Milyen személyiségjegyek segítik a vezetőket válsághelyzetben?

2021. 10. 25., 16:45

A járványhelyzethez hasonló, a korábbitól szélsőségesen eltérő szituációkban elsősorban az újító és felfedező személyiségjegyek segítenek a helyes vállalatvezetői döntések meghozatalában – derül ki a Lounge Group egyedi szimulációs kutatásából.

Különleges, a világjárvány következtében kialakult vállalatvezetői bizonytalanságok pszichológiai hatásait bemutató és elemző szimulációt készített a Lounge Group. A kommunikációs ügynökségcsoport Munkadinamika című kutatási projektjéhez kapcsolódó eszköz a vírushelyzet miatt, a cégek életében, irányításában felmerülő bizonytalan helyzetek döntésre gyakorolt hatását, illetve az egyes vezetői személyiségtípusok hatékony problémakezelését vizsgálja, élményszerű, játékos formában.

A hosszú távú kutatás első, kvalitatív szakaszának tapasztalatai alapján az elmúlt időszakhoz hasonló krízishelyzetekben elsősorban a kontroll jellegének, intenzitásának megváltozásából erednek a vállalatok működési problémái. „A világjárvány paradigmaváltást hozott a kontroll kérdésében: a klasszikus fordista munka- és kontrollmodellek meginogtak a pandémia által okozott helyzet hatására. Az olyan változások, mint a munkavállalók kiégése, a komfortzónák fokozottabb keresése és az egyéb, HR területeken gyakran tapasztalt reakciók valójában tünetek, és nem a probléma gyökereit tárják fel” – mondta Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója. A járvány miatt a munkaadók bizonyos fokig elvesztették a kontrollt munkavállalóik felett, ezzel párhuzamosan azonban a munkavállaló erősebb kontrollt tapasztalhatott az otthonában, az online munka adta új körülmények következtében.

A korábbiakhoz képest felfordult világot bemutató szimuláció az Internet Hungary konferencián debütált, összesen több mint 60 fő részvételével. A Munkadinamika élményközpontjában vizsgálták: az teljesítményt zavaró tényezők közepette, illetve a játékosok viselkedését a normálistól eltérő helyzetekben, legyen szó akár megváltozott színérzékelésről, vagy éppen egyszerűnek tűnő feladatmegoldásról a világot drasztikusan megváltoztató érzékszervi befolyásolás közben.

A Felfedező típusba, akik leginkább a belső hangjukra hallgatnak és feszegetik saját határaikat, a résztvevők 33 százaléka tartozott. A Csapatjátékosok, akik igazán közösségben hatékonyak és újdonságoktól sem riadnak vissza 17 százalékban, az összeszedett, megfontolt, jövőbe látó és félelmeikkel szembenéző Újítók 15 százalékban voltak jelen. Az Újító személyiségtípusú játékosok kétharmada volt felsővezető.

A főként felsővezetőkből, illetve diplomás szellemi foglalkozásúakból álló résztvevői kör teljesítményének pszichológiai elemzéséből kiderült, hogy a Munkadinamika kutatásban is vizsgált munkahelyi személyiségtípusok jelentősen meghatározzák a krízishelyzetek vezetői kezelését. Míg az időbecslés a Csapatjátékos típusba sorolt szakembereknek sikerült a legjobban, addig a stresszes helyzetben való gyors feloldódás inkább a Felfedezőkre volt jellemző. A legkevésbé az Újítók jöttek zavarba a feladatok során – e kör, amely egyébként többségében egyébként is vezető pozíciókban dolgozókat takart, többségében az átlagosnál felszabadultabban viselkedett a hétköznapitól merőben eltérő helyzetekben.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS