Augusztus: a Hazai Termékek Hónapja

2021. 08. 12., 13:00

Idén először augusztusban meghirdette a Hazai Termékek Hónapját a Magyar Termék Nonprofit Kft., ezzel folytatva a gyártók és az áruházláncok „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányát.

„Az elmúlt években folyamatosan növekedett a gyártók és kereskedelmi láncok érdeklődése a Magyar Termék védjegyek iránt, egyre több közös akciót tudtunk indítani, így már volt mire alapoznunk az összefogást, amikor tavaly tavasszal létrehoztuk a #veddahazait mozgalmat” – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető cég ügyvezetője. Az egy év alatt országosan ismertté vált, önálló védjegyként is bejegyzett, a cégek által előszeretettel használt #veddahazait arról győzte meg a Magyar Terméket, hogy a csatlakozókkal érdemes még magasabb szintre lépniük a hazai áruk népszerűsítésében. Ez a felismerés szülte a Hazai Termékek Hónapját, amely augusztus elején indult 9 gyártó és 5 kereskedőcég összefogásával.

A csatlakozó kereskedelmi társaságok augusztusban saját akciókat folytatnak a hazai termékek népszerűsítésére, például újságjaikban, webshopjaikban kiemelik a Magyar Termék védjegyeit viselő árukat, ajándékakciókat hirdetnek. A Hazai Termékek Hónapjában résztvevő gyártók tévékampányban, óriásplakátokon, Hazai Pakk adománycsomagokkal közös CSR akcióban jelennek meg. Ezen felül augusztus 11-én indult a Magyar Termék Vedd a hazait! országos közösségi fogyasztói nyereményjátéka is.

„A magyar termelőknek és gyártóknak különösen fontos, hogy minél több magas hozzáadott értékű élelmiszerekkel legyenek jelen a hazai boltok polcain, és ne külföldről kerüljön vissza feldolgozott termékként a kiváló itteni alapanyag” – mondta Jámbor László, a „Szatmár Íze - Biró” márkákat készítő Agricolae Kft. értékesítési munkatársa. Szerinte a gyümölcslekvároknál az átlagosnál alacsonyabb a hazai áruk aránya a boltokban, holott Magyarországon megfelelő mennyiségű és minőségű alapanyag terem ezekhez. Az Agricolae a Hazai Termékek Hónapjához való csatlakozásával fel akarja hívni a vásárlók figyelmét arra, hogy tudatos választással nemcsak a magyar termelőket és gyártókat támogathatják, hanem élvezhetik a kiváló minőségű és ízű hazai lekvárokat is.

„A tésztagyártók azok közé tartoznak, akik kapacitásaik és termékeik választéka alapján képesek lennének a jelenleginél több árut értékesíteni a hazai boltokban, hiszen ez a termékkör ár-érték és minőség szempontból is állja a sarat az importcikkekkel szemben” – állítja Sipos Balázs, a Dunakeszi 4 tojásos és a Mándy-féle 8 tojásos termékcsaládot is gyártó Mary-Ker Pasta Kft. kereskedelmi és marketingigazgatója. Szerinte az elmúlt másfél év megmutatta, hogy a hazai gyártók nehéz körülmények között is képesek ellátni az országot elegendő élelmiszerrel, köszönhetően a stabil szállítói háttérnek, a kapacitástartalékoknak és a fegyelmezett gazdálkodásnak. A Hazai Termékek Hónapja lehetőséget ad arra, hogy elmondhassák a vásárlóknak: ezt a biztonságot azzal tudják támogatni, ha tudatosan magyar termékeket vesznek le a polcokról.

A kutatások azt mutatják, hogy a hazai eredet felértékelődött a magyar fogyasztóknál, ahogyan a környezetvédelmi szempontok is egyre fontosabb szerepet játszanak a döntéseikben. E két elvárásnak egyszerre tesz eleget a MAGYAR PISZKE PAPÍR Kft. fóliamentes, kartondobozos termékcsaládja a Crepto toalettpapírjával, Szilvia törlőkendőivel, az új fejlesztésű és hamarosan piacra kerülő, kartondobozos csomagolású Szép szalvétájával és Szép zsebkendőjével. A Hazai Termékek Hónapjához csatlakozó cég ügyvezető igazgatója, Bodrogai Ferenc arra hívta fel a figyelmet, hogy egyetlen négyfős család egy év alatt csak a műanyagcsomagolású toalettpapír vásárlásának elhagyásával 7 négyzetméternyi polietilén hulladéktól kíméli meg a környezetet. A MAGYAR PISZKE elkötelezett a környezetvédelemben, és mind fóliamentes csomagolású termékfejlesztéseivel, mind edukációs tartalmainak megosztásával arra törekszik, hogy a vevőket a kisebb környezetterhelést okozó termékek vásárlására ösztönözze. A cég hazai gyártású, kiemelkedő lapszámú, prémium minőségű, fóliamentes, kompakt termékeinek vásárlása gazdaságos és egyben környezetkímélő választás a fogyasztónak, mert a termékek egységnyi térfogatban a szokásosnál kétszer több papírmennyiséget tartalmaznak, és kevesebbet is utaznak a boltokig.

A magyar gyártók innovációs képességét mutatja a Pápai Hús Kft. példája is, hiszen az egyik legrégebbi hazai húsipari cég vegán húspótló termékekkel lépett piacra Pápai Ízek márkanéven. Szappanos Péter ügyvezető szerint bebizonyították, hogy egy magyar gyártó is képes felvenni a versenyt bárkivel a világ élelmiszerpiacának legdinamikusabban fejlődő területén. Gyorsan és bátran kell alkalmazkodni a fogyasztók változó igényeihez, amelyek között nálunk is egyre hangsúlyosabb a sokszínűbb étrendre törekvés és a helyi termékek előnyben részesítése - indokolta Szappanos Péter, miért csatlakozott a Pápai Hús is a Hazai Termékek Hónapjához, amely során a tradicionális hústermékeiket ugyanúgy népszerűsíthetik, mint a vegán Pápai Ízeket.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS