A harmadik győztes eddig a legdrágább Marosvásárhelynél

2018. 11. 19., 10:00

Az olasz Itinera Spa, és a román Retter Projectmanagement Srl. cégekből álló konzorcium építheti az A3-as, észak-erdélyi autópálya Marosvásárhely melletti szakaszát és a vásárhelyi bekötőutat – közölte a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR).

A társaság 2015 januárja óta immár a harmadik győztes konzorciumot hirdeti ki a Nyárádtő és Marosvásárhely közötti 4,5 kilométeres pályaszakasz, valamint a 4,7 kilométeres marosvásárhelyi bekötőút megépítésére – írja a Krónika.

A csaknem négy évvel ezelőtti pályázatot megnyerő román cégcsoport azt követően bontott szerződést, hogy az aláírás után több mint egy éven át a román hatóságok nem adták át számára a munkaterületet.

Az útszakasz megépítésére kiírt pályázat győzteseként tavaly szeptemberben az osztrák Strabag társaságot hirdette ki a CNAIR, de a versenyben alul maradt cégek megóvták az eljárást.

Az óvásokat elbíráló országos tanács döntése és a Bukaresti Táblabíróság ítélete nyomán bízta meg a CNAIR az olasz-román konzorciumot.

Az első győztes áfa nélkül 179,78 millió lejért, a második 192,06 millió lejért, a harmadik pedig 209,98 millió lejért vállalta a munka elvégzését. A kivitelezőnek 18 hónap áll rendelkezésére a munkálatok elvégzésére. Szerződést akkor írnak alá vele, ha a következő tíz napban nem óvják meg az alulmaradt cégek a versenytárgyalást.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS