Iskolai oktatóanyag készült a környezettudatos életvitelről

2021. 09. 15., 18:30

Újrahasznosítás, szelektív hulladékgyűjtés, élelmiszer-pazarlás csökkentése – többek között ezeket a témaköröket öleli fel a Nestlé Hungária és a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. általános iskolásoknak szóló új, interaktív edukációs csomagja. A szeptemberben induló Recycling Hero kihívásban az első száz jelentkező osztály hasznos segédeszközökből álló oktatási csomagot kap, amelynek segítségével elmélyíthetik a fenntarthatóságról, szelektív hulladékgyűjtésről szóló ismereteiket. Ráadásul az erről szóló beszámolóikkal értékes nyereményért is versenyezhetnek.

Az Eurostat adatai szerint Magyarországon évente lakosonként körülbelül 140 kiló csomagolási hulladék keletkezik, aminek mindössze 45 százaléka kerül újrafeldolgozásra. A probléma összetett, hiszen az újrahasznosítási arányok növeléséhez egyrészt megfelelő, újrafeldolgozásra alkalmas csomagolóanyagokra, másrészt megfelelő piaci infrastruktúrára, szelektív gyűjtési, válogatási és feldolgozási rendszerre, valamint a lakosság tudatosságára is szükség van.

A Nestlé a világ legnagyobb élelmiszeripari vállalataként hatalmas felelősséggel rendelkezik, ezért folyamatosan dolgozik csomagolóanyagai fejlesztésén, hogy azok 2025-re újrahasznosíthatók vagy újrafelhasználhatók legyenek. A cél eléréshez ugyanakkor elengedhetetlen egyrészt a megfelelő szelektív gyűjtési, válogatási és újrafeldolgozási rendszerek megléte, másrészt a fogyasztók együttműködése, hogy a megfelelő szelektív gyűjtéssel növekedhessen az újrafeldolgozott csomagolási hulladék mennyisége.

„A Nestlé akár saját visszagyűjtési és újrafeldolgozási projektek indításával is támogatja, hogy minél hatékonyabb újrahasznosítási rendszerek álljanak a lakosság rendelkezésére, például a kávékapszuláink esetében. Ugyanakkor szükségünk van a fogyasztók tájékozottságára ahhoz, hogy a hulladékok a megfelelő módon, megfelelő gyűjtőbe kerüljenek. A Hogyan legyek környezettudatos vásárló? kisokos alapján egy színes és játékos oktatóanyagot állítottunk össze, melynek segítségével már a gyerekek is könnyen megtanulhatják a hulladéktípusok szétválogatását, és egész kicsi koruktól kezdve gyakorolhatják a tudatos, mértékletes fogyasztást" – mondta Hőgyész Anna, a Nestlé Hungária fenntarthatósági menedzsere. 

A fogyasztók edukációjának fontosságát felismerve a Nestlé Hungária már két évvel ezelőtt Újrahasznosítási Kisokost készített, amelyben a HUMUSZ szövetség szakmai támogatásával gyakorlati tanácsokat adott a szelektív hulladékgyűjtéshez. A kampány szükségszerűségét jól érzékelteti, hogy tavaly a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. is csatlakozott a kezdeményezéshez, így Hogyan legyek környezettudatos vásárló? címmel közös kiadvány készült, amelyben a fenntartható életmódhoz és a környezettudatos vásárláshoz kaptak tippeket a fogyasztók.

„Vállalatunk 30 éves fennállása alatt mindig is prioritásként kezelte a környezetvédelem ügyét. Fenntarthatósági törekvéseinkbe – a napi működésünk során érvényesülő újrahasznosítási, hulladékgazdálkodási, élelmiszer-pazarlást mérséklő vagy energiatakarékossági lépéseink mellett – vásárlóinkat is bevonjuk. Az együttes cselekvésben és a példamutatásban hiszünk, ezért álltunk örömmel az új, iskolásoknak szóló interaktív edukációs oktatási csomag kampánya mellé is. A Nestlé Hungáriával közösen készített információs segédanyag jó eszköz és lehetőség, hogy a gyerekek idejekorán megértsék és átérezzék a környezettudatosság fontosságát, úgyis, mint a jövő döntéshozó felnőttjei” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

Idén az iskolai kihívás elindításával új szintre lép a kezdeményezés, hisz a kampány ezúttal a fiatalabbak környezettudatos szemléletének alakítására koncentrál. A szeptemberben induló Recycling Hero elnevezésű edukációs program általános iskolai tanulók részére készült, és nem titkolt célja, hogy a gyerekeket játékosan vezesse be a szelektív hulladékgyűjtés alapjaiba. A kihívás első lépéseként az első száz regisztrált osztály Nestlé Recycling Hero Boxban részesül, ami plakátokkal, szelektív hulladékgyűjtő kukákkal és más hasznos eszközökkel segíti a szemlélet még hatékonyabb átadását és az ehhez kapcsolódó kihívás teljesítését.

Az edukációs kampány szakmai partnere az FKF Nonprofit Zrt., így a döntőbe kerülő osztályok egy félnapos kirándulás keretében ellátogathatnak az FKF XV. kerületi Szemléletformáló és Újrahasználati Központjába is, ahol komplex fenntarthatósági programon vehetnek részt.

„Az FKF nagy hangsúlyt fektet a gyerekek, fiatalok környezettudatos szemléletformálására, ennek érdekében hosszú évek óta tartunk interaktív tanórákat, előadásokat, foglalkozásokat óvodától középiskoláig, nemcsak az intézményekben, hanem a főváros két Szemléletformáló és Újrahasználati Központjában (SZÚK) is. Itt a hulladékpiramis lépcsőin haladva végigkövethetjük, hogy a hulladékgazdálkodási technológiák a környezetet leginkább terhelő lerakástól kezdve az égetésen és az újrahasznosításon át hogyan haladnak azok felé a megoldások felé, amikor szinte már nem beszélünk hulladékokról, ipari tevékenységről, hiszen az újrahasználat esetében döntünk arról, hogy az adott holmit, tárgyat mégsem dobjuk ki: jó lesz az még másnak vagy másra. A piramis csúcsán legfontosabb elérendő célként a megelőzés helyezkedik el – vagyis az a legjobb hulladék, ami nem is keletkezik” – mondta Orendi Éva, az FKF edukációs és CSR csoportvezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS