Vidéki termelőket segít a biztos megélhetésben egy új pályázat

Vidéki termelőket segít a biztos megélhetésben egy új pályázat
2021. 12. 09., 10:03

A mezőgazdaság mellett a turizmus felé nyithatnak a vidéki vállalkozók egy új pályázat segítségével. A „Nem mezőgazdasági tevékenységek diverzifikációja – Vidéki turizmus fejlesztése” elnevezésű felhívás vissza nem térítendő támogatást nyújt a mezőgazdasági termelőknek, hogy szálláshelyet hozzanak létre, ezzel támogatva a hazai turizmust is.

A turisztikai szektornak is nagy lehetőség az az új pályázat, amely abban támogatja a mezőgazdasági vállalkozásokat, hogy egy teljesen új tevékenységet tudjanak elindítani.

Az 50 milliárd forintos keretösszegű pályázat a mikrovállalkozásnak minősülő mezőgazdasági termelőknek nyújthat segítséget, elsősorban a 11 turisztikai térségben. A jelentkezés minden vállalkozás előtt nyitott, amelynek székhelye már legalább egy évvel a pályázat benyújtása előtt is vidéken volt, bevételeinek pedig legalább a fele mezőgazdasági tevékenységből származott az előző üzleti évben.

A vissza nem térítendő támogatás összege legfeljebb 100 millió forint, amelyből kötelező szálláshelyet létesíteni, vagy a már meglévő szálláshelyet bővíteni, fejleszteni. De vajon hányan élnek ezzel a pályázati lehetőséggel?

„A VP6-6.4.1-21 mindenképpen a népszerűbb vidékfejlesztési pályázatok közé tartozik. Sok, mezőgazdasággal foglalkozó termelő van kiszolgáltatva az időjárásnak, és egy csomó más körülménynek, amelyre nincsenek befolyással. Ezzel a lehetőséggel egy új, kiszámíthatóbb bevételi forrásra tehetnek szert” – mondja Miklovicz Péter, a Gordius Solutions Tender Kft. ügyvezetője. Hozzáteszi: a lehetséges pályázók közül sokaknak van olyan tanyája vagy háza, ahol vendégházat lehet létesíteni.

Aki pályázni szeretne, annak gyorsan kell cselekednie

„A belföldi turizmus minden idők legsikeresebb nyarát zárta 2021-ben. Ez a tendencia a vírushelyzet miatt valószínűleg a jövőben sem fog változni, így a turisták pénze is nagyobb arányban marad itthon” – fűzi hozzá Miklovicz Péter.

Hogyan és mikor érdemes pályázni? Aki jelentkezni szeretne, annak már nincs sok ideje: a beadás 2021. december 8-án indul, és 2022 áprilisáig vagy a keretösszeg kimerüléséig lehetséges. Fontos ugyanakkor, hogy átgondoltan és odafigyelve állítsuk össze az anyagot, hiszen vannak visszatérő hibák.

Jellemző például, hogy olyanok szeretnének pályázni, akik nem mezőgazdasági vállalkozók vagy termelők, márpedig ez a lehetőség csak előttük nyitott. Nem érdemes továbbá 1-2-3 vendégszobára pályázni, mert a szakember szerint nem lehet rá potenciálisan nyerő pályázatot építeni.

„Bár nincsenek kizárva, kevés eséllyel indulnak a kisebb, 1-2 milliós havi bevételű vállalkozások is. Probléma szokott még lenni, ha a pályázni vágyóknak nincs meg az 1 lezárt üzleti évük, ami szintén alapfeltétel” – hangsúlyozza Miklovicz Péter.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS