Benedek Eszter: Egy védjegyrendszer felépítése és működtetése nem sprint, hanem hosszútávfutás

2019. 10. 08., 08:45

A magyar Auchannal összefogva Magyar Termék akciót tervezünk a nemzetközi lánc külföldi hálózatában – mondta az Üzletemnek Benedek Eszter. A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője azokkal szeret együtt dolgozni, akik szerint ha valami lehetetlen, akkor valaki tehetetlen.

Benedek Eszter 170 céggel dolgozik együtt, s a kör minden bizonnyal bővülni fog. Mindannyiuknak szívügye a magyar termék, amelynek megismertetése már az országhatáron is átnyúlik. A védjegyükkel hitelesített termékek mind nagyszerű minőségűek. Az e körbe tartozó vállalkozások fejlődését is figyelemmel kísérik, s ha tudnak, segítik őket. Ahogy azt a vásárló teszi, amikor magyar árut tesz a kosárba. A Magyar Termék most új védjegyet tett közzé. Mi pedig közzétesszük az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 111. interjúját!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Azt, amiben éppen élek. Az elmúlt években részt vehettem a Magyar Termék védjegyrendszer fejlesztésében, és három éve már én irányíthatom ezt a munkát. Büszke vagyok arra, hogy a kollégáimmal és 170 védjegyhasználó partnercégünkkel Magyarország legismertebb és legelismertebb eredetjelölő védjegyévé tettük a Magyar Terméket.

Milyen távra tervez?

– Egy védjegyrendszer felépítése és működtetése nem sprint, hanem hosszútávfutás, csak szisztematikus, évekig tartó munkával lehet eredményeket elérni. Ezért mindig hosszú távra kell terveznem, azt kell szem előtt tartanom, hogy mit akarunk elérni 5-10 év alatt, és ehhez kell igazítani a napi munkánkat, rövidebb távú terveinket.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az, amibe éppen most vágtunk bele. A Magyar Termék sikeres működtetése után továbbfejlesztjük a védjegyrendszerünket, bevezettük a Kiváló Termék és ÖKOlogikus Termék jelöléseket. Most azt kell bebizonyítanunk, hogy újra el tudjuk érni, amire a Magyar Termékkel egyszer már képesek voltunk. Az üzleti alapjaink erősek ehhez, és biztos vagyok benne, hogy kitartó szakmai munkával és összefogással ez a két új védjegy ugyanolyan sikeressé válhat, mint a Magyar Termék.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A Magyar Termék védjegyrendszer alapítójától, Bodrogai Ferenctől, akivel a mai napig együtt dolgozom. Ő mindig hosszú távra tervez, évtizedekben gondolkozik, nem azt nézi, mi van most a piacon, hanem azt, hogy mi fog történni 5-10 év múlva. A Magyar Termék indulásakor kevesen hittek a sikerben, alig néhány céget sikerült az ügy mellé állítani, de nem kedvetlenítette el az érdektelenség, hitt abban, hogy szükség van a magyar termékek népszerűsítésére, és ennek hála mostanra 170 cég élvezi a védjegyek gyümölcsét.

Szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Ebből a szempontból speciális a munkám, hiszen ezt alapvetően országhatáron belül lehet sikerre vinni, ugyanakkor nemcsak Magyarországban gondolkodunk. Igyekszünk segíteni a védjegyhasználó cégek külföldi piacra jutását is. A magyar Auchannal összefogva például Magyar Termék akciót tervezünk a nemzetközi lánc külföldi hálózatában.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Örömmel létrehoznék egy olyan lovasfarmot, ahol kikapcsolódási, feltöltődési lehetőséget nyújtanék azoknak, akik aktív pihenéssel akarják eltölteni a szabadságukat. Ebben össze tudnám kapcsolni a hobbimat és a turisztikai végzettségemet.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Az én mindennapjaimat is az online kommunikáció határozza meg, de nagyon fontosnak tartom a partnereimmel és leendő üzletfeleimmel való személyes találkozást. Ezért is szervezzük már harmadik éve a nagyon sikeres Magyar Kincsek programunkat, amelyen az ország természeti, kulturális, gasztronómia és gazdasági értékeit mutatjuk be meglévő és leendő partnereinknek. Velük egy-egy ilyen túrán olyan kötetlen beszélgetésekre is módunk van, ami segít egymás jobb megismerésében, a hosszú távú szakmai és személyes kapcsolatok kialakításában.

Mire sajnálja az idejét?

– Sajnos a munkámmal jár a sok utazás, de a dugókban eltöltött órákat mindig fölöslegesen elpocsékolt időnek érzem.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Osztom a Jean Anthelme Brillant-Savarin francia gasztronómustól származó gondolatot, miszerint „mondd meg, mit eszel, és megmondom, ki vagy”. A minőségi élelmiszerre, a jó ételekre sohasem sajnálom a pénzt. Szeretem megkóstolni más népek ételeit, ízeit is, de szerencsére a Magyar Termék védjegyes élelmiszerek között is bármikor megtalálom azt a minőséget, amire vágyok.

Mivel lehet felbosszantani?

– A döntésképtelenséggel, a „mit miért nem lehet megcsinálni” hozzáállással. Azokkal szeretek együtt dolgozni, akik szerint ha valami lehetetlen, akkor valaki tehetetlen.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Ott, ahol a legjobban tudom kamatoztatni a szakmai tapasztalataimat. Természetesen a kerítésfestés vagy a szemétszedés is fontos, méltányolandó önkéntes munka, de a közösségnek a legtöbbet a szaktudásunkkal tudjuk adni. Ez az esetemben olyan program megszervezése és lebonyolítása, amelyben a velünk együttműködő 170 cég erőforrásait, lehetőségeit használjuk fel egy jó ügy megvalósításához.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A lovaglás Jack-kel, a lovammal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 05., 10:05
Nagyon viszik a lakossági hiteleket az ügyfelek a bankoktól. A személyi kölcsönöknél az idei év mindenképpen rekordot hoz, de a lakáshiteleknél is nagy esély van erre. A babaváró támogatás iránti kereslet is megugrott hirtelen, hajrázhatnak azok, akiknek jövőre már nem jár ebből a nulla százalékos hitelből – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-05 15:05:00
A 2025-re vonatkozó kilátásaikat tekintve a munkáltatók inkább optimisták, de egyelőre óvatosan nyilatkoznak a létszámbővítési terveikről. A legnagyobb kihívásuk jelenleg megtalálni azokat a szakmailag megfelelő jelölteket, akik beillenek a cégkultúrába, miközben meg kell birkózniuk a jelentkezők magas bérigényeivel is – derült ki a Profession.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS