Megvan az első Kiváló Termék és az első ÖKOlogikus Termék

2019. 09. 25., 19:15

A termékek kiválóságát és a környezetbarátságát tanúsító új védjegyeket hozott létre a hazai eredetet igazoló legismertebb védjegyrendszert működtető Magyar Termék Nonprofit Kft.

A független szakemberek által odaítélt új védjegyekért már jelentkezhetnek a magyarországi gyártók. Az első Kiváló Termék a Naturlandé, az első ÖKOlogikus jelölés pedig a Creptóé lett.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. a fogyasztói és gyártói igényeknek eleget téve olyan új védjegyeket hozott létre, amelyek független tanúsítás alapján megbízhatóan igazolják a hazai termékek kiválóságát és környezetbarát tulajdonságait. Benedek Eszter ügyvezető (képünkön) a szerdai sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Magyar Termék az elmúlt évtizedben a legismertebb és legelismertebb hazai eredetet igazoló védjegyrendszerré vált, amelyet már 170 cég csaknem 4000 terméke és szolgáltatása használ.

A kutatások azt mutatják, hogy a vásárlók 95,7 százaléka ismeri ezeket a védjegyeket, amelyek számukra a magyar eredet mellett a megbízhatóságot is igazolják. A Magyar Termék értékét mutatja, hogy a legfrissebb felmérés szerint a fogyasztók jelentős része már nemcsak a külföldinél, hanem a nem védjegyes hazai terméknél is hajlandó többet fizetni a védjegyes áruért.

Egy nemrégiben elkészített független értékelés szerint a Magyar Termék védjegyek értéke ma 1,7 milliárd forint. Ez magában foglalja e védjegyek gazdasági hasznát (használók száma, védjegyes termékek forgalma, forgalomnövelő hatás, iparági jövedelmezőség) és azt a költséget, amit akkor kellene ráfordítani, ha újra létre kellene hozni.

Benedek Eszter szerint a piaci szereplők szeretnék minél jobban kiemelni a termékeiket a kínálatból, a vásárlóknak pedig szükségük van olyan jelölésekre, amelyek hitelesen eligazítják őket az áruk tulajdonságairól. A magyar piacon egyértelműen felértékelődik a termékek minősége és környezetbarátsága, ezért hozták létre a Kiváló Termék és az ÖKOlogikus védjegyeket.

A két új védjegyet élelmiszerek és más termékek egyaránt megszerezhetik. Ezekre bármely magyarországi gyártó pályázhat, amelynek a terméke megfelel a Magyar Termék védjegyek alapkövetelményeinek. Ez tehát azt jelenti, hogy az új védjegyek a vásárlók számára azt is igazolják egyben, hogy a terméket itthon gyártották. Az új védjegyek kiemelkedő lehetőséget nyújtanak a gyártók számára a termékeik megkülönböztetésére, a vásárlók számára pedig megbízható információt adnak arról, melyek a kiváló, illetve környezetbarát termékek a bolti kínálatban.

Krämer Tamás, a tanúsítási projektek szakmai vezetője, a ConsAct Kft. ügyvezetője a két új védjegy odaítélésének feltételeiről és folyamatáról kiemelte, hogy többek között csak az lehet Kiváló Termék, amely két, mérhető vizsgálattal igazolható minőségi jellemzőben a fogyasztó számára olyan hasznos tulajdonsággal bír, amely jelentősen jobb a piaci átlagnál.

Az ÖKOlogikus védjegyet pedig csak az a termék kaphatja meg, amely jellemzőinek vagy csomagolásának legalább két környezetbarát tulajdonsága alapján kiemelkedik az átlagos termékek közül. Ezen túlmenően a kiválóságot, illetve környezetbarátságot gyakorlatias, átlátható, könnyen megérthető, előre meghatározott szabályrendszer alapján független szakemberek állapítják meg.

Mivel ezek a követelmények nem termék specifikusak, így a tanúsítási rendszer azonnal és automatikusan követi a törvényi követelmények, valamint a termékekkel kapcsolatos elvárások változását. A Kiváló Terméknél egyszerre vizsgálják a termék minőségét és a gyártó megfelelőségét, az ÖKOlogikus védjegynél pedig komplexen értékelik a terméket, valamint annak csomagolását és gyártását, továbbá az előállító szervezet környezetbarát jellegét, fenntartható működését.

A két védjegy terméktanúsításai már folynak, és kettő közülük le is zárult. Ezek alapján a Naturland lábápoló spray-je lett az első, amely viselheti a Kiváló Termék védjegyet. Az ÖKOlogikus jelölést pedig a Magyar Piszke Papír Kft. teheti fel elsőként a műanyagmentesen, papírdobozba csomagolt Crepto toalett papírjára.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 25., 16:35
Üzletenként 3 millió forintos, vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak az 1001 és 2000 fő közötti hazai településeken működő, egész évben nyitva tartó, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban regisztrált, lezárt üzleti évvel rendelkező italüzletei.
2025-04-25 15:55:00
Az április elején bekövetkezett tavaszi fagykárt vis maior eseménynek ismeri el az ország teljes területére Nagy István agrárminiszter. A rendkívüli helyzettel kapcsolatos kérelmeket az érintett gazdálkodók a káreseménytől számított 21 napon belül nyújthatják be a Magyar Államkincstárnak.
2025-04-24 20:05:00
A fenntarthatósági szempontok ma már nem csupán a környezetvédelemről és a szabályozási megfelelésről szólnak. A „Social” pillér ugyanolyan kulcsfontosságú: a vállalatok felelőssége nemcsak a környezeti hatások csökkentése, hanem az igazságos, befogadó és támogató munkahelyi kultúra megteremtése is. A sokszínűség és befogadás már nem csupán egy HR-trend – írja Bohács Bernadette, az RSM Hungary HR Üzletágának vezetője.
2025-04-24 18:25:00
A világ legkiválóbb mesterséges intelligencia kutatói találkoznak Budapesten, hogy a legújabb fejlesztésekről, trendekről és áttörésekről beszéljenek. A háromnapos „AI Symposium 2025” a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat és aAI Symposium 2025 szingapúri Nanyang Technológiai Egyetem (NTU) közös szervezésében valósul meg.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.
Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.
Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.