A Kereskedelmi Márkák Kiállítása (PLMA World of Private Label) az idén május 20-án nyílt meg; az eseményen az Agrármarketing Centrum évek óta teltházzal üzemelteti közösségi standját.
A sajátmárkás termékek térnyerése világszerte szembetűnő; Európa több országában már 40 százalék fölötti piaci részesedést érnek el ezek a termékek, további kilenc országban pedig 30 százalék felettit – olvasható az Agrármarketing Centrum közleményében. A „saját” márkák a világjárvány időszaka alatt is megőrizték erős piaci pozíciójukat, köszönhetően versenyképes áruknak és javuló minőségüknek.
Az Agrármarketing Centrum (AMC) az idén egy 198 négyzetméteres közösségi standot üzemeltet az amszterdami rendezvényen, ahol 20 magyar élelmiszeripari vállalkozás mutatkozik be a nemzetközi közönség előtt. A kiállításon külön hangsúlyt kap az AMC exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program, amely többek között a magyar termékek iránt érdeklődő beszerzőket regisztrálja a program online rendszerébe. A magyar kiállítók nagy része évről évre részt vesz az eseményen. A termékek palettája ezúttal is igen színes: a szakmai látogatók többek között füstölt hústermékekkel, száraztésztákkal, konzervekkel és befőttekkel, fagyasztott zöldségekkel, gyümölcsökkel, zabszeletekkel, müzlikkel és kekszekkel bővíthetik termékportfoliójukat, amelyeket az áruházláncok, üzletek figyelmébe ajánlhatnak.
A PLMA kiállítás külön pavilonokban biztosít helyet az élelmiszeripari, valamint a non-food termékeket gyártó cégek számára. A bemutatott termékkategóriák rendkívül széles spektrumot ölelnek fel, beleértve a friss és fagyasztott élelmiszerek, a szárazáruk és italok, a kozmetikumok, egészség- és szépségipari termékek, a háztartási és konyhai felszerelések, az autóápolási termékek, valamint a kertészeti cikkek körét.
A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.
A tagállamok atomenergiával kapcsolatos terveinek megvalósításához jelentős, 2050-ig mintegy 241 milliárd euró összegű beruházásra lesz szükség, amiből részben a meglévő reaktorok élettartamát hosszabbíthatják meg, részben pedig új nagyméretű reaktorokat építhetnek – állapította meg az Európai Bizottság.