ITM: vállalkozói workshop a legfontosabb fogyasztóvédelmi szabályváltozásokról

2021. 04. 26., 19:45

Az 1,7 milliárd forint, vissza nem térítendő európai uniós forrás segítségével megvalósuló „Digitális Fogyasztóvédelem – a fogyasztóvédelmi feladatok elektronizálása" projekt keretében online előadásokból tájékozódhatnak a közelmúlt és a közeljövő kiemelt jelentőségű szabálymódosításairól a hazai cégek – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) vasárnap az MTI-vel.

Az esemény élő közvetítésben kedden követhető nyomon egy egyszerű regisztráció után elérhető felületen. Az előadásokat hamarosan a legnépszerűbb videomegosztó oldalon is közzéteszik.

A május végéig tartó kampány fő célja – tették hozzá – a fogyasztói tudatosság növelése mellett a vállalkozások jogkövető magatartásra ösztönzése.

Emlékeztettek: azokat az előírásokat, amelyek legtöbb vásárlói panaszt okozó jótállás-szavatossághoz kapcsolódnak, több mint másfél évtized után újította meg átfogóan az ITM. Nyártól a piacfelügyeleti hatóságok többletjogosítványokat kapnak, főként az online visszaélések megakadályozásáért. Jövő tavasszal lépnek hatályba a kettős minőséggel szembeni fellépést megalapozó rendelkezések.

A kereskedők, forgalmazók gyakran nem nyerészkedési szándékból, hanem információhiány, a szabályok hézagos ismerete miatt mulasztanak – írták, hangsúlyozva, a vásárlók jogait erősítő szabályváltozások gyakorlati hasznosulásához ezért is elengedhetetlen a vállalkozók folyamatos tájékoztatása.

A keddi workshop előadói a fogyasztóvédelmi intézményrendszert irányító ITM, a hatósági feladatokat ellátó kormányhivatalok és az ingyenes vitarendezésben közreműködő békéltető testületek képviselői lesznek.

A már regisztrált résztvevők között jelen vannak a hagyományos és elektronikus kereskedelem legnagyobb forgalmat bonyolító szereplői is. Az eseményt figyelemmel kísérik az Országos Kereskedelmi Szövetség és a Fogyasztóvédelmi Referens Egyesület képviselői is.

A regisztrációs felület hétfőn 18 óráig érhető el a www.fogyasztovedelem2021.hu oldalon.

A rögzített anyag napokon belül szabadon hozzáférhető lesz a legnépszerűbb videomegosztó oldal „Fogyasztóvédelem” csatornáján.

Felhívták a figyelmet arra, hogy a világháló a járványhelyzetben biztonságos terep. A koronavírus felgyorsította az elektronikus kereskedelem lendületes térnyerését. Az internetes és csomagküldő értékesítés éves teljesítménye 2020-ban múlta felül először az ezermilliárd forintot, részaránya a teljes forgalom 8,6 százalékát tette ki tavaly Magyarországon. Az élelmiszereket, drogériai és háztartási termékeket magába foglaló online FMCG-szektor hazai forgalma éves szinten 65 százalék feletti mértékben bővült.

Az ITM Fogyasztóvédelmi szakmapolitikai programja ennek megfelelően kiemelten kezeli a fogyasztói tudatosság és bizalom erősítését, a fogyasztói jogok bővítését az online térben.

A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00031 azonosítószámú, „Digitális Fogyasztóvédelem – a fogyasztóvédelmi feladatok elektronizálása” című projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg. Bővebb információ a https://kifu.gov.hu/df oldalon olvasható vagy a sajto@itm.gov.hu e-mail címen kérhető. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS