Gyorsul a felmelegedés, a Google alapszolgáltatássá teszi a hőségriasztást

Gyorsul a felmelegedés, a Google alapszolgáltatássá teszi a hőségriasztást
2023. 03. 30., 11:11

Annyira előrehaladott állapotban van a globális felmelegedés, hogy a pontos hőségriasztás a mindennapok részévé válik. A legnagyobb keresőmotort üzemeltető cég hamarosan be is indít rá egy hasznos alkalmazást.

A Google friss blogbejegyzésben osztotta meg, hogy a keresőben új figyelmeztetéseket fog megjeleníteni, köztük elsősorban olyan szélsőséges időjárási eseményekre, mint a hőség. A cél az, hogy a felhasználók minden fontos információt megtaláljanak a régiójukban uralkodó szélsőséges hőmérsékletről, amikor olyan releváns kifejezésekre keresnek rá, mint a „hőhullám”.

A riasztások hőhullám-előrejelzések lesznek: pontosan fel fogják vázolni, hogy egy adott területen mikor kezdődik a hőség és meddig tart. A kereső persze az eseményről szóló helyi híreket és a biztonságos tartózkodáshoz ajánlott lokális intézkedéseket is megjeleníti a felhasználóknak.

Hema Budaraju, a Google Search egészségügyi és társadalmi hatásért felelős termékigazgatója szerint a funkció várhatóan az év második felében lesz elérhető az Egyesült Államokban és még„számos országban”, köztük Európa egyes részein.

„Nagy felelősségérzettel folytatjuk az ilyen típusú riasztásokra épülő munkánkat - fűzte hozzá a bejelentéshez kapcsolódó sajtótájékoztatón Budaraju. Az éghajlatváltozás generációnk meghatározó kihívása, ami új és szélsőséges időjárási eseményeket okoz. Ezekhez sokan közülünk még csak most tanulnak alkalmazkodni.”

A terv a vállalat korábbi próbálkozásaira épül, amikor adott területeken pusztító árvizekről, vagy erdőtüzekről értesítették a helyieket. A Google-nek jó ideje van is egy erdőtüzeket nyomon követő eszköze, ami több országban is elérhető a Maps alkalmazásból, és van még egy eszköz, a FloodHub, ami 20 országban oszt meg árvizekkel kapcsolatos információkat.

A szélsőséges hőség egy ezeken felül is riasztást igénylő katasztrófahelyzet, sőt, egyre inkább az, hiszen súlyosbítja a helyzetet a klímaváltozás. A Google szerint ez a keresési statisztikákban is világosan látszik: a hőhullámok iránti érdeklődés 2022 júliusában például világszerte rekordot döntött. Abban a hónapban az Egyesült Királyságban sosem látott hőhullám tombolt: a szigetország – és a hivatalos mérések – történetében először fordult elő, hogy a hőmérséklet egyes régiókban 40 Celsius-fok fölé emelkedett. A tudósok szerint az ember okozta éghajlatváltozás nélkül gyakorlatilag lehetetlen lett volna, hogy a hűvös Nagy-Britanniában ekkora hőség tomboljon, és ez felkészületlenül is érte az embereket: a forró nyár végére Angliában és Walesben több mint 3200 többlethalálozást regisztráltak.

Évente több százezer ember hal meg világszerte a hőség okozta körülményekkel összefüggésben. Ezek a halálesetek és rosszullétek ugyanakkor megelőzhetők, ha az emberek időben tudnak a veszélyről és megtalálják a védekezés módjait.

Ebben a figyelmeztető rendszerek döntő szerepet játszhatnak, és néhány szószóló azt szorgalmazza, hogy a kormányok kezdjék el ugyanúgy kezelni a hőhullámokat, mint a súlyos viharokat, amelyekre az embereknek előre fel kell készülni. Az Egyesült Államok először lépett: tavaly elindítottak egy szövetségi weboldalt (Heat.gov), amelyen térkép mutatta, hogy az ország mely részein van hőségriadó, és tippeket is megosztottak rajta a védekezéshez. A Google globális szolgáltatása ennél összetettebb megoldást kínál, hiszen a helyi önkormányzatok és nonprofit szervezetek szélsőséges időjárással kapcsolatos munkájáról is közölni fog frissítéseket.

A Google azt is bejelentette, hogy a World Resources Institute (WRI) nonprofit szervezet lett a 30 millió dolláros összdíjazású Google.org Impact Challenge pályázat első kedvezményezettje. A WRI 5 millió dollárt kap egy olyan projektre, amely „érzékelőket, műholdképeket és mesterséges intelligenciát használ az adathiányok megszüntetésére, valamint a levegő hőmérsékletének és páratartalmának, a felszíni visszaverő képességnek, a fával borítottságnak és a hőségnek való kitettségnek a modellezésére” – olvasható a Google blogbejegyzésében.

Gábor János

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS