A hazai utazók is egyre tudatosabban választanak fenntartható úticélt

2023. 04. 17., 15:21

A fiatalabb korosztályok több mint 70 százaléka, az idősebbek 80 százaléka már a fenntartható szolgáltatásokat keresi, a különbségek elsősorban a büdzsé tervezésében jelentkeznek – olvasható az Innotime Hungary Kft. felmérésében.

A kutatásban részt vevők válaszai alapján a 18-25 éves korosztály fókuszál legkevésbé fenntartható szolgáltatásokra: 32 százaléka ugyan mindenképp előnyben részesíti a fenntartható módon működő szolgáltatókat, azonban 37 százalék csak akkor, ha árban nem sokkal drágábbak ezek a szolgáltatások, így összeségében a válaszadók 69 százaléka törekszik valamilyen szinten a fenntarthatóságra.

A 26-35 évesek körében a válaszadók 29 százaléka részesíti mindenképpen előnyben a fenntartható módon működő szolgáltatókat, 42 százalékuk pedig akkor, ha nem sokkal kell többet fizetniük a fenntartható programokért, így a válaszadók 71 százaléka foglalkozik ezzel a kérdéssel az úticél kiválasztása során.

A 36-45 évesek körében is jellemző az árérzékenység: ugyan a válaszadók 74 százaléka számára fontos a fenntarthatóság, azonban mindösszesen 29 százalékuk választja mindenképp a fenntartható módon működő szolgáltatókat, 45 százalék pedig csak akkor, ha nem jön ki drágábban a pihenés, ha ilyen szolgáltatásokat választanak. 

Sokkal tudatosabban választanak fenntartható úticélokat a 46-65 év közöttiek, akiknek már a 36 százaléka nyilatkozta azt, hogy mindenképp törekszik a fenntartható programok kiválasztására, míg 43 százalékuk számára pénztárca függő, hogy milyen szolgáltatásokat vesznek igénybe.

A 65 év felettiek körében azokat kérdezte meg a cég, akik rendszeresen utaznak. Ennek a körnek az 54 százaléka mindenképp előnyben részesíti a fenntartható módon működő szolgáltatókat, 29 százalék pedig akkor, ha árban nem sokkal drágábbak.

A fenntarthatóságra törekvés ugyanakkor még csak kis mértékben jelenik meg az utazási eszközök kiválasztásában: a válaszadók 74 százaléka saját autóval indul nyaralni, pihenni, s a desztináción belüli közlekedéshez is csak a válaszadó 33 százaléka választja a helyi közösségi közlekedést.

Mára már elvárás, hogy az attrakciók fenntartható módon működjenek

A cég egyik most zajló kutatásában azt is vizsgálja, hogy az örökségturisztikai programhelyszínek esetében mennyire elvárás a vendégek részéről a fenntarthatóság. A kutatás ugyan még nem zárult le, de a válaszokból már jól körvonalazódik, hogy a válaszadók több mint a fele igényli, hogy a múzeumokban, kastélyokban, látogatóközpontokban megvalósuljon a szelektív hulladékgyűjtés, s a válaszadóknak mintegy 47 százaléka azt is, hogy a kiállítási eszközök energiatakarékosak legyenek. A válaszadók 41 százaléka nyilatkozta azt, hogy azt is elvárja, hogy a létesítmények folyamatosan kommunikálják is a környezeti, társadalmi, gazdasági fenntarthatóságért végzett munkájukat.

A kutatásokból kiderült: a digitális értékesítési platformok elterjedésével egyre többen igénylik a helyszíni, papír alapú jegyértékesítés helyett a környezettudatosabb e-jegyeket, mindkét kutatás szerint a válaszadók mintegy 70 százaléka számára fontos, hogy elérhető legyen az online jegyvásárlás lehetősége.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 30., 18:05
A tervek szerint július 1-jén életbe lépő törvényjavaslat már most változásokat indított el a hazai ingatlanpiacon. A szabályozás különösen az agglomerációs településeken, valamint a kiemelt nyaralóövezetekben, a Balaton és a Velencei-tó környékén okozott árakban és keresletben is fordulatot. A Duna House ezért a helyi viszonyokat jól ismerő ingatlanszakértőket is megkérdezte.
2025-05-29 18:40:00
Több beszámoló, kevesebb működő cég – ez az ellentmondásos tendencia jellemezte az elmúlt évek májusi zárását. A kata-változás utórezgései még érződtek 2024-ben, de jövőre már inkább a cégszámfogyás nyomai lesznek hangsúlyosak. Az OPTEN összefoglalója.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.
2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.
2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS