Ez volt idén a legnagyobb kihívás a Chameleon Smart Home számára

Ez volt idén a legnagyobb kihívás a Chameleon Smart Home számára
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 11. 26., 09:13

A nemzetközi sikerhez elengedhetetlen a cég belső folyamatainak rendbe tétele. Ahhoz, hogy a cégem magasabb szintre léphessen, előbb nekem kell egy szintet lépni vezetőként – mondta az Üzletemnek Szarvas Péter, a Chameleon Smart Home Zrt. vezérigazgatója.

CÉGES LEGEK sorozatunk 9. cikkében a Chameleon legjeit Szarvas Péter, a Chameleon Smart Home Zrt. vezérigazgatója osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

Okosotthon-rendszer kidolgozásával foglalkozó magyar startupként a koronavírus-járvány csak megerősítette bennünk, hogy minden téren igyekeznünk kell függetlennek lenni. A pandémia következményeként ezt az ágazatot is sújtja az alkatrészellátási probléma, a chiphiány gondot okozott, mert egy sor olyan chipet és alkatrészt használunk, amelyet az autóipar is alkalmaz és ez utóbbi elsőbbséget élvez a smarthome-rendszerek gyártóival szemben. Megoldásként úgy módosítottuk a hardvereinket, hogy többféle chipet is bele lehessen tenni, attól függően, milyen érhető el a piacon. A hardverek átalakítására nagyon sok kreatív energiánk ment el, de megtanultuk, hogy a fel kell készülnünk minden eshetőségre.

Az idei év LEGNEHEZEBB feladata:

A nemzetközi sikerhez elengedhetetlen a cég belső folyamatainak rendbe tétele. Ahhoz, hogy a cégem magasabb szintre léphessen, előbb nekem kell egy szintet lépni vezetőként. Erre törekszem most, és arra, hogy a cégen belüli folyamatok a lehető leghatékonyabbak legyenek. Átállítani a működési modellünket, hogy a lakossági értékesítés helyett a B2B ügyfelek és a disztribútorok adják a bevételünket. Ezzel párhuzamosan az új értékesítési vezető megtalálása jelentette a legnagyobb kihívást.

A jövő év LEGFONTOSABB célkitűzése:

A befektetői források felhasználásával a cég működésének további stabilizálása, bevételeinek megduplázása és a nemzetközi piacra lépés. Egységes csapatban egységes cél lebegjen mindenkinek a szeme előtt.  Folytatnunk kell a Chameleon Smart Home sikertörténetét és tovább kell fejlődnünk. Jelenleg egy közel 1 milliárd forintos tőke bevonása előtt állunk, középtávon pedig a tőzsdei bevezetés szerepel a terveink között. Kis startupként kezdtük működésüket, mára pedig Magyarország legnagyobb okosotthonos gyártóiként jegyeznek bennünket, jövőre azon dolgozunk, hogy a külpiacokon is egyre ismertebbé váljunk.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

Megalkottuk a társasházi koncepciót, ami egyedülálló a piacon és nagyon jól skálázható. A cégalapításkor a célunk az volt, hogy megoldást keressünk a modern okosotthonok egyik legnagyobb problémájára, kiváltsuk a zárt rendszereket egy biztonságos, rendszerfüggetlen, jövőálló és bővíthető megoldással, amelynek használata nagy felhasználói szabadságot ad, hiszen a lakás minden elemét akár más gyártótól is vásárolhatjuk. Saját tervezésű és gyártású hardverekkel és saját fejlesztésű szoftverekkel óriási előnyre tettünk szert a piacon, nem vagyunk kiszolgáltatva más gyártóknak, minden elképzelést meg tudnunk valósítani, és az összes okosfunkció egyetlen applikációval működtethető. A hiánypótló társasházi megoldásunk különlegessége, hogy lehetővé tesszük a lakások és a társasház közös tereinek összehangolt működését, sőt, az okosváros nyújtotta lehetőségekhez is hozzákapcsoljuk a felhasználókat egyetlen kezelőfelülettel. Okostársasház megoldásunkat a Dubaji Világkiállításon, a Város és vidékfejlesztés tematikus héten a Technológia és Innováció szekcióban prezentáltuk jelentős iparági szereplőknek.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:

A már említett chiphiány és a COVID vállvetve próbálja megbénítani a működésünket, de sajnos mindenki ezzel a problémával néz szembe minden ágazatban. Kitartó szervezéssel és újszerű ötletekkel rendre felül kerekedtünk eddig még rajta, és a jövőben is így tervezzük.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

A legdrasztikusabb változás az volt, amikor tavasszal elengedtük a B2C ügyfelek közvetlen kiszolgálását, és a B2B ügyfelek felé fordultunk. Ebben a szakaszban a korábbi bevételeink lecsökkentek, de az új bevételi forrásaink még nem álltak rendelkezésre a hosszú értékesítési ciklus miatt. Átszervezéssel és tőkebevonással segítettünk a helyzeten.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Év végén egy stratégiai megbeszélést tervezünk, ahol kialakítjuk a 2022-es közös céljainkat és megtervezzük a cégben szükséges változásokat. Ezt tavaly kezdtük el először, és nagyon hasznosnak bizonyult. A Chameleon a fókuszt 2021-2022-ben a társasházaknak nyújtott egyedi fejlesztésekre és funkciókra helyezi, beillesztve azokat az okosvárosba. Egy társasház nem csak lakások összességéből áll, hanem közös terekből, üzleti egységekből, kültéri megoldásokból és parkolóból. Ezeket külön-külön felokosítva és azokat összhangba hozva képesek vagyunk egy smart ökoszisztémát létrehozni, ahol az egység nem egy lakás, hanem a teljes épületkomplexum, amely része az okosvárosnak. Képesek vagyunk a lakóközösséget összefogni, a működést harmonizálni és energia hatékonyan vezérelni a társasház életvitelét.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Gyártóként nekünk a készletezés, a gyártás tervezése jelenti a legfőbb nehézséget. Ha túl sok terméket rendelünk, akkor cash flow problémákat okozunk. Ha túl keveset, akkor nem tudunk terjeszkedni és az ügyfeleket időben kiszolgálni. Szerencsére a gyártást már kiszerveztük, és most új összeszerelő partnert is találtunk, akik itthon felprogramozzák és tesztelik az eszközeinket.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:

Az értékesítés bővítése és a társasházi koncepció kialakítása a legfőbb feladatunk 2022-ben, ennek kell lenni a fókuszban. Ennek mentén a külföldi piac is előtérben van, így sales és marketing oldalon szükséges a legnagyobb ráfordítás.

A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:

Olyan piacokra szeretnénk fókuszálni, ahol nincsenek még jó megoldások a piacon. Ilyenek a társasházak, hotelek, és az egyéb piaci szegmensek, ahol kisebb a jelentősége a „csináld magad” okoseszközöket gyártó cégeknek.

Ezzel a LEGBONYOLULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:

Gyors váltásra, azonnali reakcióra van szükség, ha fordul a gazdaság, vagy kitör egy járvány. Ezt egy startup könnyebben meg tudja valósítani, mint egy nagyvállalat. Ami nekünk kihívást jelent, hogy ismertséget szerezzünk olyan országokban, ahol még soha nem hallottak a Chameleon Smart Home-ról. Ezen fogunk dolgozni 2022-ben. Visszavárnak bennünket márciusban a Dubaji Világkiállításra is. Megkezdtük a külföldi terjeszkedést, Németországban van aláírt partneri megállapodásuk – disztribútorként viszik a rendszerünket. Kanadába egy engedély megszerzése után indulhat a szállítás, és jól haladnak a távol-keleti tárgyalásaink is, tehát azért már haladunk a nemzetközi ismertség felé.

A nagy fotón a Chameleon csapata a Dubaji Világkiállításon.

(Fotók: Chameleon)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-22 12:30:59
Ahhoz, hogy a nyári sörünk igazán frissítő legyen, a komló adta aromák elengedhetetlenek. Ez a növény azonban nem csak a kedvenc alkoholos italunk fűszere – ennél sokkal izgalmasabb.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS