Ausztria nyerte a telet a magyaroknál

2023. 03. 07., 11:39

A külföldre utazó magyarok közül minden negyedik Ausztriába ment az idei télen pihenni vagy síelni, harmaduk a téli sportok miatt kelt útra – derül ki a Bank360.hu három hónap utasbiztosítási adatait elemző összegzéséből. A legmagasabb árú biztosítási szerződéseket több hónapos amerikai utakra igényelték, a kalandvágyók Réunion szigetét és a Himaláját is megcélozták.

Ahogy decemberben, úgy a következő két téli hónapban is Ausztria volt a magyarok legkedveltebb úti célja a Bank360.hu utasbiztosítás kalkulátorával december 1. és február 28. között megkötött szerződések adatai alapján. A második legtöbb utasbiztosítást - a korábbi hónapokhoz képest meglepetést okozva - a Lengyelországba utazók kötötték, majd nem sokkal lemaradva a hagyományosnak mondható úti célország, Szlovákia következik.

E két ország együttes részesedése (17 százalék) azonban meg sem közelíti a nyugati szomszédunkét (közel 26 százalék) az összes utasbiztosításból. A korábbi éllovas Olaszország ezúttal a negyedik helyen végzett, míg a nyári kedvenc Horvátország az első húsz ország közé sem fért be, ami érthető is, hiszen tipikusan nyaralási célpontnak számít.

A melegebb éghajlatú országok közül főként Thaiföldre, az Egyesült Arab Emírségekbe és Egyiptomba repültek a magyar turisták. Sokkal kisebb számban, de szerveztek utakat például az Emírségek melletti Ománba (Arab-félsziget), az indiai-óceáni Sri Lankára, Réunion szigetére és a szomszédos Mauritiusra, a karibi Arubára, az atlanti-óceáni Bermuda-szigetekre, és a világ legmagasabb hegycsúcsainak otthont adó Nepálba is.

A két legdrágább utasbiztosítást „üzleti út vagy egyéb utazás” céljára az Amerikai Egyesült Államokba, 4-4 személy részére igényelték, az egyiket négy hónapra több mint félmillió, a másikat jó két és fél hónapra csaknem 350 ezer forintért.

Extrém sportolásra kiterjedő biztosításért fizették a harmadik legmagasabb összeget, több mint 160 ezer forintot, egy négy hónapos indonéz útra, egy fő részére. (Az extrém sport az összes szerződés mindössze fél százalékát teszi ki.) A legkevesebbet, 225 forintot autó asszisztencia nélküli, egynapos, karácsony előtti, ausztriai városnéző programok biztosítására költötték.  

A turisták 44 százaléka úgy nyilatkozott, hogy városnézést tervez a célországban, 33 százalék síelésre és egyéb téli sportolásra, 12 százalék pedig tengerparti nyaralásra készült. Üzleti útra és egyéb utazásra több mint 9 százalék, míg extrém sport vagy fizikai munka miatt egy százalék indult el.

Azoknak, akik síelni vagy snowboardozni utaznak külföldre, ajánlatos a kifejezetten téli sportokra vagy extrém sportokra szabott biztosítási konstrukciót választani. A síbiztosítás általában fedezi a helikopteres mentést és a biztosított felkutatását, biztosítja a sporteszközöket is, fedezheti a baleset miatt fel nem használt napokra a síbérlet árát, és tartalmaz felelősségbiztosítást is.

A szerződések közel harmadát 4 vagy 5 napra kötötték; egynapos külföldi útra minden tizedik ember ment. A téli szezonban nagyjából fele-fele arányban autóval, illetve repülővel keltek útra a kikapcsolódni vágyók, míg a kisebb részük, nagyjából 20 százalék busszal vagy vonattal utazott. A szerződők 55 százaléka az utazás előtt egy nappal, vagy az utazás napján kötötte meg az utasbiztosítását. Az online utasbiztosítás előnye, hogy bárhol és bármikor megköthető, már mobilról is: a téli hónapokban a kiutazók 46 százaléka a telefonjáról intézte a szerződését – derül ki a Bank360.hu adataiból.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS