Netrisk: alig emelkedtek a kgfb-átlagdíjak a kampány első két hetében

2024. 11. 21., 15:21

Az első két hét közel 33 ezer forintos átlagdíja 5 százalékos drágulásnak felel az előző éves átlagos, kampányban elérhető díjhoz képest. A Netrisk adatai alapján a „váltó” személyautósok átlagosan több mint 18 ezer forinttal olcsóbban köthették meg most a kötelezőjüket.

A Netrisknél összesen közel 14 ezer új szerződést kötöttek a kgfb-kampány első két hetében, ezen belül majdnem 12 ezer személyautó „kapott” új kötelezőt. Ez azt jelenti, hogy éves szinten közel 15 százalékkal többen kötöttek kgfb-t a kampány első két hetében.

Infláció alatti díjemelkedés

„A kampány első két hetében a személyautókra megkötött új szerződések éves átlagdíja 32 800 forint volt, ami 5 százalékos emelkedésnek felel az előző éves átlagos, kampányban elérhető díjhoz képest. Bár az idei év első tíz hónapjára vonatkozó 3,6 százalékos inflációs adatot felülmúlja, ám bőven elmarad a pénzügy szolgáltatások idei hónapokban látott 9,5–13,8 százalékos drágulásától. Szintén alulmúlja a Magyar Nemzeti Bank idei második negyedéves kgfb-indexében szereplő 10 százalékos emelkedést, amelynek eredményeként 57 ezer forint fölé kapaszkodott az átlagdíj” – helyezte el az inflációs térképen a kampány átlagdíjait Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.

A képet árnyalja, hogy az MNB kgfb-indexe olyan autókra vonatkozik, amelyek a kampányban nem vesznek részt, azaz 2010 utániak, tehát fiatalabb – és a legtöbb esetben drágább – személygépkocsikról van szó.

Jelentős megtakarítások

A mostani kampányban a személyautókra eddig megkötött kevesebb mint 33 ezer forintos átlagdíj egyébként több mint 18 ezer forintos megtakarítást hozott a személygépkocsik esetében. Ha nem választottak volna új biztosítást, akkor a meglévő szerződésük átlagosan közel 51 ezer forintos éves díjjal „ketyegett” volna 2025-ben.

A több járműkategóriában is spórolhattak a tulajdonosok, üzembentartók. A motorkerékpárokra a kampányban megkötött kötelező biztosítások 10 800 forintos átlagdíjával 4 ezer forintot spórolhattak a meglévő biztosításukhoz képest. A teherautósok pedig átlagosan 19 ezer forintot takaríthattak meg azzal, hogy új kötelezőt kötöttek, átlagosan majdnem alig több mint 50 ezer forintért.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS