Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) negyedszerre hirdeti meg a diákok gyakorlatban használható fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását szolgáló „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” pályázatot. A kitüntető címet eddig 63 hazai és külhoni oktatási intézmény érdemelte ki. A pályázati felhívásban új kategóriaként kapott helyet a reklámelemzés.
A pályázat egyik célja, hogy elismerje azokat az iskolákat, amelyek érdemi intézkedésekkel, helyi programokkal, szemléletformálással segítik a fiatalokat a fogyasztóvédelmi ismeretek elsajátításában. A kiírás arra ösztönzi az oktatási intézményeket, hogy tudatos fogyasztói szemléletet alakítsanak ki a diákokban. Az iskoláskorúak mára kiemelt célcsoporttá váltak, rendszeresen vásárolnak az interneten, közösségi oldalakon anélkül, hogy jogaikról, lehetőségeikről részletesebb ismeretekkel rendelkeznének, így könnyen befolyásolhatók.
Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár kiemelte: „A tanulók az online világban számos nyílt vagy burkolt reklámmal találkoznak, amelyeket megfontoltan és kritikusan érdemes kezelniük. Ezért szerepel a pályázati felhívásban új kategóriaként a reklámelemzés, hiszen fontos minél korábban felkészíteni a diákokat a reklámokkal szembeni tudatos fogyasztói magatartásra, hogy időben felismerjék a megtévesztő hirdetéseket, és megerősödjön bennük a tudatos szemlélet a termékek és szolgáltatások vásárlása közben.”
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola pályázat keretében ösztönzi és ismeri el az általános- és középiskolák fogyasztói tudatosságra nevelő tevékenységét. 2016 óta 22 általános iskola és 41 középiskola, köztük két külhoni magyar intézmény részesült ilyen elismerésben, vált jogosulttá a kitüntető cím viselésére. A pályázatnak köszönhetően számos díjazott intézmény között alakult ki együttműködés, amelyek közös programok megvalósításával regionális szinten is elősegítik a fogyasztóvédelmi ismeretek megalapozását a diákok körében.
A pályázatok a tanév ideje alatt bármikor benyújthatóak, a pályázati felhívás és a kapcsolódó anyagok itt érhetők el. (ITM Kommunikáció)
Kis csapatunk valamennyi tagja száraz januárt tartott. Nagy kérdés volt, milyen borral indítsuk újra ízlelőbimbóink operációs rendszerét február elején.
Miközben hazánkban folyamatos esélylatolgatás zajlik Paks 2 sikeres kivitelezésével kapcsolatban, sokan már azt vetik fel, hogy figyelembe véve hazánk energiaéhségét, valamint azt a tényt, hogy előbb-utóbb Paks 1-et mégiscsak le kell állítani, már rég Paks 3-on kellene gondolkodni – írja Gyurcsik Attila, az Accorde Alapkezelő vezérigazgatója.