Megnyílt a világ első, nehéz tehergépjárműveknek szánt hidrogén töltőállomása

Megnyílt a világ első, nehéz tehergépjárműveknek szánt hidrogén töltőállomása
Gábor János  |  2024. 04. 29., 17:10

Az úttörő kút naponta akár több száz hidrogénüzemű tehergépkocsit képes kiszolgálni, ezzel minden más hasonló töltőállomás kapacitásának legalább tízszeresét tudja.

A világ első, kifejezetten kereskedelmi célú teherautóknak szánt hidrogén töltőállomását a FirstElement Fuel (FEF) nyitotta meg a napokban, Oakland kikötője mellett. A 2013-ban alapított kaliforniai vállalat rögtön óriási ugrást ért el azzal, hogy az állomás kapacitása több mint a tízszerese bármelyik korábban nyílt hidrogén töltőállomásnak. Ekkora méretekben rögtön vonzó lehetőséget kínál a régióban üzemelő Hyundai XCIENT üzemanyagcellás vontatóflottának (amelyek minden egyes járműve 68,6 kilogramm hidrogént használnak el 720 kilométeres hatótávon), sőt, a Nikola hidrogénüzemű teherautóinak is – írja az Autoweek.

A FEF nagyon jó ütemben dolgozta ki, majd valósította meg a rekord méretű és világelső teherautó kutat, hiszen a fentebb írt márkák mellett komolyan gondolja a hidrogénüzemű teherfuvarozást a Cummins, a Bosch, a Daimler, a Toyota és a Volvo is. A legnagyobb járműgyártók igényeihez igazítva a vállalat elérte, hogy az üzemanyagtöltő állomáson tíz perc alatt fel lehessen tölteni egy teherautó hidrogéntartályait, ami azt jelenti, hogy naponta mintegy 200 teherautót képesek kiszolgálni.

Világvezető hidrogén üzemanyagtöltő állomás nyílt

A FEF célja, hogy biztonságos, megbízható szolgáltatás keretében lássa el hidrogén-üzemanyaggal a fenntarthatóság jegyében született teherautókat, amelyek az üzemeltetés közben nem bocsátanak ki mást, csak vízgőzt. Ebben nagyon nagy gyakorlatot is szereztek, hiszen bár az oaklandi a legnagyobb teherautó töltőállomásuk, de messze nem a legelső, ami hidrogén hajtáslánccal rendelkező kocsikat szolgál ki. Könnyű tehergépjárművek számára 2023 végéig már 41 hasonló kutat nyitottak Kaliforniában, és mostantól szeretnék elterjeszteni a nehéz teherautókat kiszolgáló hálózatot.

A FEF stabil ügyfélkörrel vágott bele az üzletbe, hiszen 2023 decemberében 10 évre szóló megállapodást írt alá a Nikola Corporation Oakland régiójában üzemelő hidrogén-elektromos teherautóinak töltéséről. Ez az együttműködés lehetővé teszi a Nikola ügyfelei számára, hogy a FEF új, többcélú, nehéz tehergépkocsiknak szánt töltőállomásán tankoljanak – éppen a stratégiai fontosságú kikötőjének közelében.

Az állomás a világ első, nehéz tehergépjárművek számára készült H70-es gyorstöltőjével büszkélkedhet, és hasznos tevékenységét a Kaliforniai Energiaügyi Bizottság is támogatja, az ún. NorCal Zero projekt keretében.

„Ez a partnerség a közlekedési iparág átalakítása iránti elkötelezettségünket bizonyítja, és büszkék vagyunk arra, hogy szerepet játszhatunk a Nikola innovatív hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautóinak meghajtásában – ünnepelte a szerződést Joel Ewanick, a FEF alapítója és ügyvezető elnöke. Biztosak vagyunk benne, hogy a közös szaktudásunk és jövőképünk közötti szinergia hozzájárul a tiszta és fenntartható közlekedés átalakításához, a hidrogénnel hajtott jövő felé vezető úton.”

Főoldali kép: FirstElement Fuel

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 28., 10:10
A szerződés alapvető jellemzője, hogy a felek egybehangzó akaratát fejezi ki. Mi a helyzet akkor, hogy az egyik szerződő felet tévedésbe ejtették, és emiatt döntött a szerződéskötés mellett? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2024-05-29 09:00:27
Nehéz elvonatkoztatnom a csehszlovák múltamtól – még bőven szocializmus volt, mikor először kóstoltam Komáromban mogorva nagyapám mellett álldogálva a majonézes halsalátát, vagyis a treskát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS