Sürgősen szerelőre lenne szüksége? Kezdhet aggódni, hacsak...

2019. 02. 12., 14:00

Víz-, villany-, fűtés- és zárszerelő, csak néhány azon szakmák közül, amelyekben a munkaerőhiány további súlyosbodására lehet számítani 2019-ben. A szerelőhiány miatt van olyan lakásbiztosító, ahol a szerződések több mint felénél kérik a 24 órán belüli hibaelhárítást garantáló kiegészítést.

Számos olyan krízishelyzet adódik, amikor sürgős szükség van szakemberre. Például, ha a lakó kizárja magát a lakásából, ha csőtörés miatt ömlik a falból a víz, ha a dugulás miatt feltör a szennyvíz, vagy ha törött ablak miatt fűthetetlenné válik a lakás. Ráadásul a szolgáltatásokra vonatkozó igényeknek ugyanúgy van szezonalitása, mint a károknak.

Télen, a fűtésszezon kezdetével a hibás fűtésrendszerek miatt riasztják mindennap a szerelőket, viharos időben a tetőfedőkre sokszorozódik meg az igény a megrongálódott tetők miatt. Ezekben a stresszel járó helyzetekben őrjítő, ha órákig kell szakembert keresni, márpedig a szerelőhiányt már minden lakástulajdonos megtapaszthatta.

Csőtörés és dugulás miatt érkezik a legtöbb riasztás

Érthető, hogy egyre népszerűbbek a lakásbiztosításhoz kapcsolható, a halaszthatatlan javításokat rövid határidővel garantáló kiegészítések. A Groupama Biztosítónál például a gyorsszerviz-szolgáltatást már a szerződések 60 százalékához igénylik, és tapasztalatok szerint a biztosítottaktól éppen a fentebb említett, súlyos károkkal fenyegető krízishelyzetekben futnak be hívások.

Mint azt a gyorsszerviz-szolgáltatást megvalósító Europ Assistance-nál elmondták, az egyik leggyakoribb a csőtörés vagy dugulás miatti riasztás, amikor kulcsfontosságú, mielőbb megérkezzen a segítség és a kiömlő víz ne okozzon további károkat az otthonokban. De a magukat lakásukból kizáró tulajdonosoknak is azonnal van szükségük zárszerelőre, tőlük is gyakran érkeznek hívások.

Számukra pótolhatatlan könnyebbséget jelent, hogy birtokukban van egy 0-24 órában hívható telefonszám, amit ha tárcsáznak, egy adatbázis segítségével akár néhány órán belül is házhoz küldik a megfelelő szakembert, ha szükséges, 30 kilométeres távolságból is. Méghozzá anélkül, hogy sürgősségi vagy távolsági felárral kellene számolniuk, amivel a szerelőt keresők egyébként gyakran szembesülnek.

Nem csak ritka, egyre drágább is a szerelő

A balesetek és üzemzavarok okozta károkat csak tetézi, hogy gyorsasági vagy távolsági felár nélkül is egyre drágábbak a szerelők. Mint az az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének jelentéséből is kiderül, a tavalyi szakmunkás bér változása 15–25 százalék között mozgott, a 2019. évre pedig további 15–17 százalék közötti béremelkedésre számítanak a szakmában. Mint azt a Groupama Biztosítónál elmondták, a gyorsszerviz-szolgáltatásuknak ez a másik nagy előnye: nemcsak a hibaelhárítás gyorsaságát garantálja, de a további károk és a balesetveszély megelőzése érdekében szükséges és halaszthatatlan hibaelhárítás költségeit is megtérítik.

A Groupama Biztosítónál tavaly átlagosan 24 ezer forint értékben fizettünk ki kárigényeket a kiegészítő biztosítás keretében. Ez az összeg várhatóan emelkedni fog a munkadíjak emelkedése miatt– hívta fel a figyelmet Kádár Péter, a biztosító termékmenedzsment igazgatója.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS