Megtévesztő fogászati hirdetések miatt figyelmeztetett a GVH

2022. 10. 12., 12:19

Megtévesztették a fogyasztókat a MindentMent fogászati lánc üzemeltetőjének hirdetései –állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Az első jogsértését elkövető magyar kisvállalkozás önként korrigálta a problémákat, ezért a hatóság bírság helyett figyelmeztetésben részesítette.

nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy a fogászati klinika-láncot működtető MindentMent Egészségügyi Szolgáltató Kft. kereskedelmi gyakorlata több ponton tisztességtelennek minősült a fogyasztókkal szemben. A cég ugyanis nem tudta alátámasztani a honlapjának és közösségi reklámjainak egyes állításait (például „piacvezető”, „az ország legkedvezőbb árai”, „országosan egyedülálló dupla garancia”, „környezettudatos rendelő”).

Szintén jogsértőnek bizonyult a vállalkozás egyoldalú ügyfélvélemény-megjelenítési gyakorlata: a cég ugyanis kizárólag a kedvező visszajelzéseket tette közzé honlapján, mellőzve erről a fogyasztók megfelelő tájékoztatását.

A fogklinika-lánc az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal: elismerte egyes jogsértéseit, módosította az alátámasztatlan reklámállításokat és korrigálta a megtévesztő vélemény-feltüntetési gyakorlatát is.

A GVH Versenytanácsa emellett tekintettel volt arra, hogy a cég kis- és középvállalkozásnak minősül, valamint első alkalommal követett el versenyjogi jogsértést. A hatóság ezért eltekintett a bírság kiszabásától és figyelmeztetésben részesítette a vállalkozást. A Gazdasági Versenyhivatal egyúttal arra kötelezte a céget, hogy alakítson ki megfelelő vállalati eljárásrendet a jövőbeli hasonló jogsértések elkerülésére, és a megadott határidőn belül igazolja ennek bevezetését a hatóság felé. (GVH)

Aranyi Rita: a szabály, az szabály

„Mint ünnepnapon a fogfájás, úgy hiányzott ez nekünk. Rosszul esik a Gazdasági Versenyhivatal döntése, mert szerintünk a gyakorlatban nagyon nehezen betartható a szabályok egy része, de a szabály az szabály, ezt tudomásul kell venni. Beismerjük, hogy hibáztunk, és mindent megteszünk, hogy a legapróbb részletekig megfeleljünk a jogszabályoknak. Mert nem csak a betegekért teszünk meg mindent, hanem a jogszabályok betartásáért is. Elkötelezettek vagyunk a tisztességes üzleti magatartás mellett” – reagált a döntésre Aranyi Rita, a MindentMent fogászati rendelők igazgatója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS