Laposa Bence: Nem kötünk kizárólag a mának szóló üzleteket

2018. 12. 10., 09:00

A közös bizniszben a partnerünknek is jól kell éreznie magát – mondja Laposa Bence az Üzletemnek adott interjúban. A családi borászat vezetője, a Balatoni Kör elnöke tudja, hogy Magyarország hol helyezkedik el a világ bortérképén. Azért dolgozik, hogy egyszer majd szebb legyen ez a kép.

A Laposa Birtok Badacsony egyik legkedveltebb borászata. A családi vállalkozás az értékek megőrzése mellett eleganciát és egész éves élményt kínál vendégeinek. Laposa Bence a legismertebb magyar borászok között van, édesapjától, Laposa Józseftől 2004-ben vette át a birtok irányítását. Szívügye Badacsonytomaj és az egész Balaton, amelyért sokat tesz a Balatoni Kör elnökeként. Ezúttal az ő gondolatait adjuk át az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Borászatunk folyamatos fejlődése mellett azt, hogy a Balatoni Kört már három éve vezethetem, mert a tagok nekem szavaztak bizalmat. Idén a Pro Turismo-díjjal ismerték el a munkámat, ami – álszerénység nélkül mondom –a velem együtt dolgozóknak is szólt.

– Milyen távra tervez?

– A borászat eredendően olyan történet, amelyikbe hosszú távú tervek nélkül nem érdemes belefogni.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Már eddig is szép eredményeket értünk el, ezek fenntartása, fejlesztése és működtetése lesz a további évek vagy inkább évtizedek feladata. Mindezt úgy szeretném elérni, hogy az a családom és a kollégáim számára is élményt nyújtson. Mondhatjuk ezt akár a bakancslista fontos pontjának. Az ehhez kapcsolódó másik pont a most épülő borászati üzemünk befejezése. Olyan helyet szeretnénk létrehozni Badacsonyban, amire büszkék lehetünk.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Mindenképpen az édesapám volt az első számú tanítómesterem. Ő állított rá erre az útra, neki köszönhetem, hogy a magyar vidékhez való kötődésem ennyire szoros.

– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne célozzuk meg a külföldi piacokat. Ez nagyon nehéz és küzdelmes út – a magyar borászatnak ugyanis jelenleg nem a legjobbak a pozíciói. Pontosan tudjuk, hogy hol helyezkedünk el a világ bortérképén, s mi is azon dolgozunk, hogy egyszer majd szebb legyen a kép.

– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Természetesen a borhoz kötődik, de a vendéglátás minőségi fejlesztésében nagy lehetőséget látok. Cégünk ezen a területen is folyamatosan beruház. A borászaton kívül egyébként sok minden érdekel, de nem tervezek váltást.

– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

– Nagyon hosszan tudnám sorolni, de az elsők között szerepel, hogy jelentősen csökkenteni kellene az adminisztrációs terhek elképesztően széles tárházát, valamint a munkáltatókra pakolt különböző járulékokat is. Biztos vagyok benne, hogy főleg a kis és közepes vállalkozások képtelenek napra készek lenni a jogszabályok dzsungelében.

– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Fontos vezérelvünk, hogy olyan partnereket keresünk, akikkel hosszú távon, win-win szituációban tudunk együtt dolgozni. A közös bizniszben a partnerünknek is jól kell éreznie magát. Nem kötünk olyan üzleteket, amelyek kizárólag a mának, az adott pillanatnak szólnak.

– Mire sajnálja az idejét?

– A végeláthatatlan meetingekre és egyeztetésekre, amikor nehezen vagy nem születik eredmény. Így nagyon gyorsan el tud telni a nap, miközben nem jut idő fontosabb dolgokra.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nem szoktam sajnálni a pénzt. Hiszek abban, hogy amit megkeresünk, azt jól fektetjük be és jól költjük el. Mert a munkánkat megkönnyítő beruházásokra költeni kell!

– Milyen célra, kiknek adakozna?

– Évek óta nagyon tudatos a cég filozófiája a támogatásokkal-adakozással kapcsolatban. Vannak klasszikus szponzorációs tevékenységeink, például sport egyesületeket, sport- és kulturális rendezvényeket támogatunk. A Balaton leggyorsabb vitorlásának a csapatát is segítjük. A Magyar Vöröskeresztnek állandó partnerei vagyunk, országosan és helyben is igyekszünk megtalálni a rászorulókat. Egy általunk szervezett jótékonysági futóverseny bevételét is ilyen célokra fordítjuk. Erőnkhöz mérten kívánunk felelősséget vállalni a szűkebb és tágabb környezetünkért.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A sport, a futás.

Szerdahelyi Csaba

(Fotók: Laposa Birtok)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS