Így (nem) fektetnek be Szlovákiában

2020. 09. 10., 14:45

A koronavírus-járvány idején a szlovákiai kisbefektetők körében ugyan nem tört ki pánik, a lakosság nagy része azonban továbbra sem képes hatékonyan fialtatni a megtakarításait.

Míg az előző, 2008-ban kezdődő gazdasági válság során a lakosság tömegesen vette ki pénzét a befektetési alapokból, az Across Private Investments befektetési társaság legfrissebb elemzése szerint a koronavírus-járvány idején sikerült megőriznünk a hidegvérünket – írja az Új Szó.

„Az eladásokat természetesen most sem sikerült teljesen elkerülni. A vagyonkezelők márciusban 129 millió eurós mínuszban voltak, a kisbefektetők azonban gyorsan visszanyerték a bátorságukat” – nyilatkozta Marián Búlik, az OVB Allfinanz Slovensko pénzügyi elemzője.

A lakosság nagy része viszont még mindig képtelen hatékonyan kezelni a megtakarításait.

„Az egyik leggyakoribb hiba, hogy a többség egyszerű bankszámlán tartja a pénzét. Jelenleg mintegy 40 milliárd eurót tartanak a lakossági folyószámlákon. Ezeken azonban az átlagos hozam a 2016 óta eltelt négy évben csupán 1,5 százalékos volt” – mondta Maroš Ďurík, az Across Private Investments vezérigazgatója.

Ďurík szerint ugyanilyen hibának számít, hogy a lakosság hajlamos drága és kevésbé hatékony pénzügyi termékekbe fektetni a pénzét.

„A járvánnyal kapcsolatos krízis legnagyobb nyerteseinek a technológiai, a biotechnológiai és az egészségipari cégek számítanak, míg a legnagyobb vesztesek az olajipari, szállodaipari és turisztikai cégek, az autógyártók és a légitársaságok” – nyilatkozta Andrej Rajčány, az Across Private Investments portfólió részlegének a vezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS