: Jófogás

Az Év PR-szakembere: Balatoni Zsófia

(Fotó: Magyar PR Szövetség)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-24 14:30:47
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS