Benedek Eszter: Egy védjegyrendszer felépítése és működtetése nem sprint, hanem hosszútávfutás

2019. 10. 08., 08:45

A magyar Auchannal összefogva Magyar Termék akciót tervezünk a nemzetközi lánc külföldi hálózatában – mondta az Üzletemnek Benedek Eszter. A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője azokkal szeret együtt dolgozni, akik szerint ha valami lehetetlen, akkor valaki tehetetlen.

Benedek Eszter 170 céggel dolgozik együtt, s a kör minden bizonnyal bővülni fog. Mindannyiuknak szívügye a magyar termék, amelynek megismertetése már az országhatáron is átnyúlik. A védjegyükkel hitelesített termékek mind nagyszerű minőségűek. Az e körbe tartozó vállalkozások fejlődését is figyelemmel kísérik, s ha tudnak, segítik őket. Ahogy azt a vásárló teszi, amikor magyar árut tesz a kosárba. A Magyar Termék most új védjegyet tett közzé. Mi pedig közzétesszük az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 111. interjúját!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Azt, amiben éppen élek. Az elmúlt években részt vehettem a Magyar Termék védjegyrendszer fejlesztésében, és három éve már én irányíthatom ezt a munkát. Büszke vagyok arra, hogy a kollégáimmal és 170 védjegyhasználó partnercégünkkel Magyarország legismertebb és legelismertebb eredetjelölő védjegyévé tettük a Magyar Terméket.

Milyen távra tervez?

– Egy védjegyrendszer felépítése és működtetése nem sprint, hanem hosszútávfutás, csak szisztematikus, évekig tartó munkával lehet eredményeket elérni. Ezért mindig hosszú távra kell terveznem, azt kell szem előtt tartanom, hogy mit akarunk elérni 5-10 év alatt, és ehhez kell igazítani a napi munkánkat, rövidebb távú terveinket.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az, amibe éppen most vágtunk bele. A Magyar Termék sikeres működtetése után továbbfejlesztjük a védjegyrendszerünket, bevezettük a Kiváló Termék és ÖKOlogikus Termék jelöléseket. Most azt kell bebizonyítanunk, hogy újra el tudjuk érni, amire a Magyar Termékkel egyszer már képesek voltunk. Az üzleti alapjaink erősek ehhez, és biztos vagyok benne, hogy kitartó szakmai munkával és összefogással ez a két új védjegy ugyanolyan sikeressé válhat, mint a Magyar Termék.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A Magyar Termék védjegyrendszer alapítójától, Bodrogai Ferenctől, akivel a mai napig együtt dolgozom. Ő mindig hosszú távra tervez, évtizedekben gondolkozik, nem azt nézi, mi van most a piacon, hanem azt, hogy mi fog történni 5-10 év múlva. A Magyar Termék indulásakor kevesen hittek a sikerben, alig néhány céget sikerült az ügy mellé állítani, de nem kedvetlenítette el az érdektelenség, hitt abban, hogy szükség van a magyar termékek népszerűsítésére, és ennek hála mostanra 170 cég élvezi a védjegyek gyümölcsét.

Szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Ebből a szempontból speciális a munkám, hiszen ezt alapvetően országhatáron belül lehet sikerre vinni, ugyanakkor nemcsak Magyarországban gondolkodunk. Igyekszünk segíteni a védjegyhasználó cégek külföldi piacra jutását is. A magyar Auchannal összefogva például Magyar Termék akciót tervezünk a nemzetközi lánc külföldi hálózatában.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Örömmel létrehoznék egy olyan lovasfarmot, ahol kikapcsolódási, feltöltődési lehetőséget nyújtanék azoknak, akik aktív pihenéssel akarják eltölteni a szabadságukat. Ebben össze tudnám kapcsolni a hobbimat és a turisztikai végzettségemet.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Az én mindennapjaimat is az online kommunikáció határozza meg, de nagyon fontosnak tartom a partnereimmel és leendő üzletfeleimmel való személyes találkozást. Ezért is szervezzük már harmadik éve a nagyon sikeres Magyar Kincsek programunkat, amelyen az ország természeti, kulturális, gasztronómia és gazdasági értékeit mutatjuk be meglévő és leendő partnereinknek. Velük egy-egy ilyen túrán olyan kötetlen beszélgetésekre is módunk van, ami segít egymás jobb megismerésében, a hosszú távú szakmai és személyes kapcsolatok kialakításában.

Mire sajnálja az idejét?

– Sajnos a munkámmal jár a sok utazás, de a dugókban eltöltött órákat mindig fölöslegesen elpocsékolt időnek érzem.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Osztom a Jean Anthelme Brillant-Savarin francia gasztronómustól származó gondolatot, miszerint „mondd meg, mit eszel, és megmondom, ki vagy”. A minőségi élelmiszerre, a jó ételekre sohasem sajnálom a pénzt. Szeretem megkóstolni más népek ételeit, ízeit is, de szerencsére a Magyar Termék védjegyes élelmiszerek között is bármikor megtalálom azt a minőséget, amire vágyok.

Mivel lehet felbosszantani?

– A döntésképtelenséggel, a „mit miért nem lehet megcsinálni” hozzáállással. Azokkal szeretek együtt dolgozni, akik szerint ha valami lehetetlen, akkor valaki tehetetlen.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Ott, ahol a legjobban tudom kamatoztatni a szakmai tapasztalataimat. Természetesen a kerítésfestés vagy a szemétszedés is fontos, méltányolandó önkéntes munka, de a közösségnek a legtöbbet a szaktudásunkkal tudjuk adni. Ez az esetemben olyan program megszervezése és lebonyolítása, amelyben a velünk együttműködő 170 cég erőforrásait, lehetőségeit használjuk fel egy jó ügy megvalósításához.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A lovaglás Jack-kel, a lovammal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS