Laposa Bence: Nem kötünk kizárólag a mának szóló üzleteket

2018. 12. 10., 09:00

A közös bizniszben a partnerünknek is jól kell éreznie magát – mondja Laposa Bence az Üzletemnek adott interjúban. A családi borászat vezetője, a Balatoni Kör elnöke tudja, hogy Magyarország hol helyezkedik el a világ bortérképén. Azért dolgozik, hogy egyszer majd szebb legyen ez a kép.

A Laposa Birtok Badacsony egyik legkedveltebb borászata. A családi vállalkozás az értékek megőrzése mellett eleganciát és egész éves élményt kínál vendégeinek. Laposa Bence a legismertebb magyar borászok között van, édesapjától, Laposa Józseftől 2004-ben vette át a birtok irányítását. Szívügye Badacsonytomaj és az egész Balaton, amelyért sokat tesz a Balatoni Kör elnökeként. Ezúttal az ő gondolatait adjuk át az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Borászatunk folyamatos fejlődése mellett azt, hogy a Balatoni Kört már három éve vezethetem, mert a tagok nekem szavaztak bizalmat. Idén a Pro Turismo-díjjal ismerték el a munkámat, ami – álszerénység nélkül mondom –a velem együtt dolgozóknak is szólt.

– Milyen távra tervez?

– A borászat eredendően olyan történet, amelyikbe hosszú távú tervek nélkül nem érdemes belefogni.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Már eddig is szép eredményeket értünk el, ezek fenntartása, fejlesztése és működtetése lesz a további évek vagy inkább évtizedek feladata. Mindezt úgy szeretném elérni, hogy az a családom és a kollégáim számára is élményt nyújtson. Mondhatjuk ezt akár a bakancslista fontos pontjának. Az ehhez kapcsolódó másik pont a most épülő borászati üzemünk befejezése. Olyan helyet szeretnénk létrehozni Badacsonyban, amire büszkék lehetünk.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Mindenképpen az édesapám volt az első számú tanítómesterem. Ő állított rá erre az útra, neki köszönhetem, hogy a magyar vidékhez való kötődésem ennyire szoros.

– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne célozzuk meg a külföldi piacokat. Ez nagyon nehéz és küzdelmes út – a magyar borászatnak ugyanis jelenleg nem a legjobbak a pozíciói. Pontosan tudjuk, hogy hol helyezkedünk el a világ bortérképén, s mi is azon dolgozunk, hogy egyszer majd szebb legyen a kép.

– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Természetesen a borhoz kötődik, de a vendéglátás minőségi fejlesztésében nagy lehetőséget látok. Cégünk ezen a területen is folyamatosan beruház. A borászaton kívül egyébként sok minden érdekel, de nem tervezek váltást.

– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

– Nagyon hosszan tudnám sorolni, de az elsők között szerepel, hogy jelentősen csökkenteni kellene az adminisztrációs terhek elképesztően széles tárházát, valamint a munkáltatókra pakolt különböző járulékokat is. Biztos vagyok benne, hogy főleg a kis és közepes vállalkozások képtelenek napra készek lenni a jogszabályok dzsungelében.

– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Fontos vezérelvünk, hogy olyan partnereket keresünk, akikkel hosszú távon, win-win szituációban tudunk együtt dolgozni. A közös bizniszben a partnerünknek is jól kell éreznie magát. Nem kötünk olyan üzleteket, amelyek kizárólag a mának, az adott pillanatnak szólnak.

– Mire sajnálja az idejét?

– A végeláthatatlan meetingekre és egyeztetésekre, amikor nehezen vagy nem születik eredmény. Így nagyon gyorsan el tud telni a nap, miközben nem jut idő fontosabb dolgokra.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nem szoktam sajnálni a pénzt. Hiszek abban, hogy amit megkeresünk, azt jól fektetjük be és jól költjük el. Mert a munkánkat megkönnyítő beruházásokra költeni kell!

– Milyen célra, kiknek adakozna?

– Évek óta nagyon tudatos a cég filozófiája a támogatásokkal-adakozással kapcsolatban. Vannak klasszikus szponzorációs tevékenységeink, például sport egyesületeket, sport- és kulturális rendezvényeket támogatunk. A Balaton leggyorsabb vitorlásának a csapatát is segítjük. A Magyar Vöröskeresztnek állandó partnerei vagyunk, országosan és helyben is igyekszünk megtalálni a rászorulókat. Egy általunk szervezett jótékonysági futóverseny bevételét is ilyen célokra fordítjuk. Erőnkhöz mérten kívánunk felelősséget vállalni a szűkebb és tágabb környezetünkért.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A sport, a futás.

Szerdahelyi Csaba

(Fotók: Laposa Birtok)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS