Szőke Ágnes: A valódi tudás élményalapú átadását tűztük a zászlónkra

Szőke Ágnes: A valódi tudás élményalapú átadását tűztük a zászlónkra
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 12. 03., 12:18

Szeretnénk, ha a munkavállalók megkapnák a vezetőiktől azt a szellemi well-beinget, amit egy jó előadó jelenthet – mondta az Üzletemnek Szőke Ágnes, az Open Communications tulajdonos-ügyvezetője, üzletfejlesztési igazgatója.

Szőke Ágnes hisz a„libabőr-élmény” hatásában. És hisz az önbizalommal teli csapattagok közös erejében. És nagyon hisz a fiatalok friss, új gondolataiban. Így aztán nem véletlen, hogy önállósággal, bizalommal és felelősséggel motiválja a kollégáit. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 361. interjúja!

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Lehet, hogy szakmai ártalom, de mint PR-es – aki eleve kapcsolatok létrehozásán, hidak építésén dolgozik – karrierem csúcsát is az emberi kötések és kötődések mentén látom. Ezen belül is kétféle kapcsolatot említenék: egyfelől azok, melyek ügyfeleimmel alakultak ki, és közülük sokból barátság is lett. Van olyan, ami 22 évre nyúlik vissza. A másik típusú kapcsolat, amire szakmai karrierem csúcsaként tekintek, az OpenCom 22 éve alatt a kollégáimmal kialakult rendkívüli kötődés és egymásra támaszkodás, egymás folyamatos inspirációja. Itt szintén akár 15-19 évre kell gondolni. Számomra ezek igazolják vissza mindazt, hogy részükre valami olyat tudtam nyújtani szakmai és emberi értékekben, amiért ők életre szólóan megtiszteltek bizalmukkal. PR-esként, mi kellhet ennél több az embernek?

– Milyen távra tervez?

– Egyik oldalról minél továbbra, amíg az elmém és érzéseim nem tompulnak el. De pont erre garancia, ha sokáig aktív maradok, hiszen annál tovább tornáztathatom az agyam. Másrészt viszont ez nem jelenti azt, hogy ne adnék teret a fiataloknak, sőt! Igyekszem minél több fiatallal körbevenni magam. Corvinusos diákjaimmal közösen adunk élményeket egymásnak egy-egy szemeszter során, majd szerencsés esetekben akár nálam, az OpenComban folytatják ezt a megkezdett közös gondolkodást. Hiszem, hogy csak úgy, mint mi annak idején, most is a fiatal generáció dolga, hogy behozza a friss, újszerű gondolatokat. Ezáltal a mi szerepünk nem lesz kisebb. Nézzük csak meg a történelem során a társadalmakat, vagy akár ennek legkisebb alkotó részét, a családokat. Akkor a leghatékonyabbak, ha mindenki szerephez jut, és abban megtalálja azt, amiben ő tud hozzáadni a közösséghez. Ezt a mintát követem az OpenCom felépítésében is.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Jelenleg az OpenCom legfrissebb „terméke” a Smartfluencer, Magyarország és talán a régió első speakers bureau-ja, mely a valódi tudás élményalapú átadását tűzte zászlajára – ez a mostani, dédelgetett álmom. Szeretnénk elérni, hogy a tudásra az emberek ne fárasztó kihívásként tekintsenek. Szeretnénk, ha a munkavállalók megkapnák a vezetőiktől azt a szellemi well-beinget, amit egy jó előadó jelenthet, azaz, az – általam csak „libabőr-élménynek” titulált – ajándékot. Ebből csapatként és egyénenként is rengeteg energiát, önbizalmat meríthetnek.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Édesanyámtól és egy korábbi főnökömtől, aki a 90-es évek egyik vezető PR ügynökség tulajdonosa volt. Mindketten a lehetetlen elvárásaikkal tanítottak arra, hogy olyanra is képes vagyok, amire magam sem gondoltam volna. A céges partnerem, aki mára a férjem is, pedig a tiszta döntésekre és az értékek felállításának fontosságára tanított.

– Mivel motiválja a kollégáit?

– Önállósággal, bizalommal és felelősséggel.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Belsőépítészként. Szeretek olyan tereket létrehozni, amelyek szinkronban vannak a benne élők személyiségével.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– A meglévő kapcsolataim ápolásával. Ha ők nem csalódnak bennem, a többi már jön magától.

– Mire sajnálja az idejét?

– Nincs ilyen. Mindenben megtalálom azt, ami épít.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Ha megnyirbálják a szabadságom, ha vissza akarnak fogni és így nem engednek előre menni.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Meseolvasást beteg gyerekeknek.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– A hozzam közelállók igényeire/vágyaira.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Ha táncolhatok, olvashatok és ha lovagolhatok, de nem egyszerre…

(Fotók: Open Communications)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS