Ez volt idén a legnagyobb kihívás a Chameleon Smart Home számára

Ez volt idén a legnagyobb kihívás a Chameleon Smart Home számára
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 11. 26., 09:13

A nemzetközi sikerhez elengedhetetlen a cég belső folyamatainak rendbe tétele. Ahhoz, hogy a cégem magasabb szintre léphessen, előbb nekem kell egy szintet lépni vezetőként – mondta az Üzletemnek Szarvas Péter, a Chameleon Smart Home Zrt. vezérigazgatója.

CÉGES LEGEK sorozatunk 9. cikkében a Chameleon legjeit Szarvas Péter, a Chameleon Smart Home Zrt. vezérigazgatója osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

Okosotthon-rendszer kidolgozásával foglalkozó magyar startupként a koronavírus-járvány csak megerősítette bennünk, hogy minden téren igyekeznünk kell függetlennek lenni. A pandémia következményeként ezt az ágazatot is sújtja az alkatrészellátási probléma, a chiphiány gondot okozott, mert egy sor olyan chipet és alkatrészt használunk, amelyet az autóipar is alkalmaz és ez utóbbi elsőbbséget élvez a smarthome-rendszerek gyártóival szemben. Megoldásként úgy módosítottuk a hardvereinket, hogy többféle chipet is bele lehessen tenni, attól függően, milyen érhető el a piacon. A hardverek átalakítására nagyon sok kreatív energiánk ment el, de megtanultuk, hogy a fel kell készülnünk minden eshetőségre.

Az idei év LEGNEHEZEBB feladata:

A nemzetközi sikerhez elengedhetetlen a cég belső folyamatainak rendbe tétele. Ahhoz, hogy a cégem magasabb szintre léphessen, előbb nekem kell egy szintet lépni vezetőként. Erre törekszem most, és arra, hogy a cégen belüli folyamatok a lehető leghatékonyabbak legyenek. Átállítani a működési modellünket, hogy a lakossági értékesítés helyett a B2B ügyfelek és a disztribútorok adják a bevételünket. Ezzel párhuzamosan az új értékesítési vezető megtalálása jelentette a legnagyobb kihívást.

A jövő év LEGFONTOSABB célkitűzése:

A befektetői források felhasználásával a cég működésének további stabilizálása, bevételeinek megduplázása és a nemzetközi piacra lépés. Egységes csapatban egységes cél lebegjen mindenkinek a szeme előtt.  Folytatnunk kell a Chameleon Smart Home sikertörténetét és tovább kell fejlődnünk. Jelenleg egy közel 1 milliárd forintos tőke bevonása előtt állunk, középtávon pedig a tőzsdei bevezetés szerepel a terveink között. Kis startupként kezdtük működésüket, mára pedig Magyarország legnagyobb okosotthonos gyártóiként jegyeznek bennünket, jövőre azon dolgozunk, hogy a külpiacokon is egyre ismertebbé váljunk.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

Megalkottuk a társasházi koncepciót, ami egyedülálló a piacon és nagyon jól skálázható. A cégalapításkor a célunk az volt, hogy megoldást keressünk a modern okosotthonok egyik legnagyobb problémájára, kiváltsuk a zárt rendszereket egy biztonságos, rendszerfüggetlen, jövőálló és bővíthető megoldással, amelynek használata nagy felhasználói szabadságot ad, hiszen a lakás minden elemét akár más gyártótól is vásárolhatjuk. Saját tervezésű és gyártású hardverekkel és saját fejlesztésű szoftverekkel óriási előnyre tettünk szert a piacon, nem vagyunk kiszolgáltatva más gyártóknak, minden elképzelést meg tudnunk valósítani, és az összes okosfunkció egyetlen applikációval működtethető. A hiánypótló társasházi megoldásunk különlegessége, hogy lehetővé tesszük a lakások és a társasház közös tereinek összehangolt működését, sőt, az okosváros nyújtotta lehetőségekhez is hozzákapcsoljuk a felhasználókat egyetlen kezelőfelülettel. Okostársasház megoldásunkat a Dubaji Világkiállításon, a Város és vidékfejlesztés tematikus héten a Technológia és Innováció szekcióban prezentáltuk jelentős iparági szereplőknek.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:

A már említett chiphiány és a COVID vállvetve próbálja megbénítani a működésünket, de sajnos mindenki ezzel a problémával néz szembe minden ágazatban. Kitartó szervezéssel és újszerű ötletekkel rendre felül kerekedtünk eddig még rajta, és a jövőben is így tervezzük.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

A legdrasztikusabb változás az volt, amikor tavasszal elengedtük a B2C ügyfelek közvetlen kiszolgálását, és a B2B ügyfelek felé fordultunk. Ebben a szakaszban a korábbi bevételeink lecsökkentek, de az új bevételi forrásaink még nem álltak rendelkezésre a hosszú értékesítési ciklus miatt. Átszervezéssel és tőkebevonással segítettünk a helyzeten.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Év végén egy stratégiai megbeszélést tervezünk, ahol kialakítjuk a 2022-es közös céljainkat és megtervezzük a cégben szükséges változásokat. Ezt tavaly kezdtük el először, és nagyon hasznosnak bizonyult. A Chameleon a fókuszt 2021-2022-ben a társasházaknak nyújtott egyedi fejlesztésekre és funkciókra helyezi, beillesztve azokat az okosvárosba. Egy társasház nem csak lakások összességéből áll, hanem közös terekből, üzleti egységekből, kültéri megoldásokból és parkolóból. Ezeket külön-külön felokosítva és azokat összhangba hozva képesek vagyunk egy smart ökoszisztémát létrehozni, ahol az egység nem egy lakás, hanem a teljes épületkomplexum, amely része az okosvárosnak. Képesek vagyunk a lakóközösséget összefogni, a működést harmonizálni és energia hatékonyan vezérelni a társasház életvitelét.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Gyártóként nekünk a készletezés, a gyártás tervezése jelenti a legfőbb nehézséget. Ha túl sok terméket rendelünk, akkor cash flow problémákat okozunk. Ha túl keveset, akkor nem tudunk terjeszkedni és az ügyfeleket időben kiszolgálni. Szerencsére a gyártást már kiszerveztük, és most új összeszerelő partnert is találtunk, akik itthon felprogramozzák és tesztelik az eszközeinket.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:

Az értékesítés bővítése és a társasházi koncepció kialakítása a legfőbb feladatunk 2022-ben, ennek kell lenni a fókuszban. Ennek mentén a külföldi piac is előtérben van, így sales és marketing oldalon szükséges a legnagyobb ráfordítás.

A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:

Olyan piacokra szeretnénk fókuszálni, ahol nincsenek még jó megoldások a piacon. Ilyenek a társasházak, hotelek, és az egyéb piaci szegmensek, ahol kisebb a jelentősége a „csináld magad” okoseszközöket gyártó cégeknek.

Ezzel a LEGBONYOLULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:

Gyors váltásra, azonnali reakcióra van szükség, ha fordul a gazdaság, vagy kitör egy járvány. Ezt egy startup könnyebben meg tudja valósítani, mint egy nagyvállalat. Ami nekünk kihívást jelent, hogy ismertséget szerezzünk olyan országokban, ahol még soha nem hallottak a Chameleon Smart Home-ról. Ezen fogunk dolgozni 2022-ben. Visszavárnak bennünket márciusban a Dubaji Világkiállításra is. Megkezdtük a külföldi terjeszkedést, Németországban van aláírt partneri megállapodásuk – disztribútorként viszik a rendszerünket. Kanadába egy engedély megszerzése után indulhat a szállítás, és jól haladnak a távol-keleti tárgyalásaink is, tehát azért már haladunk a nemzetközi ismertség felé.

A nagy fotón a Chameleon csapata a Dubaji Világkiállításon.

(Fotók: Chameleon)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-22 18:10:00
A mezőgazdasági termelői árak 2023-ban 16 százalékkal csökkentek, ezen belül a növényi termékek ára 28 százalékkal elmaradt a megelőző évitől, az állatok és állati termékeké pedig 12 százalékkal nőtt. A ráfordítási árak 1,1 százalékos mérséklődéséhez főként a folyó termelőfelhasználás összetevőinek 2,5 százalékos csökkenése járult hozzá, míg a mezőgazdasági beruházások árszínvonala 10 százalékkal emelkedett – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS