Már 72 ezer diák regisztrált a jövő évi Pénz7 témahétre

2018. 11. 23., 17:00

Eddig 387 oktatási intézmény több mint 72 ezer diákja regisztrált a jövő évi Pénz7 rendezvénysorozatára, amelyet 2019. február 25-től március 1-ig tartanak meg – jelentették be a szervezők a pénzügyi és vállalkozói témahétről tartott sajtótájékoztatón pénteken Budapesten.

A 2018/2019-es tanév rendjében meghirdetett Pénz7 programban már ötödször vehetnek részt az iskolák. Az előző, 2017/2018-as tanév Pénz7 rendezvényén közel 1250 iskola 202 ezer diákja vett részt, ami európai rekordnak számít.

A témahét megvalósítása érdekében pénteken hatoldalú megállapodást kötöttek a Pénz7 együttműködő partnerei: az Emberi Erőforrások Minisztériuma projektgazdaként, továbbá az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Pénzügyminisztérium, a Magyar Bankszövetség, a Pénziránytű Alapítvány és a Junior Achievement Magyarország Alapítvány.

A 2014/2015. tanév óta - csatlakozva a European Money Week és Global Money Week kezdeményezéshez - a témahét keretében az egyes országok általános- és középiskoláiban gazdasági-pénzügyi témájú tanórákat tartanak. A program célja, hogy a fiatalok tudatosabban kezeljék pénzügyeiket, alaposabb ismeretekkel rendelkezzenek a vállalkozásokról, a gazdaság és a pénzvilág működéséről.

Bódis József, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) oktatásért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón kiemelte: az oktatásban megerősödött az a nézet, hogy a diákok olyan ismereteket sajátítsanak el, amelyek az életre készítik fel őket. A pénz a mindennapjaink része, így a pénzügyi és vállalkozói ismeretek átadása, a pénzügyi tudatosság megerősítése megfontolt döntésekre ösztönzi a fiatalokat.

György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára arról beszélt, más országok népei azt tartják a magyarokról, hogy kreatív nemzet vagyunk. A cél az, hogy ennek a kreativitásnak az alapján egyre több fiatal fogjon vállalkozásba Magyarországon, „vagyis olyan fiatalokat neveljünk, akik a jég hátán is megélnek”.

Balogh László, a Pénzügyminisztérium (PM) pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkára elmondta: 2017 őszén indította el a kormány azt a hét éves pénzügyikultúra-fejlesztési stratégiát, amelynek célja, hogy a magyar lakosság pénzügyi ismeretei bővüljenek, gyakorlati tapasztalatokat szerezzenek az emberek a pénzügyek mindennapi kezelésében. Jelezte: először a Pénz7 rendezvényei az iskoláskorúakat célozták meg, de az elmúlt évek során kiderült, nagy igény van arra, hogy a diákok mellett a tanárok és a szülők is elmélyítsék ismereteiket.

Hegedüs Éva, a Magyar Bankszövetség elnökségi tagja elmondta, hogy a bankszövetség, mint a nemzetközi program magyarországi kezdeményezője önkéntes oktatókkal már 5 éve segíti a lakosság pénzügyi ismereteinek bővítését. A Pénz7 iskolai rendezvényei során konkrét pénzintézetek és termékek említése nélkül oktatják az alapismereteket. A tanárokkal együttműködve banki és vállalkozói szakemberek vesznek részt országszerte a képzésben.

Hergár Eszter, a Pénziránytű Alapítvány kuratóriumának elnöke ismertette: a jövő évi pénzügyi téma az „Okosan a befektetésekről!” témakör lesz, míg a rendhagyó vállalkozói tanórákon a „Problémafelismerés és az üzleti ötlet” lesz a képzés fókuszában a Junior Achievement Magyarország Alapítvány közreműködésével. A szakmai lektorálásokon és próbatanításokon elfogadott óratervek és pedagógus felkészítő anyagok már online is elérhetőek az iskolák számára – a regisztrációt követően. (MTI)

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS