Maszkos plakátkampányba kezd a #veddahazait

2020. 05. 19., 13:45

Már több mint ötven gyártó és kereskedőcég csatlakozott a Magyar Termék Nonprofit Kft. itthon előállított termékek vásárlására, hazai szolgáltatások igénybevételére ösztönző mozgalmához. A „Vedd a hazait! Védd a hazait!” akció most maszkos plakátkampányba kezd 20 cég részvételével.

A járvány okozta gazdasági nehézségek mielőbbi leküzdése és a munkahelyek megőrzése érdekében a Magyar Termék védjegyrendszert működtető nonprofit cég március végén indította útjára a „Vedd a hazait! Védd a hazait” mozgalmat. Az akcióhoz bármelyik gyártó és kereskedő cég csatlakozhat.

Az eltelt egy hónap alatt több mint ötven társaság kezdte el használni és népszerűsíteni a #veddahazait akció emblémáját és szlogenjét, köztük számos közismert, meghatározó hazai élelmiszergyártó és áruházlánc. A csatlakozók száma napról napra gyarapszik, egyre több cég reklámjaiban, termékein, honlapján és közösségi oldalán látható a #veddahazait, sok magánszemély is támogatja a kezdeményezést a Facebook profilképe keretének beállításával – derült ki a Magyar Termék Nonprofit Kft. online sajtótájékoztatóján.

„Sok olyan cég is csatlakozott már a kezdeményezésünkhöz, amelyek eddig nem használták a Magyar Termék védjegyeket, ezért bízom benne, hogy a Vedd a hazait! Védd a hazait! akció széles körű és tartós összefogássá válhat, ezzel is segítve a járvány okozta nehézségek leküzdését” – értékelte az eddig történteket Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

A kampány most 20 cég bevonásával még látványosabban folytatódik. A legforgalmasabb fővárosi megállókban maszkkal fedett plakátokon buzdítanak arra, hogy „Vedd a hazait! Védd a hazait!”. A citylightokon olyan közismert hazai márkák szerepelnek, mint például a Törley, amelynek pezsgői 1882 óta folyamatosan jelen vannak a magyar emberek életében.

„Az ilyen válságos időszakban kiemelkedően fontosnak tartjuk, hogy a fogyasztóink lássák, mely termékek megvásárlásával adnak lehetőséget a hazai munkavállalóknak a folyamatos munkavégzésre, ezzel a megélhetésük fenntartására. Ehhez nyújt segítséget a #veddahazait akció, amely a hazai gyártású termékek előállítóinak összefogásával most még jobban kiteljesedik” – emelte ki a sajtótájékoztatón Lőrik Tamás márkamenedzser.

Bodrogai Ferenc, a magyar higiéniai piac meghatározó szereplőjeként professzionális termékeket, szolgáltatásokat és megoldásokat kínáló Assist-Trend Kft. tulajdonosa arra hívta fel a figyelmet, hogy a magyar szállodák, vendéglátótóhelyek, rendezvényszervezők különösen megszenvedték a járványt. Ezért nagyon fontosnak tartja, hogy a turisztikai szektor cégei higiéniai szempontból készen álljanak a vendégek fogadására a korlátozások feloldásáig és azt követően is.

Benedek Eszter elmondta, hogy a #veddahazait kezdeményezés továbbra is nyitott, bárki csatlakozhat, aki egyetért a céljaival. Arra ugyanakkor a nonprofit cég figyel, hogy a termékeik népszerűsítésére csak olyanok használhassák a #veddahazait szlogenjét és emblémáját, akik valóban hazai gyártást, szolgáltatást folytatnak, illetve támogatják a hazai áruk piacra jutását.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint a járvány miatt kialakult helyzetben bárkinek lehetősége van segíteni a másikon, hiszen minden egyes vásárlási döntéssel hozzájárulhatunk ahhoz, hogy közösségünk tagjai megőrizhessék a munkahelyüket, jövedelmüket.

A csatlakozás egyik módja, ha a támogató magánszemélyek és cégek a Facebook-oldaluk profilképén beállítják a #veddahazait képkeretet. Ehhez az amagyartermek.hu oldalon kapnak segítséget.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 12., 14:20
„A gazdasági szereplők egyre tudatosabban alkalmazkodnak a működési költségekhez, a finanszírozási kihívásokhoz és a bizonytalan gazdasági környezethez. A kérdés, hogy 2025 második negyedéve meghozza-e a fordulatot, vagy egy tartósabb struktúraváltás előtt állunk.”
2025. 05. 12., 10:40
Enyhe drágulás jellemzi mind az országos, mind a budapesti albérletpiacot a KSH-ingatlan.com lakbérindexe szerint. Áprilisban az előző hónaphoz képest országos átlagban 0,9, a fővárosban 1,3 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak, éves összevetésben országosan 7,6, Budapesten 8,6 százalékos volt a drágulás.
2025. 05. 12., 15:10
A fenntarthatósági kötelezettségek teljesítésének elhalasztása lehetőséget teremt a cégek számára az ESG folyamatok kialakításának erősítésére, főként stratégiatervezéssel, adatgyűjtéssel és karbonlábnyom-számítással. A vállalatok többsége a CSRD irányelv szerint kívánja elkészíteni a fenntarthatósági jelentését a 2025-ös évről – mutat rá az EY közel 50 magyar vállalati vezető megkérdezésén alapuló felmérése.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.
2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.
Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS