Megvan az első Kiváló Termék és az első ÖKOlogikus Termék

2019. 09. 25., 19:15

A termékek kiválóságát és a környezetbarátságát tanúsító új védjegyeket hozott létre a hazai eredetet igazoló legismertebb védjegyrendszert működtető Magyar Termék Nonprofit Kft.

A független szakemberek által odaítélt új védjegyekért már jelentkezhetnek a magyarországi gyártók. Az első Kiváló Termék a Naturlandé, az első ÖKOlogikus jelölés pedig a Creptóé lett.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. a fogyasztói és gyártói igényeknek eleget téve olyan új védjegyeket hozott létre, amelyek független tanúsítás alapján megbízhatóan igazolják a hazai termékek kiválóságát és környezetbarát tulajdonságait. Benedek Eszter ügyvezető (képünkön) a szerdai sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Magyar Termék az elmúlt évtizedben a legismertebb és legelismertebb hazai eredetet igazoló védjegyrendszerré vált, amelyet már 170 cég csaknem 4000 terméke és szolgáltatása használ.

A kutatások azt mutatják, hogy a vásárlók 95,7 százaléka ismeri ezeket a védjegyeket, amelyek számukra a magyar eredet mellett a megbízhatóságot is igazolják. A Magyar Termék értékét mutatja, hogy a legfrissebb felmérés szerint a fogyasztók jelentős része már nemcsak a külföldinél, hanem a nem védjegyes hazai terméknél is hajlandó többet fizetni a védjegyes áruért.

Egy nemrégiben elkészített független értékelés szerint a Magyar Termék védjegyek értéke ma 1,7 milliárd forint. Ez magában foglalja e védjegyek gazdasági hasznát (használók száma, védjegyes termékek forgalma, forgalomnövelő hatás, iparági jövedelmezőség) és azt a költséget, amit akkor kellene ráfordítani, ha újra létre kellene hozni.

Benedek Eszter szerint a piaci szereplők szeretnék minél jobban kiemelni a termékeiket a kínálatból, a vásárlóknak pedig szükségük van olyan jelölésekre, amelyek hitelesen eligazítják őket az áruk tulajdonságairól. A magyar piacon egyértelműen felértékelődik a termékek minősége és környezetbarátsága, ezért hozták létre a Kiváló Termék és az ÖKOlogikus védjegyeket.

A két új védjegyet élelmiszerek és más termékek egyaránt megszerezhetik. Ezekre bármely magyarországi gyártó pályázhat, amelynek a terméke megfelel a Magyar Termék védjegyek alapkövetelményeinek. Ez tehát azt jelenti, hogy az új védjegyek a vásárlók számára azt is igazolják egyben, hogy a terméket itthon gyártották. Az új védjegyek kiemelkedő lehetőséget nyújtanak a gyártók számára a termékeik megkülönböztetésére, a vásárlók számára pedig megbízható információt adnak arról, melyek a kiváló, illetve környezetbarát termékek a bolti kínálatban.

Krämer Tamás, a tanúsítási projektek szakmai vezetője, a ConsAct Kft. ügyvezetője a két új védjegy odaítélésének feltételeiről és folyamatáról kiemelte, hogy többek között csak az lehet Kiváló Termék, amely két, mérhető vizsgálattal igazolható minőségi jellemzőben a fogyasztó számára olyan hasznos tulajdonsággal bír, amely jelentősen jobb a piaci átlagnál.

Az ÖKOlogikus védjegyet pedig csak az a termék kaphatja meg, amely jellemzőinek vagy csomagolásának legalább két környezetbarát tulajdonsága alapján kiemelkedik az átlagos termékek közül. Ezen túlmenően a kiválóságot, illetve környezetbarátságot gyakorlatias, átlátható, könnyen megérthető, előre meghatározott szabályrendszer alapján független szakemberek állapítják meg.

Mivel ezek a követelmények nem termék specifikusak, így a tanúsítási rendszer azonnal és automatikusan követi a törvényi követelmények, valamint a termékekkel kapcsolatos elvárások változását. A Kiváló Terméknél egyszerre vizsgálják a termék minőségét és a gyártó megfelelőségét, az ÖKOlogikus védjegynél pedig komplexen értékelik a terméket, valamint annak csomagolását és gyártását, továbbá az előállító szervezet környezetbarát jellegét, fenntartható működését.

A két védjegy terméktanúsításai már folynak, és kettő közülük le is zárult. Ezek alapján a Naturland lábápoló spray-je lett az első, amely viselheti a Kiváló Termék védjegyet. Az ÖKOlogikus jelölést pedig a Magyar Piszke Papír Kft. teheti fel elsőként a műanyagmentesen, papírdobozba csomagolt Crepto toalett papírjára.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-17 09:40:00
2024 első negyedévében 2500 darab új internetes elfogadóhely jött létre, az összes átutalásnak pedig a 78,1 százalékát indították internet- vagy mobilbankon keresztül; a kártyás vásárlások száma 11,5, százalékkal nőtt éves összevetésben, a fizetési kártyákkal elkövetett visszaélések száma 28,5 százalékkal meghaladta az előző negyedévit – tájékoztatott az MNB.
2024-06-16 11:00:49
A só fontos. Ismerjük a királylány meséjét, tudjuk milyen, ha nincs az ételben. Azon túl, hogy legyen kéznél, normális esetben nem tulajdonítunk nagy jelentőséget neki. Sima fehér kristályok, belecsippentünk, szórjuk, főzünk vagy eszünk tovább.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A só fontos. Ismerjük a királylány meséjét, tudjuk milyen, ha nincs az ételben. Azon túl, hogy legyen kéznél, normális esetben nem tulajdonítunk nagy jelentőséget neki. Sima fehér kristályok, belecsippentünk, szórjuk, főzünk vagy eszünk tovább.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS