700 millió forintos befektetés a Chameleon Smart Home-nak a Hiventures-től

700 millió forintos befektetés a Chameleon Smart Home-nak a Hiventures-től
2022. 01. 12., 12:18

Forradalmi újításra készül az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től kapott összegből az ingatlanokba rendszerfüggetlen okosmegoldásokat kidolgozó és telepítő Chameleon Smart Home. Olyan „híd” szoftvert és digitális rendszert gyártanak és fejlesztenek tovább, amely az okosotthont az okostársasházakkal köti össze. A cég emellett fokozatosan áttér a nagyobb megtérüléssel kecsegtető nagykereskedelmi tevékenységre.

A Chameleon Smart Home olyan okosotthon rendszert fejleszt, amelyben a felhasználók úgy képesek egyszerre kezelni okoseszközeiket, hogy nem számít, az egyes funkciókat milyen gyártmányú eszközök látják el. A világviszonylatban is egyedülálló megoldást – amelynek továbbfejlesztésére a most kapott pénz egy jelentős részét fordítják – a Dubai Világkiállításon is bemutatták. Az érdeklődés nemzetközi szinten is jelentős, a Hiventures befektetése pedig nagy lökést adhat, hogy a gyorsan bővülő keresletet ki tudják elégíteni.

Nem újkeletű a kapcsolat a kockázati tőkebefektető és a Chameleon között. 2020 őszén, a világjárvány hatására még nehézségekkel küzdő vállalat először a Hiventures startup mentőprogramjának részeként kapott 150 millió forintos befektetést. Az azóta eltelt évben jól használta ki a lehetőséget a cég működési modellje újragondolására, amelyet alátámaszt, hogy nem csupán egy újabb, immár standard finanszírozási körben részesült, hanem a mostani, csaknem kétmillió eurós befektetés egyenesen a Hiventures második legnagyobb, egy körben realizált startup befektetése a növekedési programon belül.

„A piaci igényeket felmérve szintet léptünk a startupok finanszírozásában, aminek következményeként 2021 óta akár 1 milliárd forinttal is tudjuk finanszírozni még a társbefektető nélküli korai fázisú vállalkozásokat is. A Chameleon erős visszaigazolás arra, hogy jó irányba indultunk. A korábbi befektetési kör pedig biztos alapokra helyezte a mostani tőkeemelést” – hangsúlyozta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

A befektetés nagysága is tükrözi a cég és az okosotthon eszközök piacának növekedési potenciálját. A Statista riportja 2017. és 2025. között a piac négy és félszeres bevételnövekedését várja (40 milliárd dollárról 180 milliárdra). A befektetői logika alapján tehát még most érdemes beszállni ebbe a szektorba, mert az ágazat felszálló tendenciát mutat, a cégek növekedési lehetőségei jelentősek. Különösen, hogy a tervek között az is szerepel, hogy a kiskereskedelmi (B2C) üzletmenet helyett egyre inkább a sokkal dinamikusabb, nagykereskedelmi (B2B) értékesítést helyezi előtérbe a cég, ami a várhatóan magasabb árbevétel mellett a kiadások csökkentésére is alkalmas. Már most számos kivitelező szakemberrel és nagykereskedővel állnak kapcsolatban, ez a kör pedig a jövőben csak növekedni fog.

Szarvas Péter szerint a Chameleon fejlesztésének nagyszerűsége a használat egyszerűsítésében rejlik: a társasházak lakói egyetlen applikációval vehetnek igénybe szolgáltatásokat és kezelhetik okosotthonaikat.

„A Chameleon használatával a lakás minden okos eszközét, sőt a társasházi funkciókat is könnyedén irányíthatjuk. Nincs szükség tucatnyi alkalmazás feltelepítésére. Szabályozható a lépcsőház hűtése, fűtése, a kaputelefon, a garázskapu, de egyetlen applikációval lehet a társasházban üzemelő fodrászhoz is időpontot foglalni, vagy a közös költséget fizetni” – mondta Szarvas Péter, a cég vezérigazgatója.

(Szarvas Péter is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 358. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Az okosotthonban akár távolról vezérelhető a víz, az áram, az árnyékolás, a hűtés vagy a fűtés. Az okos társasház pedig egyszerre fókuszál arra, hogy a lakók egyéni preferenciái teljesüljenek és a ház is a lehető leghatékonyabban működjön. Ennek köszönhetően a költségek akár 10 százalékát is megtakaríthatják az okosotthonokban, illetve az okostársasházakban élők, de még ennél is számottevőbb a kényelmi funkcióknak köszönhető időmegtakarítás.

Az okosotthon az okos város alapköve, amelyek a gazdaságosabb és zöldebb jövő zálogai. A Chameleon dedikált célja, hogy Budapest is felkerüljön a fejlődő smart city-k listájára.

(A Chameleon Smart Home Zrt. eredményeiről és terveiről Céges legünk sorozatunkban írtunk, a cikket IDE KATTINTVA olvashatja el.)

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.
2024-12-11 19:11:25
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetsége (DiákÉSZ), a Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezetek Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KÖZÉSZ), valamint az Országos Szövetkezeti Tanács (OSZT) közötti stratégiai megállapodás aláírására került sor december 11-én Budapesten a nyugdíjas foglalkoztatás országjáró fórumán.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS