Ősszel is élményekre vágynak a magyarok

2021. 09. 26., 13:00

Vidéken sikeres nyarat zárt a Danubius Hotels, beigazolódott az előzetes májusi közvéleménykutatásuk eredménye. Budapesten főként az eseményturizmus hozta a számokat. Indul a Danubius Őszi Élményszüret, a várakozások bíztatóak: sokan foglalnak az őszi időszakra, a gasztronómiai és kulturális programokat, vagy a wellness pihenést választva.

Kiemelten sikeres nyarat zártak a Danubius Hotels vidéki wellness szállodái, ami megfelelt az előzetes várakozásoknak. A Danubius Hotels és az Opinio piackutató 2021. május elején reprezentatív felmérést készített a magyar utazók téli hullám utáni vágyairól.  A felmérésből kiderült, hogy a magyarok közel fele hazai szállodában üdülne a koronavírus-korlátozások feloldása után, legjobban egy tóparti pihenésre, egy új város felfedezésére és egy étteremre vágytak.

A várakozásokat a nyári eredmények igazolták is. A főszezonban a Danubius Hotels vidéki wellness szállodái közel teltházzal üzemeltek. A belföldi vendégek aránya a Balatonon és az all inclusive wellness szállodákban együtt, egész nyárra vetítve 80% fölött volt.

A balatoni szállodákban a tavalyi, de még a 2019-es rekord évet is meghaladó bevételi teljesítménnyel zárult a főszezoni időszak, részben kárpótolva a későn indult nyári szezont. A szállodákhoz beérkező visszajelzések alapján a teljes körű kiszolgálás nyújtotta kényelem, a wellness szolgáltatások, a gyerekeknek nyújtott animációs programok voltak a fő vonzerők.

„Ugyan a nyár közepétől lassan, fokozatosan megindult a turizmus, de a főváros nehezebb helyzete idén nyáron is fennállt, még a közelében sem vagyunk a korábbi évek forgalmának. Budapest idegenforgalma hagyományosan 80-90 százalékban kitett a nemzetközi turizmusnak. A júniusi nyitások után a Forma1 hozott először magasabb foglaltságot.  Augusztusban már több külföldi érkezett a fővárosba, ahol átlagosan 50-70 százalékos foglaltsággal üzemeltethettük szállodáinkat. Az augusztus 20-ai hétvégén néhány budapesti szállodánk már teltházas volt, ekkor fogadtuk a legtöbb hazai vendéget: arányuk a szokásos 10 százalékról a 30 százalékra emelkedett. Az őszi foglaltság is reményt keltő, bár országosan még messze elmarad a korábbi évekétől”– mondta Gál Judit, a Danubius Hotels marketing és kommunikációs igazgatója.

A Danubius Hotels őszre részben a wellness pihenések, részben a rendezvények miatt bizakodó, vidéki wellness szállodáikban 70 százalék, míg Budapesten 50 százalék körüli foglaltságra számít az őszi hónapokban, amennyiben nem változik jelentős mértékben a pandémiás helyzet. Ahogy az elmúlt másfél évben, a szektor továbbra is jelentősen kitett az aktuális hazai és nemzetközi járványhelyzetnek. A sikeres nyár után élmények gyűjtésére, őszi pihenésre bíztató kampányt indít a szállodalánc.

A Danubius Hotels „Őszi Élményszüret” keretében többféle ajánlattal várja az elkövetkező hetekben utazásra vágyó turistákat. Az ajánlatokban kiemelt szerepet töltenek be a helyi élmények, a wellness szolgáltatások, gasztronómiai és kulturális programok. Sokan a kellemes őszi napokon tervezik bepótolni a pihenést, ami nem fért bele a nyárba.

(Fotó: Danubius Hotels)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS