Erasmus Mundus: magyar partner is van a közös programokban

2019. 08. 01., 17:45

Az Európai Bizottság bejelentette a Japánnal együttműködésben megvalósuló Erasmus Mundus közös mesterképzési partnerségekre vonatkozó, 2018 októberében közzétett pályázati felhívás eredményét.

Navracsics Tibor, az oktatásért, a kultúráért, az ifjúságért és a sportért felelős biztos így nyilatkozott: „Örömömre szolgált, hogy 2018 júliusában japán kollégámmal, Hayashi akkori miniszterrel együtt elindíthattam az EU és Japán közötti magas szintű politikai párbeszédet a felsőoktatás, a kultúra és a sport területén. Hangsúlyoztuk a nemzetközi felsőoktatási együttműködés előmozdításának fontosságát.Bízom benne, hogy az EU és Japán közötti, az oktatás területén létrejött együttműködési modell részét képező, kiválasztott három mesterképzési program a diákkiválóság támogatása, valamint a tudomány, a technológia és az innováció ösztönzése révén kiváló eredményeket hoz majd. Alig várom, hogy láthassam, milyen kedvező hatást fejtenek ki a következő hónapokban és években.”

A bizottság és a japán Oktatási, Kulturális, Sport-, Tudományos és Technológiai Minisztérium három, vezető egyetemek részvételével működő nemzetközi konzorcium által kínált programot választott ki:

  • Master of Science in Imaging and light in extended reality (Képalkotás és fény a kibővített valóságban MSC), a Kelet-Finnországi Egyetem (Finnország) és a Toyohashi Műszaki Egyetem (Japán) együttműködésében. További partnerországok: Belgium és Franciaország, valamint finnországi, belgiumi, németországi, svájci és japán társult partnerek.
  • Japan-Europe Master on Advanced robotics (Fejlett robotika japán-európai MA), amelyet az École Centrale de Nantes (Franciaország) és a Keiói Egyetem (Japán) koordinál. További partnerországok: Olaszország és Lengyelország.
  • History in the public sphere (A közszféra története), amely a Közép-európai Egyetem (Magyarország) és a Tokió Külföldi Tanulmányok Egyeteme (Japán) együttműködésében valósul meg. További partnerországok: Olaszország és Portugália, valamint egy franciaországi társult partner.

Ezt a maga nemében első pályázati felhívást az Európai Bizottság az Erasmus+ programon keresztül, valamint a japán Oktatási, Kulturális, Sport-, Tudományos és Technológiai Minisztérium (az egyetemek közötti csereprogramok keretében) közösen hajtja végre és finanszírozza. Az együttműködés lehetővé fogja tenni a jól teljesítő diákok számára világszerte, hogy az egyes programokban részt vevő egyetemek közül legalább kettőben tanulmányokat folytassanak. Ezen egyetemek közül legalább egynek Japánban kell lennie, és a tanulmányok végén a hallgatók közös, kettő vagy több mesterfokozatú diplomát kapnak. Az együttműködés másik eleme az üzleti világot képviselő partnerek bevonása az egyetemi partnerek mellett.

Erasmus Mundus

Az Erasmus Mundus közös mesterképzési program keretében Japánnal létrehozott partnerséggel kapcsolatos 2018. október 24-én közzétett pályázati felhívásra tíz pályázat érkezett. A ma kiválasztott három, legjobb értékelést elérő program számára 9 millió eurós költségvetés áll rendelkezésre, amelyet az EU és a japán Oktatási, Kulturális, Sport-, Tudományos és Technológiai Minisztérium egyenlő mértékben finanszíroz. E finanszírozás részeként mindhárom program esetében legfeljebb 64 ösztöndíj áll majd rendelkezésre a legjobb hallgatók számára.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS