Szőke Ágnes: A valódi tudás élményalapú átadását tűztük a zászlónkra

Szőke Ágnes: A valódi tudás élményalapú átadását tűztük a zászlónkra
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 12. 03., 12:18

Szeretnénk, ha a munkavállalók megkapnák a vezetőiktől azt a szellemi well-beinget, amit egy jó előadó jelenthet – mondta az Üzletemnek Szőke Ágnes, az Open Communications tulajdonos-ügyvezetője, üzletfejlesztési igazgatója.

Szőke Ágnes hisz a„libabőr-élmény” hatásában. És hisz az önbizalommal teli csapattagok közös erejében. És nagyon hisz a fiatalok friss, új gondolataiban. Így aztán nem véletlen, hogy önállósággal, bizalommal és felelősséggel motiválja a kollégáit. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 361. interjúja!

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Lehet, hogy szakmai ártalom, de mint PR-es – aki eleve kapcsolatok létrehozásán, hidak építésén dolgozik – karrierem csúcsát is az emberi kötések és kötődések mentén látom. Ezen belül is kétféle kapcsolatot említenék: egyfelől azok, melyek ügyfeleimmel alakultak ki, és közülük sokból barátság is lett. Van olyan, ami 22 évre nyúlik vissza. A másik típusú kapcsolat, amire szakmai karrierem csúcsaként tekintek, az OpenCom 22 éve alatt a kollégáimmal kialakult rendkívüli kötődés és egymásra támaszkodás, egymás folyamatos inspirációja. Itt szintén akár 15-19 évre kell gondolni. Számomra ezek igazolják vissza mindazt, hogy részükre valami olyat tudtam nyújtani szakmai és emberi értékekben, amiért ők életre szólóan megtiszteltek bizalmukkal. PR-esként, mi kellhet ennél több az embernek?

– Milyen távra tervez?

– Egyik oldalról minél továbbra, amíg az elmém és érzéseim nem tompulnak el. De pont erre garancia, ha sokáig aktív maradok, hiszen annál tovább tornáztathatom az agyam. Másrészt viszont ez nem jelenti azt, hogy ne adnék teret a fiataloknak, sőt! Igyekszem minél több fiatallal körbevenni magam. Corvinusos diákjaimmal közösen adunk élményeket egymásnak egy-egy szemeszter során, majd szerencsés esetekben akár nálam, az OpenComban folytatják ezt a megkezdett közös gondolkodást. Hiszem, hogy csak úgy, mint mi annak idején, most is a fiatal generáció dolga, hogy behozza a friss, újszerű gondolatokat. Ezáltal a mi szerepünk nem lesz kisebb. Nézzük csak meg a történelem során a társadalmakat, vagy akár ennek legkisebb alkotó részét, a családokat. Akkor a leghatékonyabbak, ha mindenki szerephez jut, és abban megtalálja azt, amiben ő tud hozzáadni a közösséghez. Ezt a mintát követem az OpenCom felépítésében is.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Jelenleg az OpenCom legfrissebb „terméke” a Smartfluencer, Magyarország és talán a régió első speakers bureau-ja, mely a valódi tudás élményalapú átadását tűzte zászlajára – ez a mostani, dédelgetett álmom. Szeretnénk elérni, hogy a tudásra az emberek ne fárasztó kihívásként tekintsenek. Szeretnénk, ha a munkavállalók megkapnák a vezetőiktől azt a szellemi well-beinget, amit egy jó előadó jelenthet, azaz, az – általam csak „libabőr-élménynek” titulált – ajándékot. Ebből csapatként és egyénenként is rengeteg energiát, önbizalmat meríthetnek.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Édesanyámtól és egy korábbi főnökömtől, aki a 90-es évek egyik vezető PR ügynökség tulajdonosa volt. Mindketten a lehetetlen elvárásaikkal tanítottak arra, hogy olyanra is képes vagyok, amire magam sem gondoltam volna. A céges partnerem, aki mára a férjem is, pedig a tiszta döntésekre és az értékek felállításának fontosságára tanított.

– Mivel motiválja a kollégáit?

– Önállósággal, bizalommal és felelősséggel.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Belsőépítészként. Szeretek olyan tereket létrehozni, amelyek szinkronban vannak a benne élők személyiségével.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– A meglévő kapcsolataim ápolásával. Ha ők nem csalódnak bennem, a többi már jön magától.

– Mire sajnálja az idejét?

– Nincs ilyen. Mindenben megtalálom azt, ami épít.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Ha megnyirbálják a szabadságom, ha vissza akarnak fogni és így nem engednek előre menni.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Meseolvasást beteg gyerekeknek.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– A hozzam közelállók igényeire/vágyaira.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Ha táncolhatok, olvashatok és ha lovagolhatok, de nem egyszerre…

(Fotók: Open Communications)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS