Megnyílt a világ első, nehéz tehergépjárműveknek szánt hidrogén töltőállomása

Megnyílt a világ első, nehéz tehergépjárműveknek szánt hidrogén töltőállomása
Gábor János  |  2024. 04. 29., 17:10

Az úttörő kút naponta akár több száz hidrogénüzemű tehergépkocsit képes kiszolgálni, ezzel minden más hasonló töltőállomás kapacitásának legalább tízszeresét tudja.

A világ első, kifejezetten kereskedelmi célú teherautóknak szánt hidrogén töltőállomását a FirstElement Fuel (FEF) nyitotta meg a napokban, Oakland kikötője mellett. A 2013-ban alapított kaliforniai vállalat rögtön óriási ugrást ért el azzal, hogy az állomás kapacitása több mint a tízszerese bármelyik korábban nyílt hidrogén töltőállomásnak. Ekkora méretekben rögtön vonzó lehetőséget kínál a régióban üzemelő Hyundai XCIENT üzemanyagcellás vontatóflottának (amelyek minden egyes járműve 68,6 kilogramm hidrogént használnak el 720 kilométeres hatótávon), sőt, a Nikola hidrogénüzemű teherautóinak is – írja az Autoweek.

A FEF nagyon jó ütemben dolgozta ki, majd valósította meg a rekord méretű és világelső teherautó kutat, hiszen a fentebb írt márkák mellett komolyan gondolja a hidrogénüzemű teherfuvarozást a Cummins, a Bosch, a Daimler, a Toyota és a Volvo is. A legnagyobb járműgyártók igényeihez igazítva a vállalat elérte, hogy az üzemanyagtöltő állomáson tíz perc alatt fel lehessen tölteni egy teherautó hidrogéntartályait, ami azt jelenti, hogy naponta mintegy 200 teherautót képesek kiszolgálni.

Világvezető hidrogén üzemanyagtöltő állomás nyílt

A FEF célja, hogy biztonságos, megbízható szolgáltatás keretében lássa el hidrogén-üzemanyaggal a fenntarthatóság jegyében született teherautókat, amelyek az üzemeltetés közben nem bocsátanak ki mást, csak vízgőzt. Ebben nagyon nagy gyakorlatot is szereztek, hiszen bár az oaklandi a legnagyobb teherautó töltőállomásuk, de messze nem a legelső, ami hidrogén hajtáslánccal rendelkező kocsikat szolgál ki. Könnyű tehergépjárművek számára 2023 végéig már 41 hasonló kutat nyitottak Kaliforniában, és mostantól szeretnék elterjeszteni a nehéz teherautókat kiszolgáló hálózatot.

A FEF stabil ügyfélkörrel vágott bele az üzletbe, hiszen 2023 decemberében 10 évre szóló megállapodást írt alá a Nikola Corporation Oakland régiójában üzemelő hidrogén-elektromos teherautóinak töltéséről. Ez az együttműködés lehetővé teszi a Nikola ügyfelei számára, hogy a FEF új, többcélú, nehéz tehergépkocsiknak szánt töltőállomásán tankoljanak – éppen a stratégiai fontosságú kikötőjének közelében.

Az állomás a világ első, nehéz tehergépjárművek számára készült H70-es gyorstöltőjével büszkélkedhet, és hasznos tevékenységét a Kaliforniai Energiaügyi Bizottság is támogatja, az ún. NorCal Zero projekt keretében.

„Ez a partnerség a közlekedési iparág átalakítása iránti elkötelezettségünket bizonyítja, és büszkék vagyunk arra, hogy szerepet játszhatunk a Nikola innovatív hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautóinak meghajtásában – ünnepelte a szerződést Joel Ewanick, a FEF alapítója és ügyvezető elnöke. Biztosak vagyunk benne, hogy a közös szaktudásunk és jövőképünk közötti szinergia hozzájárul a tiszta és fenntartható közlekedés átalakításához, a hidrogénnel hajtott jövő felé vezető úton.”

Főoldali kép: FirstElement Fuel

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS