Válaszra sem méltatják az állásra pályázókat?

2021. 03. 17., 13:00

Tízből hét állásra pályázó nem kap visszajelzést a cégtől, ha a vállalat nem őt választotta a meghirdetett pozíciójára. A munkakeresők emiatt elveszítik bizalmukat a cégek felé, de Szilágyi-Bécsi Tímea, az INT-Solution Üzleti Tanácsadó Kft. tulajdonos-ügyvezetője szerint ilyenkor sem szabad általánosítani. Ugyanakkor van mire odafigyelni a pályázatok beadásánál.

Sok a félreértés a cégek és az állásra pályázók között, leginkább a rossz kommunikáció váltja ki a kölcsönös bizalmatlanságot. A cégek hajlamosak hibáztatni a pályázókat, a pályázók pedig a cégeket.

„Az állásra pályázók nagyon sokszor nem kapnak visszajelzést a cégtől, ha nem jutottak tovább a kiválasztási folyamatban. Azonban nem szabad általánosítaniuk, és a következő céget azzal büntetni, hogy a megbeszélt interjúra el sem mennek. A pályázók azt gondolják, hogy nem gond, ha nem vállalnak felelősséget a jelentkezésükért, pedig ez igenis probléma” – magyarázza Szilágyi-Bécsi Tímea, aki szerint a hibák a másik oldalon is keresendőek.

(Az Üzletem Szilágyi-Bécsi Tímeával készített interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

„A cégek abban lehetnének a pályázók segítségére, ha pontosan kommunikálnának. Ha van egy munkakör, akkor arról ne csak sablonosan közöljenek valamit, hanem adjanak előre információt, vagy akár, ha kell, telefonon is válaszoljanak a pályázó kérdéseire. Emellett pedig, ha valamiért nem akarnak továbblépni egy jelentkezővel, akkor adjanak erről visszajelzést. Nagyon sokszor a pályázóknak ez a fájó pont” – figyelmeztet Tímea.

Az ügyvezető szerint fontos kiemelni: az, hogy a munkavállalónak volt egyszer egy rossz tapasztalata, nem jelenti azt, hogy minden cég követi ezt a hozzáállást. Mindig tiszta lappal kellene indítani egy jelentkezést, és a cégeknek is tiszta lappal kellene indítaniuk egy pályázatot.

Hiba is csúszhat a rendszerbe

Ha egy cég nem jelez vissza a jelentkezőknek, az nem csak a HR-es munkatársak hibájából adódhat. Előfordul, hogy a pályázati felhívásban már eleve szerepel, hogy csak továbbjutás esetén keresik meg a jelentkezőket, de előfordulhat az is, hogy több ezer jelentkezést kell kezelnie az osztálynak, így egy-egy visszajelzés elmarad. Ezeken kívül más probléma is állhat emögött.

„Ha a pályázó rossz e-mail elérhetőséget vagy telefonszámot ad meg, akkor a cégek a legnagyobb jóindulat mellett sem tudnak visszajelzést küldeni neki, de előfordulhat az is, hogy a jelentkezés nem ért célba valamiért, vagy lassabb a feldolgozás folyamata, mint gondolták. Az ilyen esetek kiküszöbölése miatt, ha valaki 1-2 héten belül nem kap választ, akkor nyugodtan felveheti a kapcsolatot az illetékesekkel. A pályázó is lehet proaktív, sőt, kell is, hogy az legyen.”

Az érdeklődés nem pályázat

A szakember szerint fontos tisztázni azt is, hogy pontosan mi tekinthető egy meghirdetett állásra való jelentkezésnek. „Ha valaki egy Facebookon meghirdetett állás alá kommentben annyit ír, hogy érdekel, az még nem jelenti azt, hogy jelentkezett is az állásra, ilyen esetben visszajelzést sem várhat. Pályázat akkor lesz, ha beküldi az önéletrajzát, és elfogadja az adatai kezeléséről szóló GDPR-nyilatkozatot. Ugyanis, ha ez utóbbit a pályázó nem fogadja el, akkor az adatokat a cég nem kezelheti, így ezt az önéletrajzot meg kell semmisíteniük” – figyelmeztet az ügyvezető.

Szilágyi-Bécsi Tímea szerint az lenne a legjobb megoldás, ha mindkét fél komolyan venné a feladatát: a cégek minden esetben küldjenek visszajelzést, a jelentkezők pedig tudják, hogy mi számít elfogadható jelentkezésnek, és szóljanak, ha valamiért mégsem tudnak megjelenni egy interjún.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS