Augusztus: a Hazai Termékek Hónapja

2021. 08. 12., 13:00

Idén először augusztusban meghirdette a Hazai Termékek Hónapját a Magyar Termék Nonprofit Kft., ezzel folytatva a gyártók és az áruházláncok „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányát.

„Az elmúlt években folyamatosan növekedett a gyártók és kereskedelmi láncok érdeklődése a Magyar Termék védjegyek iránt, egyre több közös akciót tudtunk indítani, így már volt mire alapoznunk az összefogást, amikor tavaly tavasszal létrehoztuk a #veddahazait mozgalmat” – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető cég ügyvezetője. Az egy év alatt országosan ismertté vált, önálló védjegyként is bejegyzett, a cégek által előszeretettel használt #veddahazait arról győzte meg a Magyar Terméket, hogy a csatlakozókkal érdemes még magasabb szintre lépniük a hazai áruk népszerűsítésében. Ez a felismerés szülte a Hazai Termékek Hónapját, amely augusztus elején indult 9 gyártó és 5 kereskedőcég összefogásával.

A csatlakozó kereskedelmi társaságok augusztusban saját akciókat folytatnak a hazai termékek népszerűsítésére, például újságjaikban, webshopjaikban kiemelik a Magyar Termék védjegyeit viselő árukat, ajándékakciókat hirdetnek. A Hazai Termékek Hónapjában résztvevő gyártók tévékampányban, óriásplakátokon, Hazai Pakk adománycsomagokkal közös CSR akcióban jelennek meg. Ezen felül augusztus 11-én indult a Magyar Termék Vedd a hazait! országos közösségi fogyasztói nyereményjátéka is.

„A magyar termelőknek és gyártóknak különösen fontos, hogy minél több magas hozzáadott értékű élelmiszerekkel legyenek jelen a hazai boltok polcain, és ne külföldről kerüljön vissza feldolgozott termékként a kiváló itteni alapanyag” – mondta Jámbor László, a „Szatmár Íze - Biró” márkákat készítő Agricolae Kft. értékesítési munkatársa. Szerinte a gyümölcslekvároknál az átlagosnál alacsonyabb a hazai áruk aránya a boltokban, holott Magyarországon megfelelő mennyiségű és minőségű alapanyag terem ezekhez. Az Agricolae a Hazai Termékek Hónapjához való csatlakozásával fel akarja hívni a vásárlók figyelmét arra, hogy tudatos választással nemcsak a magyar termelőket és gyártókat támogathatják, hanem élvezhetik a kiváló minőségű és ízű hazai lekvárokat is.

„A tésztagyártók azok közé tartoznak, akik kapacitásaik és termékeik választéka alapján képesek lennének a jelenleginél több árut értékesíteni a hazai boltokban, hiszen ez a termékkör ár-érték és minőség szempontból is állja a sarat az importcikkekkel szemben” – állítja Sipos Balázs, a Dunakeszi 4 tojásos és a Mándy-féle 8 tojásos termékcsaládot is gyártó Mary-Ker Pasta Kft. kereskedelmi és marketingigazgatója. Szerinte az elmúlt másfél év megmutatta, hogy a hazai gyártók nehéz körülmények között is képesek ellátni az országot elegendő élelmiszerrel, köszönhetően a stabil szállítói háttérnek, a kapacitástartalékoknak és a fegyelmezett gazdálkodásnak. A Hazai Termékek Hónapja lehetőséget ad arra, hogy elmondhassák a vásárlóknak: ezt a biztonságot azzal tudják támogatni, ha tudatosan magyar termékeket vesznek le a polcokról.

A kutatások azt mutatják, hogy a hazai eredet felértékelődött a magyar fogyasztóknál, ahogyan a környezetvédelmi szempontok is egyre fontosabb szerepet játszanak a döntéseikben. E két elvárásnak egyszerre tesz eleget a MAGYAR PISZKE PAPÍR Kft. fóliamentes, kartondobozos termékcsaládja a Crepto toalettpapírjával, Szilvia törlőkendőivel, az új fejlesztésű és hamarosan piacra kerülő, kartondobozos csomagolású Szép szalvétájával és Szép zsebkendőjével. A Hazai Termékek Hónapjához csatlakozó cég ügyvezető igazgatója, Bodrogai Ferenc arra hívta fel a figyelmet, hogy egyetlen négyfős család egy év alatt csak a műanyagcsomagolású toalettpapír vásárlásának elhagyásával 7 négyzetméternyi polietilén hulladéktól kíméli meg a környezetet. A MAGYAR PISZKE elkötelezett a környezetvédelemben, és mind fóliamentes csomagolású termékfejlesztéseivel, mind edukációs tartalmainak megosztásával arra törekszik, hogy a vevőket a kisebb környezetterhelést okozó termékek vásárlására ösztönözze. A cég hazai gyártású, kiemelkedő lapszámú, prémium minőségű, fóliamentes, kompakt termékeinek vásárlása gazdaságos és egyben környezetkímélő választás a fogyasztónak, mert a termékek egységnyi térfogatban a szokásosnál kétszer több papírmennyiséget tartalmaznak, és kevesebbet is utaznak a boltokig.

A magyar gyártók innovációs képességét mutatja a Pápai Hús Kft. példája is, hiszen az egyik legrégebbi hazai húsipari cég vegán húspótló termékekkel lépett piacra Pápai Ízek márkanéven. Szappanos Péter ügyvezető szerint bebizonyították, hogy egy magyar gyártó is képes felvenni a versenyt bárkivel a világ élelmiszerpiacának legdinamikusabban fejlődő területén. Gyorsan és bátran kell alkalmazkodni a fogyasztók változó igényeihez, amelyek között nálunk is egyre hangsúlyosabb a sokszínűbb étrendre törekvés és a helyi termékek előnyben részesítése - indokolta Szappanos Péter, miért csatlakozott a Pápai Hús is a Hazai Termékek Hónapjához, amely során a tradicionális hústermékeiket ugyanúgy népszerűsíthetik, mint a vegán Pápai Ízeket.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-24 14:30:47
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS