A visszaeső újautó-eladások a lízingpiacot is kihívás elé állítják

2022. 02. 23., 12:09

A hazai újautó eladások 2021 második fele óta folyamatosan csökkennek, főként a közelmúltban kialakult globális chiphiány miatt. A kialakult helyzet a használtpiacra is közvetlen hatást gyakorol, ráadásul a változó kamatkörnyezet is kihívások elé állítja a lízingcégeket az Euroleasing szakértői szerint. A kialakult helyzetben a szokásosnál is fontosabb a stabilitás és kiszámíthatóság, és egyre nagyobb figyelem terelődik az online megoldásokra is.

A tavalyi év során jelentősen visszaestek az újautó-eladások: 2021 februárjában még közel 11 ezer új személyautót regisztráltak, idén januárban már harmadával kevesebbet, alig 8100-at – derül ki a Mabisz és a DataHouse adataiból. A használtautó piac azonban dübörög, a tavalyi évben minden rekordot megdöntve közel 820 ezer használtautó adásvétel történt a piacon. Mindez folyamatosan emelkedő árak mellett: az átlagárak 2021-ben éves szinten is 43 százalékkal nőttek, 2020 első negyedévéhez mérten 2021 utolsó negyedéve 83,5 százalékos, vagyis több mint 2 millió forintos drágulást mutat az átlagáraknál, tehát több modell is úgy öregedett, hogy közben drágább lett – derült ki a Hasznaltauto.hu adataiból.  

Ezek a tendenciák egyértelműen összefüggésben állnak a koronavírus-járvány következtében előállt globális félvezetőhiánnyal, és a hazai lízingpiacra is komoly hatást gyakorolhatnak.

Az évek óta egyre gyorsabb ütemben növekedő autó árak akár kedvezőek is lehetnének a lízingcégeknek, hiszen az áremelkedés növeli a finanszírozási igényt, de az emelkedő kamatkörnyezet éppen ellenkező irányba hat. A kínálatot nagyon erősen korlátozza az autógyártók szűkös szállítási kapacitása is, amely akár egyéves szállítási határidőkkel párosul, ezért egyértelművé vált, hogy teljesen új piaci helyzet állt elő az autófinanszírozók számára” – mondta Vály Judit, az Euroleasing vezérigazgatója. „Hosszú távon gondolkodunk, a piac meghatározó lízingcégeként ebben a helyzetben is a stabilitásra és a kiszámíthatóságra törekszünk, a piac jövőjének a felelős alakítása a célunk” – tette hozzá.

Ebben az üzleti környezetben különösen nagy szerep hárul az olyan kedvező finanszírozási programokra, mint a vállalkozások számára elérhető Széchenyi Lízing GO! konstrukció. Az államilag támogatott lízingtermék nyíltvégű és zártvégű pénzügyi lízing formájában egyaránt elérhető, és rugalmas megoldást kínál az eszközbeszerzésekre.

„Célunk, hogy a kihívásokkal teli, megváltozott üzleti környezetben az online fejlesztésekre egyre nagyobb hangsúlyt fektessünk, valamint a finanszírozási megoldásokon túl is segítsük ügyfeleinket. Ezért készítettünk egy lízinggel kapcsolatos adózási kisokost a kis- és középvállalatok számára” – tette hozzá Vály Judit.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS