35 év fölött kezd igazán izgalmas lenni a nyugdíjtervezés kérdése

2018. 11. 28., 08:45

A nyugdíjtervezésben is jóval nagyobb önállóságot szeretne magának az Y-generáció: a 24-38 évesek majdnem kétharmada maga döntene, mikor megy nyugdíjba. 22 százalékuk már aktívan gyűjt is erre a célra, amihez további 22 százalékuk csatlakozna, ha növekedne a jövedelme.

A legtöbb kérdésben hasonlóan gondolkodnak a nyugdíjtervezésről az X és az Y-generáció tagjai, vagyis a most 39-55, illetve 24-38 évesek – derül ki az NN Biztosító, a nyugdíjcélú megtakarítási attitűdöket vizsgáló reprezentatív kutatásából. A két korosztály között a felmérés szerint a függetlenség igényében tapasztalható a legnagyobb eltérés: a fiatalabbak nagyobb önállóságot szeretnének.

„Az Y-generációs válaszadók 63 százaléka mondta, hogy arra törekszik, ő maga dönthesse el, mikor megy nyugdíjba, nem bízná ezt az államilag meghatározott nyugdíjkorhatárra. Az X-eseknél csak 53 százalék gondolkodik így” – emelte ki Nemes-Szabó Zsuzsanna. Az NN Biztosító márka- és marketingkommunikációs vezetője szerint a korai visszavonulás lehetősége is fontos motiváció lehet a fiatalabbaknál.

Bár hasonló generációs különbség nem merül fel, de mindkét csoportot egyaránt megosztja az a kérdés, hogy több vagy inkább kevesebb célra tudunk hatékonyan félretenni. Nagyjából fele-fele gondolja a két korosztálynak, hogy minél kevesebb dologra takarékoskodunk, annál kevésbé aprózzuk fel a pénzünket, és annál jobb eséllyel érjük el a kitűzött célt.

A generációk nagyjából abban is egyetértenek, hogy az időskori jólétünk megteremtéséhez a legbiztonságosabb lehetőséget az ingatlanbefektetések jelentik.

A kutatás alapján ma minden ötödik 24-38 éves tesz félre nyugdíjas éveire, de a felmérés szerint további 22 százalék csatlakozna hozzájuk, ha nőne a jövedelme.

„A kutatásban megkérdeztük a válaszadókat, hogy mit kezdenének, ha nettó 50 ezer forinttal többet keresnének. A fiatalabbak 22 százaléka mondta, hogy nyugdíjra kezdene spórolni. Ezzel a nyugdíjcélú előtakarékosság volt a körükben a második legnépszerűbb cél a bútorra és lakberendezésre spórolás után” – mondta Nemes-Szabó Zsuzsanna.

Még látványosabb az eltökéltség azoknál, akik máris takarékoskodnak nyugdíjas éveikre: 69 százalékuk tenne még többet félre nyugdíjára, ha többet keresne.

A 35 éves kor tűnik vízválasztónak a nyugdíjtervezés terén, a 24-34 évesek közül ugyanis 37, a 35-38 évesek közül viszont már 49 százalék tervez félretenni időskorára.

Látva, hogy az Y-generációsok jellemzően több célra takarítanának meg, mint az X-esek – ideértve például a lakás- és autóvásárlást, illetve a hiteltörlesztéseket is –, úgy tűnik, 35 éves korukra jut oda a többségük, hogy az egyéb céljai mellett vagy azok megvalósítása után már nyugdíjra is tudjanak gyűjteni.

A kutatást az NN Biztosító megbízásából az NRC készítette 2018 augusztusában-szeptemberében online megkérdezéssel, a 24-55 éves, magyar internetező lakosság 1000 fős mintáján. A kutatás a célcsoportra reprezentatív nem, korcsoport, végzettség, településtípus és régió alapján.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS