Március 7-én megnyílt a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervhez kapcsolódó, 400 millió forint keretösszegű pályázat második szakasza. A februárban indított programnak köszönhetően az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szerint négy-ötszörösére növekedhet az elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárok száma Magyarországon.
A pályázatban a magyarországi egyéni vállalkozók egy darab, a gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, valamint egyházi szervezetek és önkormányzatok maximum öt darab e-cargo kerékpárt vásárolhatnak a regisztrált kereskedőktől utófinanszírozott támogatással, amelynek mértéke a teljes vételár fele, de legfeljebb 500 ezer forint.
Az elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású, teherszállításra kialakított felülettel rendelkező kerékpárok legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 250 watt lehet. Csak olyan új biciklikre kapható támogatás, amelyeknél a motor kikapcsol, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, vagy ha eléri az óránkénti 25 kilométeres sebességet. A hasznos teherbírásnak el kell érnie az 50 kilogrammot, valamint feltétel a nyomatékszenzoros vezérlés is. Kerékpáronként egy pótakkumulátor beszerzése is támogatott.
Az érdeklődők a pályázat második szakaszában péntekig igényelhetik a támogatást az elektromobilitas.humda.hu oldalon. (ITM)
Bárhol kóstoltam, két napon keresztül előbb-utóbb felemlegették. Túl sokan ahhoz, hogy szó nélkül hagyjuk.
Az Európai Bizottság jóváhagyta a projekt kivitelezési és finanszírozási szerződését.