Megvan az első Kiváló Termék és az első ÖKOlogikus Termék

2019. 09. 25., 19:15

A termékek kiválóságát és a környezetbarátságát tanúsító új védjegyeket hozott létre a hazai eredetet igazoló legismertebb védjegyrendszert működtető Magyar Termék Nonprofit Kft.

A független szakemberek által odaítélt új védjegyekért már jelentkezhetnek a magyarországi gyártók. Az első Kiváló Termék a Naturlandé, az első ÖKOlogikus jelölés pedig a Creptóé lett.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. a fogyasztói és gyártói igényeknek eleget téve olyan új védjegyeket hozott létre, amelyek független tanúsítás alapján megbízhatóan igazolják a hazai termékek kiválóságát és környezetbarát tulajdonságait. Benedek Eszter ügyvezető (képünkön) a szerdai sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Magyar Termék az elmúlt évtizedben a legismertebb és legelismertebb hazai eredetet igazoló védjegyrendszerré vált, amelyet már 170 cég csaknem 4000 terméke és szolgáltatása használ.

A kutatások azt mutatják, hogy a vásárlók 95,7 százaléka ismeri ezeket a védjegyeket, amelyek számukra a magyar eredet mellett a megbízhatóságot is igazolják. A Magyar Termék értékét mutatja, hogy a legfrissebb felmérés szerint a fogyasztók jelentős része már nemcsak a külföldinél, hanem a nem védjegyes hazai terméknél is hajlandó többet fizetni a védjegyes áruért.

Egy nemrégiben elkészített független értékelés szerint a Magyar Termék védjegyek értéke ma 1,7 milliárd forint. Ez magában foglalja e védjegyek gazdasági hasznát (használók száma, védjegyes termékek forgalma, forgalomnövelő hatás, iparági jövedelmezőség) és azt a költséget, amit akkor kellene ráfordítani, ha újra létre kellene hozni.

Benedek Eszter szerint a piaci szereplők szeretnék minél jobban kiemelni a termékeiket a kínálatból, a vásárlóknak pedig szükségük van olyan jelölésekre, amelyek hitelesen eligazítják őket az áruk tulajdonságairól. A magyar piacon egyértelműen felértékelődik a termékek minősége és környezetbarátsága, ezért hozták létre a Kiváló Termék és az ÖKOlogikus védjegyeket.

A két új védjegyet élelmiszerek és más termékek egyaránt megszerezhetik. Ezekre bármely magyarországi gyártó pályázhat, amelynek a terméke megfelel a Magyar Termék védjegyek alapkövetelményeinek. Ez tehát azt jelenti, hogy az új védjegyek a vásárlók számára azt is igazolják egyben, hogy a terméket itthon gyártották. Az új védjegyek kiemelkedő lehetőséget nyújtanak a gyártók számára a termékeik megkülönböztetésére, a vásárlók számára pedig megbízható információt adnak arról, melyek a kiváló, illetve környezetbarát termékek a bolti kínálatban.

Krämer Tamás, a tanúsítási projektek szakmai vezetője, a ConsAct Kft. ügyvezetője a két új védjegy odaítélésének feltételeiről és folyamatáról kiemelte, hogy többek között csak az lehet Kiváló Termék, amely két, mérhető vizsgálattal igazolható minőségi jellemzőben a fogyasztó számára olyan hasznos tulajdonsággal bír, amely jelentősen jobb a piaci átlagnál.

Az ÖKOlogikus védjegyet pedig csak az a termék kaphatja meg, amely jellemzőinek vagy csomagolásának legalább két környezetbarát tulajdonsága alapján kiemelkedik az átlagos termékek közül. Ezen túlmenően a kiválóságot, illetve környezetbarátságot gyakorlatias, átlátható, könnyen megérthető, előre meghatározott szabályrendszer alapján független szakemberek állapítják meg.

Mivel ezek a követelmények nem termék specifikusak, így a tanúsítási rendszer azonnal és automatikusan követi a törvényi követelmények, valamint a termékekkel kapcsolatos elvárások változását. A Kiváló Terméknél egyszerre vizsgálják a termék minőségét és a gyártó megfelelőségét, az ÖKOlogikus védjegynél pedig komplexen értékelik a terméket, valamint annak csomagolását és gyártását, továbbá az előállító szervezet környezetbarát jellegét, fenntartható működését.

A két védjegy terméktanúsításai már folynak, és kettő közülük le is zárult. Ezek alapján a Naturland lábápoló spray-je lett az első, amely viselheti a Kiváló Termék védjegyet. Az ÖKOlogikus jelölést pedig a Magyar Piszke Papír Kft. teheti fel elsőként a műanyagmentesen, papírdobozba csomagolt Crepto toalett papírjára.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS