Benedek Eszter: Egy védjegyrendszer felépítése és működtetése nem sprint, hanem hosszútávfutás

2019. 10. 08., 08:45

A magyar Auchannal összefogva Magyar Termék akciót tervezünk a nemzetközi lánc külföldi hálózatában – mondta az Üzletemnek Benedek Eszter. A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője azokkal szeret együtt dolgozni, akik szerint ha valami lehetetlen, akkor valaki tehetetlen.

Benedek Eszter 170 céggel dolgozik együtt, s a kör minden bizonnyal bővülni fog. Mindannyiuknak szívügye a magyar termék, amelynek megismertetése már az országhatáron is átnyúlik. A védjegyükkel hitelesített termékek mind nagyszerű minőségűek. Az e körbe tartozó vállalkozások fejlődését is figyelemmel kísérik, s ha tudnak, segítik őket. Ahogy azt a vásárló teszi, amikor magyar árut tesz a kosárba. A Magyar Termék most új védjegyet tett közzé. Mi pedig közzétesszük az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 111. interjúját!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Azt, amiben éppen élek. Az elmúlt években részt vehettem a Magyar Termék védjegyrendszer fejlesztésében, és három éve már én irányíthatom ezt a munkát. Büszke vagyok arra, hogy a kollégáimmal és 170 védjegyhasználó partnercégünkkel Magyarország legismertebb és legelismertebb eredetjelölő védjegyévé tettük a Magyar Terméket.

Milyen távra tervez?

– Egy védjegyrendszer felépítése és működtetése nem sprint, hanem hosszútávfutás, csak szisztematikus, évekig tartó munkával lehet eredményeket elérni. Ezért mindig hosszú távra kell terveznem, azt kell szem előtt tartanom, hogy mit akarunk elérni 5-10 év alatt, és ehhez kell igazítani a napi munkánkat, rövidebb távú terveinket.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az, amibe éppen most vágtunk bele. A Magyar Termék sikeres működtetése után továbbfejlesztjük a védjegyrendszerünket, bevezettük a Kiváló Termék és ÖKOlogikus Termék jelöléseket. Most azt kell bebizonyítanunk, hogy újra el tudjuk érni, amire a Magyar Termékkel egyszer már képesek voltunk. Az üzleti alapjaink erősek ehhez, és biztos vagyok benne, hogy kitartó szakmai munkával és összefogással ez a két új védjegy ugyanolyan sikeressé válhat, mint a Magyar Termék.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A Magyar Termék védjegyrendszer alapítójától, Bodrogai Ferenctől, akivel a mai napig együtt dolgozom. Ő mindig hosszú távra tervez, évtizedekben gondolkozik, nem azt nézi, mi van most a piacon, hanem azt, hogy mi fog történni 5-10 év múlva. A Magyar Termék indulásakor kevesen hittek a sikerben, alig néhány céget sikerült az ügy mellé állítani, de nem kedvetlenítette el az érdektelenség, hitt abban, hogy szükség van a magyar termékek népszerűsítésére, és ennek hála mostanra 170 cég élvezi a védjegyek gyümölcsét.

Szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Ebből a szempontból speciális a munkám, hiszen ezt alapvetően országhatáron belül lehet sikerre vinni, ugyanakkor nemcsak Magyarországban gondolkodunk. Igyekszünk segíteni a védjegyhasználó cégek külföldi piacra jutását is. A magyar Auchannal összefogva például Magyar Termék akciót tervezünk a nemzetközi lánc külföldi hálózatában.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Örömmel létrehoznék egy olyan lovasfarmot, ahol kikapcsolódási, feltöltődési lehetőséget nyújtanék azoknak, akik aktív pihenéssel akarják eltölteni a szabadságukat. Ebben össze tudnám kapcsolni a hobbimat és a turisztikai végzettségemet.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Az én mindennapjaimat is az online kommunikáció határozza meg, de nagyon fontosnak tartom a partnereimmel és leendő üzletfeleimmel való személyes találkozást. Ezért is szervezzük már harmadik éve a nagyon sikeres Magyar Kincsek programunkat, amelyen az ország természeti, kulturális, gasztronómia és gazdasági értékeit mutatjuk be meglévő és leendő partnereinknek. Velük egy-egy ilyen túrán olyan kötetlen beszélgetésekre is módunk van, ami segít egymás jobb megismerésében, a hosszú távú szakmai és személyes kapcsolatok kialakításában.

Mire sajnálja az idejét?

– Sajnos a munkámmal jár a sok utazás, de a dugókban eltöltött órákat mindig fölöslegesen elpocsékolt időnek érzem.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Osztom a Jean Anthelme Brillant-Savarin francia gasztronómustól származó gondolatot, miszerint „mondd meg, mit eszel, és megmondom, ki vagy”. A minőségi élelmiszerre, a jó ételekre sohasem sajnálom a pénzt. Szeretem megkóstolni más népek ételeit, ízeit is, de szerencsére a Magyar Termék védjegyes élelmiszerek között is bármikor megtalálom azt a minőséget, amire vágyok.

Mivel lehet felbosszantani?

– A döntésképtelenséggel, a „mit miért nem lehet megcsinálni” hozzáállással. Azokkal szeretek együtt dolgozni, akik szerint ha valami lehetetlen, akkor valaki tehetetlen.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Ott, ahol a legjobban tudom kamatoztatni a szakmai tapasztalataimat. Természetesen a kerítésfestés vagy a szemétszedés is fontos, méltányolandó önkéntes munka, de a közösségnek a legtöbbet a szaktudásunkkal tudjuk adni. Ez az esetemben olyan program megszervezése és lebonyolítása, amelyben a velünk együttműködő 170 cég erőforrásait, lehetőségeit használjuk fel egy jó ügy megvalósításához.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A lovaglás Jack-kel, a lovammal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS