Hazai kisvállalkozásoknak nyújt képzést a SPAR Beszállítói Akadémia

Hazai kisvállalkozásoknak nyújt képzést a SPAR Beszállítói Akadémia
2022. 06. 20., 19:47

Szakmai képzéssel támogatja a SPAR Magyarország azon beszállítóit, amelyek hazai kisvállalkozásként, családi cégként kerülnek be innovatív, egyedi termékeikkel az üzletlánc polcaira a Régiók Kincsei vagy a Hungaricool By SPAR program keretében.

A SPAR Magyarország a magyar gazdák, családi vállalkozások, a magyar agrárium és feldolgozóipar mellett elkötelezett vállalat – a hazai termelők és a magyar termékek, innovációk ösztönzése üzleti filozófiájának alappillére. Felkarolásukat támogatja a 2019-ben startolt Hungaricool by SPAR termékinnovációs verseny, valamint a 2021-ben indult Régiók Kincsei beszállítói program is.

„A sok esetben kézműves, hagyományos eljárással készült termékeket gyártó kis cégek számára általában kihívást jelent, miként kapcsolódjanak be egy nemzetközi üzletlánc rendszerébe, hiszen a termékeik elhelyezése csupán az első lépés. A nehézségek áthidalására indította el a SPAR Magyarország folyamatosan bővülő mentorprogramját, amelynek során egyrészt alapvető fontosságú logisztikai, élelmiszer-biztonsági, pénzügyi és jogi ismereteket osztunk meg partnercégeinkkel, másrészt egyre inkább előtérbe kerül a márkaépítés fontossága is, hiszen minden fél közös érdeke, hogy hosszútávon is életképes, sikeres hazai brandek jöjjenek létre” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A legutóbbi, a SPAR Beszállítói Akadémia „Marketing Bootcamp” elnevezésű rendezvényének fókuszába épp ezért kifejezetten ez utóbbi témakör került: szakemberek tartottak előadásokat sajtókommunikáció, piackutatás, marketingstratégia témakörökben, de kiemelt hangsúlyt kapott a közösségi média és a tartalomfejlesztés is. A résztvevők a SPAR kommunikációs- és marketingvezetőinek előadásai során bepillanthattak a cégcsoport kommunikációs személetébe, stratégiai tervezési folyamataiba is.

A Marketing Bootcamp kétnapos rendezvényének elsődleges célja az, hogy a marketing és a brand-építés terén hiánypótló marketing és vezetői tudásanyaggal segítse az üzletlánchoz kötődő magyar kisvállalkozásokat, ösztönözze a további termékfejlesztést és innovációt és támogassa a haza vállalkozások hosszú távú piaci sikerét.

A képzésen 23 szakember tartott előadást vagy műhelyfoglalkozást a mintegy száz hazai élelmiszeripari kisvállalkozás vezetőjének: a saját területükön nagy tapasztalattal rendelkező előadók számos azonnal használható, praktikus módszert mutattak be, majd a műhelymunka során a cégek a saját márkájukra vonatkozó feladatokat kaptak, így ennek révén az őket konkrétan és személyesen érintő esettanulmányokat elemezhették ki később közösen. Az itt megszerzett tudás abban is segítheti majd a vállalkozásokat, hogy más hazai értékesítési csatornákat is kiépítsenek, sőt, akár külföldön is piacokat szerezhessenek.

(Fotó: spar.hu)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS