Munkanélküliség az EU-ban: félúton a márciusi magyar adat a cseh-lengyel minimum és az uniós-átlag között

2024. 05. 03., 15:10

A januári és februári 6,1 százalék után 2024. márciusban 6,0 százalékos volt a munkanélküliség az Európai Unióban – tájékoztatott az Eurostat.

Az Eurostat becslése szerint 2024 márciusában átlagosan 13,258 millió munkanélküli volt az EU-ban, 74 ezerrel kevesebb, mint egy hónappal korábban, de 175 ezerrel több, mint egy évvel korábban. A nők körében 6,4 százalék, a férfiaknál 5,7 százalék volt ráta. (Az unió statisztikai hivatala a friss adatok közlésével egy időben utólag módosította a februári mutatót, amely a korábbi becslés szerint 6,0 százalékos volt.) A két legmagasabb rátát Spanyolországban (11,7 százalék) és Görögországban (10,2 százalék) regisztrálták 2024 januárjában; Csehországban és Lengyelországban viszont csupán 2,9, Szlovéniában pedig 3,1 százalékos volt a munkanélküliség 2024. márciusban.

A fiatal (25 év alatti) munkanélküliek száma 2024 márciusában 2,858 millió volt az EU-ban, ami 14,7 százalékos „ifjúsági munkanélküliségi rátát” jelent. Februárhoz képest a munkanélküli fiatalok száma 11 ezerrel csökkent, 2023 márciusához képest viszont 150 ezerrel nőtt.

Magyarországon a KSH adatai szerint 4,4 százalékos volt a munkanélküliség márciusban; az Eurostat módszertana szerint 4,3 százalékos volt a ráta (a 25 éven alattiak körében pedig 15,7 százalékos).

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-29 09:10:00
2024 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,2 millió vendég közel 2,9 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 1,3, a vendégéjszakáké 4,7 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál; a csökkenés az ünnepekhez kötődő hosszú hétvégék idei áprilisi elmaradásával van kapcsolatban.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS