A kávé- és a kávégéppiacon is egyre inkább a minőséget keresik a vevők

2021. 07. 30., 10:30

A minőségi termékek iránti igény egyre inkább jellemző a kávégéppiacra is, az éves szinten értékben mintegy 70 milliárd forintos kávépiac változásait követik az eszközvásárlási tendenciák is Costa Coffee és az eMAG tapasztalatai szerint.

Az adatok szerint a kávémárka, tavaly májusi bevezetése óta, 20 százalékos részesedést ért el a prémium szegmensben. Ezt segítette az is, hogy folyamatosan nő a minőségi kávék iránti igény, mivel az emberek egyre inkább élményeket várnak a kávézástól is.

A kávégépek piacán hasonló tendenciák figyelhetők meg: a vevők egyre inkább a minőségi kávét készítő gépeket keresik. Az egyik legnagyobb hazai e-kereskedő, az eMAG Magyarország tapasztalatai szerint a beépített darálót is tartalmazó, automata eszpresszó kávéfőzők nagy forgalmat generálnak, és jelentősen megugrott a kapszulás kávéfőzők eladása is.

Az idén, július közepéig, csaknem 15 ezer kávéfőzőt vásároltak a cégtől: a legtöbbet a kapszulás kávégépekből adták el (48,55 százalék), míg a megrendelt gépek 33,4 százaléka volt automata készülék. A karos gépek aránya 14,97 százalék, a filtereseké 2,18 százalék, a kotyogós kávéfőzőké pedig 0,9 százalék volt. Az automata gépek átlagára 110 ezer forint, a kotyogósoké 15 ezer forint, a karos gépeké 25 ezer forint, a kapszulásoké 30 ezer forint, míg a filtereseké 12 ezer forint volt.

Az eMAG tapasztalata szerint, bár a teljes piac legnagyobb szeletét továbbra is az őrölt kávék adják Magyarországon, gyorsan nő a kapszulás és szemes kávék iránti kereslet: a cégnél az online értékesített kávék 52 százaléka kapszulás, 31,5 százaléka pedig a szemes kávéból kerül ki, az őrölt kávé részesedése csak 6 százalék. Ugyanakkor az is igaz, hogy a kávéfogyasztók 90 százaléka hagyományos módon vásárol kávét.

A Nielsen piackutató korábbi adatai szerint évente mintegy 13,4 milliárd forintot költenek a magyarok kapszulás kávéra. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS