Black Friday: 10 százalékkal kevesebb rendelést adhatnak le idén

2023. 11. 11., 12:09

Visszafogott, jellemzően 5-15 százalékos kedvezményeket kínáló, a korábbiaknál kisebb kampányokkal megtámogatott Black Friday-ra lehet számítani idén – teszi közzé előzetes becslését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál.

„Rendelésszámban az idei Black Friday összességében mintegy 10 százalékkal maradhat el a tavalyi szinttől, amit egy szintén 10 százalék körüli kosárérték-növekedés kompenzálhat – jelzi Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. – Nominálisan körülbelül a tavalyi szint ismétlődésére számíthatunk.”

(Dévavári Dezső is válaszolt korábban az Üzletem 12 kérdésére. A sorozat 145. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Nagyobb, 30 százalék feletti kedvezményeket várhatóan csak erősen limitált termékszámra hirdetnek majd a webáruházak. A népszerű termékek továbbra is az elektronikai és a napi fogyasztási cikkek (FMCG) lesznek, de ezen belül már inkább a kisebb háztartási gépek és a szépségápolási cikkek lesznek a húzótermékek. A korábbi évek toplistás árucikkei – mobiltelefonok, tévék, laptopok – egyre lejjebb csúsznak az eladási listákon, aminek elsődleges oka a komolyabb technológiai újdonságok hiánya ebben a körben.

A nagyobb online áruházak a Black Friday által keltett érdeklődést bevételeik növelése érdekében igyekeznek több napra is kiterjeszteni. Ennek hazai környezetben alkalmazott módja, hogy már a megelőző néhány pénteken is kitűzik a „Black Friday” cimkét. Idén a Black Friday november 24-ére esik, de sok helyen már 10-én és 17-én is hirdetnek akciókat. Még hatékonyabb eszköz a leértékelési hullám folytatása a Black Fridayt követő hétvégén, sőt, még hétfőn is, amivel az előző évek tapasztalatai szerint egy helyett négy napon is kiugró forgalmat lehet elérni.

Így szűrhetők ki a csaló webáruházak

A felfokozott érdeklődés miatt a Black Friday időszakában aktivizálódnak a csaló webáruházak is, amelyek a valódi webáruházakhoz hasonló felületen igyekeznek a gyanútlan vásárlók pénzét megszerezni. Előfordulhat, hogy ezeket egy korábban működő, így akár többéves pozitív értékelésekkel rendelkező kisebb brand felvásárlásával hozzák létre, így még az ár-összehasonlító portálok találati listáira is felkerülhetnek. A következő szempontok alapján lehet a legbiztosabban kiszűrni őket:

• Mindig legyen gyanakvó a vásárló, ha az adott bolt ajánlata sokkal olcsóbb, mint a sorban következő ajánlat.
• Ha bizonytalanok vagyunk, válasszuk az utánvét lehetőségét - érdemes gyanakodni, ha a bolt nem ajánlja fel az utánvétet, vagy azt csak irreálisan magas (esetenként 10 ezer forintot is elérő) pótdíj ellenében teszi.
• Ha mégis bankkártyával fizetünk – megadva a kártya adatait –, célszerű erre a célra rendszeresített kártyát vagy virtuális bankkártyát használni, amelyre mindig csak a tranzakciók előtt tesszük fel a szükséges pénzmennyiséget.
• Vásárlói profil létrehozásánál ne a máshol is használt jelszavunkat adjuk meg.
• Nincsen telefonon is elérhető ügyfélszolgálat feltüntetve, illetve az adott oldal nem tartalmaz olyan kötelező elemeket, mint az Általános Szerződési feltételek (ÁSZF), illetve Adatvédelmi nyilatkozat.
• Érdemes elolvasni a vásárlói visszajelzéseket is.
• A nem kellő magyarsággal szereplő információk is kelthetnek gyanakvást, de a nyelvhelyesség hiánya számos megbízhatóan működő, külföldi székhelyű szolgáltató esetében is előfordul.

Valóban szükség van az adott termékre?

„Bár a Gazdasági Versenyhivatal már elkezdte üldözni ezt a gyakorlatot, a Black Friday kereskedői közül sokan továbbra is a ’soha vissza nem térő alkalom’ jegyében buzdítják gyors vásárlásra a fogyasztókat – teszi hozzá az Olcsóbbat.hu vezetője. – Amennyiben a vásárló időközben meggondolja magát, általában a termék átvételét követő 14 napig következmények nélkül elállhat a szerződéstől. Kivételt elsősorban az egyedileg készített, romlandó, esetleg higiéniai okokból nem újra-értékesíthető termékek jelentenek. A legrosszabb stratégia ugyanakkor a csomag átvételének megtagadása: ilyenkor kárt okozunk a webáruháznak, amely a felmerülő költségeket kezdetben fizetési felszólítással, később akár fizetési meghagyással is igyekezhet behajtani. Ezzel az eredetileg 2-3 ezres szállítási költségből gyorsan 30-40 ezer forintos követelés állhat elő.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-10 10:10:10
A munkaviszony többféleképpen szűnhet meg. Lehet munkáltatói vagy munkavállalói felmondás, de a felek közös megegyezéssel is dönthetnek a munkakapcsolat végéről. Olyan is lehetséges, hogy felmondás közös megegyezéssel? Vagy itt már valami nem stimmel? – teszi fel (és válaszolja meg) a kérdést dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász.
2024-10-09 20:09:00
A Credipass szakértői összefoglalták, hogy milyen célokra fordítható a lakástakarék-pénztárban gyűjtögetett összeg, hogy miért is érdemes egyáltalán takarékoskodásba kezdeni, és hogy mit kell tudni az egyik legfrissebb, 10 éves megtakarítási módozat előnyeiről.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS