A negatív hatások tompításáról szól ez a nyár

A negatív hatások tompításáról szól ez a nyár
2021. 07. 15., 10:45

A koronavírus-járvány miatt korábban bevezetett korlátozások feloldásával az emberek kiszabadultak, tömegek indultak nyaralni, emiatt néhány kivételtől eltekintve a legtöbb iparágban egy erős megtorpanás tapasztalható. Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója arról beszélt, az uborkaszezonban sem szabad reflexből berántania a kéziféket a cégeknek, a megoldás sokkal inkább az, hogy másfajta marketing eszközöket kell alkalmazni. A szakértő kiemelte, ugyanazt kell csinálni most, amit eddig is kellett volna.

A tömeges szabadságolások miatt nyaranta a turizmus-vendéglátáson kívül gyakorlatilag a teljes gazdaságra egy uborkaszezon köszönt rá, aminek idén minden korábbinál jobban érezhetik a hatását a vállalkozások. Az emberek a hosszú hónapok bezártságát követően kiéheztek a pihenésre, kikapcsolódásra vágynak, ezzel pedig alapjaiban változik meg az is, hogy hol költik el a pénzüket.

Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója elmondta, már áprilisban, az újranyitás kezdeti fázisában is azonnal érezhetővé vált egy jelentős visszaesés bizonyos szegmensekben, és erre jött rá a nyár, ami egyébként sem az év legerősebb időszaka.

A marketingkiadások lenullázása a legrosszabb, amit tehetünk

Magyarország egyik első online marketing szakértője közölte, a legtöbb cégnek ilyenkor az a problémája, hogy nem készült fel az uborkaszezonra.

„A házi feladatot nem lehet három hét alatt bepótolni, de lehet és kell is csökkenteni a negatív hatásokat. Kicsit olyan ez, mint a diéta: ha valaki nyáron kezd el fogyókúrázni, akkor azzal a következő nyárra tud strandformát elérni. Ugyanez igaz a cégekre is, ha valaki nullához közeli szintre csökkenti a marketingkiadásait tulajdonképpen pánikszerűen, úgy nemcsak a nyári hónapokat engedi el, hanem az év hátralévő részében is sokkal nehezebb helyzetbe kerül a konkurenciához képest" – magyarázta.



Megjegyezte: az árral minden hajó megemelkedik, az apállyal pedig mindegyik lesüllyed. Kivédeni ezt lehetetlen, tompítani viszont bizony lehetséges.

A listaépítés például ismert fogalom, de nagyon kevesen alkalmazzák, pedig kézzel fogható eredményeket lehet elérni ezzel a módszerrel a legrosszabb helyzetekben is.

„Ha például egy étteremben teltház van hétvégenként, a héten belüli hullámzást speciális ajánlatokkal lehet ellensúlyozni. A visszatérő vendégeknek adhatunk extra kedvezményt, ha esik az eső, lehet forró teával várni a fogyasztókat, de akár kör sms-ben is odacsábíthatjuk az embereket egy-egy jó üzenettel. Nagyon egyszerű marketingmegoldásokkal is képesek lehetünk jelentős forgalmat generálni ilyenkor is” – magyarázta.

Ha valaki defenzívvé változik, magát húzza le

Megemlítette, ha valaki snowboard utakat árul, nem az a jó húzás, ha nyáron leakciózza, mert a profit elveszik és öngólt lő. Számára például ilyenkor nem aratni kell, hanem vetni, olyan tartalmakat szükséges létrehozni, amivel érdeklődést generálunk a főszezonra.

„Ugyanazt kell csinálni a krízisben, amit eddig is kellett volna. A nyár a legtöbb vállalkozás számára egy kényszerítő hatás, muszáj fejlődő pályára állni. A marketinget nem szabad visszavenni reflexből, inkább másfajta marketingre kell költeni. Írhatunk blogbejegyzéseket, megcsináltathatjuk a honlapunkat. Ezek az apró lépések mutatnak előre, mert ha valaki nagyon defenzívvé változik, lehúzza saját magát és sokkal nehezebb dolga lesz majd a szebb napokon is” – fogalmazott.

Gál Kristóf, a 120 ügyféllel rendelkező Klikkmarketing alapítója Magyarország egyik első online marketing szakértője. 16 éve vállalkozó, könyveit mostanáig több mint 10 ezer példányban értékesítették. Olyan vállalkozói stílust próbál elterjeszteni, ami nemcsak az alapítónak jó, hanem a munkatársaknak, a vevőknek és az államnak is. Ez a mindset véleménye szerint létezik, csak kevesen hiszik el.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS