K&H: kíméletlen viharok tépázzák az országot

2021. 07. 22., 17:30

Az idén több komoly vihar pusztított Magyarországon és sok lakóingatlanban tett kárt az időjárás, a K&H-hoz eddig összesen, hozzávetőlegesen 3300 lakásbiztosításhoz és cascóhoz köthető kárbejelentés érkezett 440 millió forint összértékben. Bár ez jelentős összeg és még lehetnek újabb viharok a következő hetekben, a nyári viharkárok szempontjából a 2010-es esztendő volt a legrosszabb, abban az évben közel 34 ezer kárbejelentés történt a nyári viharszezonban, a K&H pedig akkor mintegy 900 millió forint kártérítést fizetett az érintetteknek.

Nemzetközi szinten és Magyarországon is komoly problémákat okozott az időjárás az elmúlt hetekben. A németországi áradások súlyos pusztítást okoztak, Magyarországon pedig jelentős viharokkal kellett felvenni a harcot. A K&H-hoz június eleje óta három jelentősebb vihart követően összesen 3000 lakásbiztosításhoz és emellett 300 cascóhoz köthető kárbejelentést fogadott a társaság. Egyelőre még nem történt meg az összes kárigény felmérése, ezért a konkrét kártérítési összeg sem ismert, de a ténylegesen fizetendő kártérítések összege lakásbiztosítások esetében 300 millió, a casco-szerződéseknél pedig 140 millió forintra is rúghat. „Bár az idei kárkifizetések összege megközelíti a félmilliárdot, még csak a viharszezon felénél járunk. Az eddigi legviharosabb évben, 2010-ben ez a mérleg közel 1 milliárdnál állt meg társaságunknál. Az augusztus végéig tartó szezon fele tehát előttünk van, még mindig érdemes lépéseket tenni a megelőzés és a biztonság tekintetében” – tette hozzá Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese. „Az utóbbi években végrehajtott digitális fejlesztéseknek köszönhetően baj esetén az érintettek gyorsan, egyszerűen bejelenthetik az esetleges károkat. Az online kárbejelentő platform éjjel-nappal és hétvégén is üzemel, így bármikor értesíteni lehet a K&H-t a károkról. A gyorsaság nagyon fontos, mert így a kárügyintézés hamar elindulhat és az ügyfelek mielőbb hozzájuthatnak a kártérítéshez, ennek köszönhetően a helyreállítás is a lehető leggyorsabban megkezdődhet.”

A K&H tapasztalatai szerint a viharok elsősorban a lakóingatlanok tetőszerkezeteiben tesznek kárt, sok esetben pedig beázás okoz problémát az otthonokban. Amennyiben a vihar jégesővel érkezik, a jégverés az autónkat is megrongálhatja, a jégdarabkák ugyanis jellemzően a járművek szélvédőjében és fényezésében okoznak jelentős sérüléseket. A K&H szakértői szerint érdemes rendszeresen megnézni a lakóingatlanok állapotát és a kisebb hibákat minél előbb kijavítani. Például az ereszcsatornákból, vízelfolyókból eltüntetni az „akadályokat”, törmeléket, faágakat, illetve a nyílászárók állapotát ellenőrizni, így egy esetleges nagyobb vihar esetén csökkenthetőek a károk. Ha pedig az időjárás-előrejelzés szerint jégeső várható, akkor a gépkocsit lehetőség szerint érdemes speciális, erre a célra készült autóponyvával letakarni, amelyben vékony habanyag segít a kár megelőzésében. Ennek hiányában egy egyszerű, vastagabb pléd is tud némi védelmet nyújtani, hogy a fényezés ne sérüljön meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS