Szőke Ágnes: A valódi tudás élményalapú átadását tűztük a zászlónkra

Szőke Ágnes: A valódi tudás élményalapú átadását tűztük a zászlónkra
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 12. 03., 12:18

Szeretnénk, ha a munkavállalók megkapnák a vezetőiktől azt a szellemi well-beinget, amit egy jó előadó jelenthet – mondta az Üzletemnek Szőke Ágnes, az Open Communications tulajdonos-ügyvezetője, üzletfejlesztési igazgatója.

Szőke Ágnes hisz a„libabőr-élmény” hatásában. És hisz az önbizalommal teli csapattagok közös erejében. És nagyon hisz a fiatalok friss, új gondolataiban. Így aztán nem véletlen, hogy önállósággal, bizalommal és felelősséggel motiválja a kollégáit. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 361. interjúja!

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Lehet, hogy szakmai ártalom, de mint PR-es – aki eleve kapcsolatok létrehozásán, hidak építésén dolgozik – karrierem csúcsát is az emberi kötések és kötődések mentén látom. Ezen belül is kétféle kapcsolatot említenék: egyfelől azok, melyek ügyfeleimmel alakultak ki, és közülük sokból barátság is lett. Van olyan, ami 22 évre nyúlik vissza. A másik típusú kapcsolat, amire szakmai karrierem csúcsaként tekintek, az OpenCom 22 éve alatt a kollégáimmal kialakult rendkívüli kötődés és egymásra támaszkodás, egymás folyamatos inspirációja. Itt szintén akár 15-19 évre kell gondolni. Számomra ezek igazolják vissza mindazt, hogy részükre valami olyat tudtam nyújtani szakmai és emberi értékekben, amiért ők életre szólóan megtiszteltek bizalmukkal. PR-esként, mi kellhet ennél több az embernek?

– Milyen távra tervez?

– Egyik oldalról minél továbbra, amíg az elmém és érzéseim nem tompulnak el. De pont erre garancia, ha sokáig aktív maradok, hiszen annál tovább tornáztathatom az agyam. Másrészt viszont ez nem jelenti azt, hogy ne adnék teret a fiataloknak, sőt! Igyekszem minél több fiatallal körbevenni magam. Corvinusos diákjaimmal közösen adunk élményeket egymásnak egy-egy szemeszter során, majd szerencsés esetekben akár nálam, az OpenComban folytatják ezt a megkezdett közös gondolkodást. Hiszem, hogy csak úgy, mint mi annak idején, most is a fiatal generáció dolga, hogy behozza a friss, újszerű gondolatokat. Ezáltal a mi szerepünk nem lesz kisebb. Nézzük csak meg a történelem során a társadalmakat, vagy akár ennek legkisebb alkotó részét, a családokat. Akkor a leghatékonyabbak, ha mindenki szerephez jut, és abban megtalálja azt, amiben ő tud hozzáadni a közösséghez. Ezt a mintát követem az OpenCom felépítésében is.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Jelenleg az OpenCom legfrissebb „terméke” a Smartfluencer, Magyarország és talán a régió első speakers bureau-ja, mely a valódi tudás élményalapú átadását tűzte zászlajára – ez a mostani, dédelgetett álmom. Szeretnénk elérni, hogy a tudásra az emberek ne fárasztó kihívásként tekintsenek. Szeretnénk, ha a munkavállalók megkapnák a vezetőiktől azt a szellemi well-beinget, amit egy jó előadó jelenthet, azaz, az – általam csak „libabőr-élménynek” titulált – ajándékot. Ebből csapatként és egyénenként is rengeteg energiát, önbizalmat meríthetnek.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Édesanyámtól és egy korábbi főnökömtől, aki a 90-es évek egyik vezető PR ügynökség tulajdonosa volt. Mindketten a lehetetlen elvárásaikkal tanítottak arra, hogy olyanra is képes vagyok, amire magam sem gondoltam volna. A céges partnerem, aki mára a férjem is, pedig a tiszta döntésekre és az értékek felállításának fontosságára tanított.

– Mivel motiválja a kollégáit?

– Önállósággal, bizalommal és felelősséggel.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Belsőépítészként. Szeretek olyan tereket létrehozni, amelyek szinkronban vannak a benne élők személyiségével.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– A meglévő kapcsolataim ápolásával. Ha ők nem csalódnak bennem, a többi már jön magától.

– Mire sajnálja az idejét?

– Nincs ilyen. Mindenben megtalálom azt, ami épít.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Ha megnyirbálják a szabadságom, ha vissza akarnak fogni és így nem engednek előre menni.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Meseolvasást beteg gyerekeknek.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– A hozzam közelállók igényeire/vágyaira.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Ha táncolhatok, olvashatok és ha lovagolhatok, de nem egyszerre…

(Fotók: Open Communications)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 11., 11:11
A november 2-án kezdődött év végi kgfb-kampány első hetében a személygépkocsival rendelkező ügyfelek 32 800 forintos átlagdíjon kötöttek új szerződést, miközben biztosítójuk átlagosan 46 600 forintos indexdíjat ajánlott számukra, így a biztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak – tájékoztatott saját adatai alapján az Insura.hu biztosításközvetítő.
2024. 11. 10., 19:50
Új pályázati konstrukciót hirdet a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, elsősorban a magyar mikro-, kis- és középvállalkozásokat segítve innovációs törekvéseikben – tájékoztatott a Kulturális és Innovációs Minisztérium.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.
Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS