Benedek Eszter: Egy védjegyrendszer felépítése és működtetése nem sprint, hanem hosszútávfutás

2019. 10. 08., 08:45

A magyar Auchannal összefogva Magyar Termék akciót tervezünk a nemzetközi lánc külföldi hálózatában – mondta az Üzletemnek Benedek Eszter. A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője azokkal szeret együtt dolgozni, akik szerint ha valami lehetetlen, akkor valaki tehetetlen.

Benedek Eszter 170 céggel dolgozik együtt, s a kör minden bizonnyal bővülni fog. Mindannyiuknak szívügye a magyar termék, amelynek megismertetése már az országhatáron is átnyúlik. A védjegyükkel hitelesített termékek mind nagyszerű minőségűek. Az e körbe tartozó vállalkozások fejlődését is figyelemmel kísérik, s ha tudnak, segítik őket. Ahogy azt a vásárló teszi, amikor magyar árut tesz a kosárba. A Magyar Termék most új védjegyet tett közzé. Mi pedig közzétesszük az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 111. interjúját!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Azt, amiben éppen élek. Az elmúlt években részt vehettem a Magyar Termék védjegyrendszer fejlesztésében, és három éve már én irányíthatom ezt a munkát. Büszke vagyok arra, hogy a kollégáimmal és 170 védjegyhasználó partnercégünkkel Magyarország legismertebb és legelismertebb eredetjelölő védjegyévé tettük a Magyar Terméket.

Milyen távra tervez?

– Egy védjegyrendszer felépítése és működtetése nem sprint, hanem hosszútávfutás, csak szisztematikus, évekig tartó munkával lehet eredményeket elérni. Ezért mindig hosszú távra kell terveznem, azt kell szem előtt tartanom, hogy mit akarunk elérni 5-10 év alatt, és ehhez kell igazítani a napi munkánkat, rövidebb távú terveinket.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az, amibe éppen most vágtunk bele. A Magyar Termék sikeres működtetése után továbbfejlesztjük a védjegyrendszerünket, bevezettük a Kiváló Termék és ÖKOlogikus Termék jelöléseket. Most azt kell bebizonyítanunk, hogy újra el tudjuk érni, amire a Magyar Termékkel egyszer már képesek voltunk. Az üzleti alapjaink erősek ehhez, és biztos vagyok benne, hogy kitartó szakmai munkával és összefogással ez a két új védjegy ugyanolyan sikeressé válhat, mint a Magyar Termék.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A Magyar Termék védjegyrendszer alapítójától, Bodrogai Ferenctől, akivel a mai napig együtt dolgozom. Ő mindig hosszú távra tervez, évtizedekben gondolkozik, nem azt nézi, mi van most a piacon, hanem azt, hogy mi fog történni 5-10 év múlva. A Magyar Termék indulásakor kevesen hittek a sikerben, alig néhány céget sikerült az ügy mellé állítani, de nem kedvetlenítette el az érdektelenség, hitt abban, hogy szükség van a magyar termékek népszerűsítésére, és ennek hála mostanra 170 cég élvezi a védjegyek gyümölcsét.

Szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Ebből a szempontból speciális a munkám, hiszen ezt alapvetően országhatáron belül lehet sikerre vinni, ugyanakkor nemcsak Magyarországban gondolkodunk. Igyekszünk segíteni a védjegyhasználó cégek külföldi piacra jutását is. A magyar Auchannal összefogva például Magyar Termék akciót tervezünk a nemzetközi lánc külföldi hálózatában.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Örömmel létrehoznék egy olyan lovasfarmot, ahol kikapcsolódási, feltöltődési lehetőséget nyújtanék azoknak, akik aktív pihenéssel akarják eltölteni a szabadságukat. Ebben össze tudnám kapcsolni a hobbimat és a turisztikai végzettségemet.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Az én mindennapjaimat is az online kommunikáció határozza meg, de nagyon fontosnak tartom a partnereimmel és leendő üzletfeleimmel való személyes találkozást. Ezért is szervezzük már harmadik éve a nagyon sikeres Magyar Kincsek programunkat, amelyen az ország természeti, kulturális, gasztronómia és gazdasági értékeit mutatjuk be meglévő és leendő partnereinknek. Velük egy-egy ilyen túrán olyan kötetlen beszélgetésekre is módunk van, ami segít egymás jobb megismerésében, a hosszú távú szakmai és személyes kapcsolatok kialakításában.

Mire sajnálja az idejét?

– Sajnos a munkámmal jár a sok utazás, de a dugókban eltöltött órákat mindig fölöslegesen elpocsékolt időnek érzem.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Osztom a Jean Anthelme Brillant-Savarin francia gasztronómustól származó gondolatot, miszerint „mondd meg, mit eszel, és megmondom, ki vagy”. A minőségi élelmiszerre, a jó ételekre sohasem sajnálom a pénzt. Szeretem megkóstolni más népek ételeit, ízeit is, de szerencsére a Magyar Termék védjegyes élelmiszerek között is bármikor megtalálom azt a minőséget, amire vágyok.

Mivel lehet felbosszantani?

– A döntésképtelenséggel, a „mit miért nem lehet megcsinálni” hozzáállással. Azokkal szeretek együtt dolgozni, akik szerint ha valami lehetetlen, akkor valaki tehetetlen.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Ott, ahol a legjobban tudom kamatoztatni a szakmai tapasztalataimat. Természetesen a kerítésfestés vagy a szemétszedés is fontos, méltányolandó önkéntes munka, de a közösségnek a legtöbbet a szaktudásunkkal tudjuk adni. Ez az esetemben olyan program megszervezése és lebonyolítása, amelyben a velünk együttműködő 170 cég erőforrásait, lehetőségeit használjuk fel egy jó ügy megvalósításához.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A lovaglás Jack-kel, a lovammal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS