Vírusbiztos ügyintézést vezettek be a pénzügyi békéltetőnél

2022. 01. 25., 19:25

Januártól ügyfélkapus azonosítással egyszerűen, „vírusbiztosan” adhatják be az ügyfelek kérelmeiket a Magyar Nemzeti Bankon (MNB) belül működő Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT). Tavaly 3 ezer fogyasztó fordult a testülethez, megugrott a banki és a méltányossági ügyek aránya – nyilatkozta Kardos-Nagy Tünde a PBT szóvivője az MTI-nek.

A járványkockázatok csökkentése és az ügyfelek elektronikus ügyintézés iránti igénye miatt tértek át korszerű online kérelembeadási rendszerre – mondta Kardos-Nagy Tünde.

A fogyasztók az intézmény honlapjáról ezentúl ügyfélkapus azonosítással adhatnak be új kérelmet vagy küldhetnek folyamatban lévő ügyhöz beadványt banki, biztosítási, pénztári és tőkepiaci elszámolási, szerződéses jogvitáikban. A szolgáltatás a belföldi, határon átnyúló, illetve a méltányossági ügyeknél (utóbbinál az ügyfél a szerződéses feltételeknél kedvezőbb egyedi elbírálást kér) is elérhető.

Az új online rendszerben a már beküldött beadványok és a lementett kérelmek, beadványok tervezetei is megnézhetők. Az e-kommunikáció során a PBT küldeményeit a kérelmező ügyfélkapus tárhelyére kézbesítik. A pénzügyi békéltetők - akik 2021-ben a pénzügyi szolgáltatókkal is elektronikus felületen kommunikálnak – az online ügyintézéshez mobil applikációt is kialakítanak majd.

Jelezte ugyanakkor, hogy a hagyományos utat kedvelők továbbra beadhatják kérelmeiket postán, illetve személyesen az MNB budapesti ügyfélszolgálatán vagy bármely kormányablakban.

Bár a pénzügyi békéltetési kérelmeket eddig nehezebben, külön e-telepítőprogram letöltésével lehetett csak beadni, az elmúlt két évben mégis megduplázódott az online ügyfélbeadványok száma. A PBT új e-ügyintézési felületének startja óta az új kérelmek egyharmada már ezen a csatornán érkezik.

Az ingyenes, gyors, a bírósági út alternatíváját jelentő PBT-hez 2021-ben közel 3 ezer ügyfélkérelem érkezett, ami megegyezik az előző évivel. Ezen belül viszont jelentősen, 4 százalékkal nőtt a pénzpiaci kérelmek aránya, miközben a biztosítási beadványoké ugyanilyen arányban visszaesett.

Jóval több a méltányosságot kérő ügyfél is, akik nagyrésze követeléskezelő társaságoknál szeretne anyagi engedményeket elérni – a szóvivő szerint gyakorta sikerrel.

Kardos-Nagy kitért arra is: a pénzügyi békéltetőknél szaporodnak a törlesztési moratóriumhoz kötődő ügyek, egyebek közt a fizetési stophoz kötődő felhalmozódott kamatok, a lejárat nélküli kölcsönök (folyószámla-hitelek, hitelkártyák) elszámolása, illetve a moratóriumból való kilépés jogszerűsége témáiban.

Jelenleg a PBT által befogadott és tárgyalt ügyfélkérelmek 40 százalékát bírálják el a fogyasztók számára kedvezően a békéltetők. Ez az arány még magasabb lehet, hiszen sokan az eljáráson kívül egyeznek meg pénzügyi intézményükkel, visszavonva vitarendezési beadványukat. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 06. 28., 09:27
A KSH–ingatlan.com-lakbérindex legissebb adatai szerint 2022 májusában az előző hónaphoz képest országosan 2,6, Budapesten 2,5 százalékkal nőttek a lakbérek; a kínálati díjak országosan és Budapesten egyaránt 21 százalékkal haladták meg az előző év azonos időszakának szintjét.
2022. 06. 29., 11:27
Előrehozott keresletet generált az mkkv-szektor finanszírozásában a rendkívül kedvező feltételekkel kínált Széchenyi GO konstrukciók kivezetése. Az első félévben tapasztalt roham miatt átmenetileg csökkenhet a kereslet a hitelek iránt. Az Erste Bank várakozása szerint azonban a júliusban induló Széchényi MAX program kedvező alternatívát nyújt a vállalkozások számára, így a negyedik negyedévtől már visszarendeződésre lehet számítani.
2022-06-29 17:40:43
Az idei fő újdonság, hogy külön díjazzák a bisztró és a büfé kategóriát, így különlegesebb alapanyagokból, komolyabb konyhatechnológiával készített ételekkel is lehet indulni, mivel ebben a kategóriában is egyre erősebb a balatoni kínálat.
2022-06-29 13:27:00
A parlament előtt lévő törvényjavaslat értelmében a pénzügyi szolgáltató – a számlatulajdonos eredménytelen felhívását követően történhet meg két hónapos felmondási határidővel – felmondhatja a szerződést.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerőpiacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Magyarország Zrt. elnök-vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.
2022. 05. 30., 12:00
epizód: 2022 / 5   |   hossz: 21:41
Mi vár a vendéglátóiparra a Covid-járvány végén és az ukrajnai háború közben? Miként lesznek a konkurensekből partnerek? Miért a 3. év a legkritikusabb az ágazatban? Hogyan lehet visszacsábítani a pályaelhagyókat? Hány főnök tud kiszabadulni a napi rutinból a hetenkénti feladatmegbeszélésre a csapattal? Bánhalmi Kata, a több ezer tagot számláló Piqniq Budapest szakmai szervezet társalapítója válaszol a kérdésekre.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Az idei fő újdonság, hogy külön díjazzák a bisztró és a büfé kategóriát, így különlegesebb alapanyagokból, komolyabb konyhatechnológiával készített ételekkel is lehet indulni, mivel ebben a kategóriában is egyre erősebb a balatoni kínálat.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS