A digitális ikrek segítségével gyártást optimalizáló és konfiguráló Nvidia Omniverse rendszer a Mercedes-Benz németországi, kínai és magyar üzemeiben egyaránt bevezetésre kerül.
A Mercedes-Benz az Nvidia Omniverse rendszerének segítségével digitális ikreket használ a gyártás előkészítéséhez és felhangolásához. Ez egy olyan platform, ami a gyártási és összeszerelési létesítmények tervezéséhez, együttműködéséhez és működtetéséhez szükséges univerzális helyszínleíró (OpenUSD) alkalmazások fejlesztésére szolgál - sorolja az Nvidia közleménye.
Hozzáteszik: a Mercedes-Benz új gyártási technikái a németországi Rastattban, a magyarországi Kecskeméten és a kínai Pekingben működő üzemekben teszik lehetővé a következő generációs járműportfólió gyártásának beindítását. „A 'Digital First' megközelítés fokozza a hatékonyságot, elkerülhetővé teszi a hibákat és időt takarít meg, így a Mercedes-Benz MO360 gyártási rendszer rugalmasságában és intelligenciájában is komoly előrelépést jelent.”
Az autógyártó MO360 gyártási rendszere lehetővé teszi elektromos, hibrid és gázüzemű modellek ugyanazon a gyártósoron történő előállítását, és fel is skálázza az EV-k gyártását. Ennek a megoldásnak a segítségével a Mercedes autói a járműszoftverek legújabb verzióival gördülhetnek majd le a szerelőszalagról.
A gyártást ún. digitális ikrek segítségével teszik minél optimálisabbá. Az Omniverse rendszerben a Mercedes-Benz összeszerelő gyártósorai tűpontos digitális szimulációkkal tehetők próbára, illetve állíthatók vagy konfigurálhatók át. A rendszer további előnye, hogy a gyártó közvetlenül kapcsolatba léphet vele a beszállítókkal, így a koordinációs folyamatok időtartamát akár 50 százalékkal is csökkenteni tudja. A Mercedes úgy véli, a digitális iker használata megduplázza az összeszerelőcsarnok kialakításának sebességét, miközben javítja a folyamatok minőségét is.
„Az NVIDIA Omniverse és a mesterséges intelligencia segítségével a Mercedes-Benz egy összekapcsolt, digitális alapú megközelítést épít ki a gyártási folyamatok optimalizálására, ami végső soron csökkenti az építési időt és a gyártási költségeket – magyarázta Rev Lebaredian, az Nvidia szimulációs technológiai alelnöke a közleményt megelőző, szerdai virtuális tájékoztatóban.
„A Mercedes-Benz a mesterséges intelligencia, az MB.OS és az NVIDIA Omniverse alapú digitális ikertestvér MO360 ökoszisztémába történő integrációjának köszönhetően az autógyártás új korszakát indítja el” – méltatta a partnerség eredményeit Jörg Burzer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának termelésért, minőségért és ellátási láncért felelős tagja.
A mesterséges intelligencia alkalmazásának bevezetése az energia- és költségmegtakarítás új távlatait is megnyitja. A gyártó rastatti üzemben úttörő szerepet kap a digitális gyártás, például a festéküzemben. A Mercedes itt a kísérleti tesztelés során, a releváns részfolyamatok felügyeletére használta az AI-t, és végül 20 százalékos energiamegtakarítást sikerült elérnie vele. A szoftveresen definiált járművek fejlesztése terén egyébként szintén együttműködik az Nvidiával, ami a DRIVE Orin rendszerchipet és a DRIVE szoftvert bocsátja rendelkezésére. Az intelligens vezetési képességeket ráadásul megint csak az Omniverse-re épülő NVIDIA DRIVE Sim platformon tesztelik és hitelesítik.
A kecskeméti gyár összeszerelő sorai már az újonnan bevezetett Mercedes Modular Architecture-re épülő járművek gyártását is lehetővé teszik. Ezt a folyamatot az Nvidia beszámolója szerint eleve virtuálisan, az Omniverse digitális ikrei által fejlesztették ki, és a kecskeméti az első olyan Mercedes gyár, ami teljes digitális ikertestvérrel rendelkezik. Ez egyrészt azt teszi lehetővé, hogy a fejlesztés az összeszerelés szívében is megvalósítható legyen, másrészt pedig azt, hogy az üzem beszállítói és tervezői interaktív módon lépjenek kapcsolatba egymással, egy virtuális környezetben, így a termelési lehetőségek és az automatizálás szintjén történő változtatások valós időben beépíthetők és validálhatók. Ezzel az új gyártósorok gyorsabban elérik a maximális kapacitást, és csökkentik az utómunkák vagy kényszerleállások kockázatát.
Gábor János
Főoldali kép: Nvidia
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.