Megkétszereződött a COVIDEA ötlet- és startup verseny díjazása

2020. 07. 06., 18:35

„Hatalmas érdeklődés övezte a COVIDEA pályázatot. Sokkal több kimagasló színvonalú ötlet és projektterv érkezett, mint amire számítottunk, ezért úgy döntöttünk: megduplázzuk a támogatásukra fordítható keretet” – jelentette be Schanda Tamás.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) miniszterhelyettese, parlamenti és stratégiai államtitkára hozzátette: a tárca és a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) szakpolitikai támogatásával meghirdetett versenyen a szakmai zsűri 120 millió forint értékben 29 projektet és 5 ötletet díjazott. A miniszterhelyettes a bejelentés kapcsán arra is felhívta a figyelmet, hogy a járványhelyzet alatt példás összefogás alakult ki az országban, a segíteni akarás pedig az innovatív ötletekre is ösztönzően hatott.

A 2020 áprilisában kihirdetett ötlet- és startup verseny keretében a koronavírus okozta járvány-, és egészségügyi, valamint társadalmi helyzetekre kerestek megoldási lehetőségeket a pályázók.

A két kategóriában lehetett jelentkezni:

  1. ÖTLET: Olyan magánszemélyek számára pályázható kategória, akik nem kívánják, vagy nem tudják kivitelezni ötletüket és azt felajánlják megvalósítására.
  2. PROJEKT: Olyan nonprofit szervezetek, startupok és KKV-k számára nyitott kategória, akik vállalják az ötlet megvalósítását, és pályázatukban a megvalósítandó projektet is ismertetik.

A beérkezett 474 pályázatból az előszűrést követően 70 projekt és 15 ötlet jutott a döntőbe, ahol a pályázatok értékelése során elsődlegesen a megvalósíthatóság és társadalmi hasznosság került megvizsgálásra.

A COVIDEA verseny a hazai startup ökoszisztéma elmúlt időszakának egyik legsikeresebb kezdeményezésének bizonyult. Az eredetileg közel 60 millió forintos keretösszegű pályázatra közel 500 pályaműre érkezett támogatási kérelem. A zsűri egyöntetűen döntött úgy, hogy 29 projekt és 5 ötlet nyerjen támogatást, több mint 120 millió forint értékben.

A zsűri által támogatásra javasolt pályázatok jellemző tématerületei az egészségügy és orvostudomány, a digitális oktatás és egyéb műszaki tudományok. A nyertes projektek közt megtalálható

  • beltéri, autonóm fertőtlenítőrobot,
  • klinikai távoktatási és vizsgáztatási rendszer fejlesztése az orvosképzésben virtuális betegekkel,
  • vírusdiagnosztikai fejlesztés, amely nagyszámú betegminta feldolgozására képes a lehető legrövidebb idő alatt,
  • teljes mértékben online, mobil eszközökre optimalizált kkv-hitelezést támogató fejlesztés,
  • online oktatórendszer az otthontanulás támogatására, interaktív módszerekkel, és
  • pandémiás helyzet esetén alkalmazható fejlesztés a tömeges szűrések automatizálására.

ITM Kommunikáció

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS