Híves Beáta: Néha vissza kell menni a startmezőre!

Híves Beáta: Néha vissza kell menni a startmezőre!
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 04. 12., 09:12

Négy évvel ezelőtt az alapítótársammal ketten egy papírra vázoltuk fel a víziónkat. Azóta már 18-an vagyunk, felkerültünk az APEX toplistára, hazai és nemzetközi díjakat nyertünk, miközben 2 éve szinte folyamatosan alkalmazkodnunk kell a mindent körülvevő rendkívüli helyzethez – mondta az Üzletemnek Híves Beáta, a Next9 Communications társalapító-társügyvezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 23. cikkében a Next9 Communications legjeit Híves Beáta társalapító-társügyvezető osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

Fiatal, alig négyéves ügynökségként nem egy év tanulságát emelném ki, hanem az eltelt 4 évet összességében, amelyből 2 évet – ha mondhatjuk így – békeidőben és két évet folyamatos krízisben, „háborús” helyzetben éltünk át, aminek sajnos még nincs is vége. A mi vállalkozásunk sikerkritériumai az emberek és a belőlük létrejövő projekt alapokon működő csapatok. Ha kollégáink jól érzik magukat, ha kiegyensúlyozottak, akkor a legnehezebb helyzetben is megállják a helyüket. Ha elfáradnak – akár magánéletileg, akár szakmai okokból – akkor a legkönnyebb helyzet sem lesz könnyen teljesíthető számukra. Egy ügynökségnél nagyon jól kell működnie a csapatnak, mert az együttműködés során nem egy embert vesznek a partnereink, hanem csapatokat, akik együtt gyorsan, a legmagasabb szakmai színvonalon tudnak dolgozni. Ez olyan, mint a csapatsport, minden szereplőnek egyformán fontos feladata van, és ha valakit kiállítanak (piroslapot kap, vagy büntető perceket sportágtól függően), akkor komoly hátrányba kerül az egész csapat. Ugyanakkor hittel, elköteleződéssel minden lehetséges.

Ráadásul mi, Győri Kriszta üzlettársammal, akkor alapítottunk ügynökséget, amikor mindenki éppen temette a PR-t. Mi már akkor is úgy gondoltuk, hogy nagyon is szükség van rá, aztán jött a COVID, ami sok mindenben igazolt minket. Ugyanis a média hitelesíti leginkább egy vállalat üzeneteit és a felsővezetők megszólalásai is felértékelődtek. Hirtelen újra mindenki a hírekben akart megjelenni. Viszont arról is meg kellett győznünk ügyfeleinket, hogy igenis fontos, hogy ne csak az ingyenes megjelenésekben, hanem fizetett megoldásokban is gondolkodjanak, mert ahogy a vállalkozásokat megrázta az elmúlt időszak, ez igaz volt a médiumokra és az újságírókra is.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Idén nem tervezünk növekedéssel, alapvetően az előző évi teljesítményünk megtartását tűztük ki célul, különösen úgy, hogy az ukrajnai háború jelentős kihívást és terheket is ró partnereinkre. Elsősorban a szervezeti és a belső folyamatok fejlesztésére szeretnénk koncentrálni, valamint értékteremtő, közösségépítő aktivitások további kidolgozását terveztük el. Vezetői szinten a legfontosabbnak azt tartjuk, hogy motiválni és segíteni tudjuk a kollégáinkat abban, hogy a jelenlegi hibrid világban megtalálják maguknak és a cég számára is legideálisabb és leghatékonyabb működési formát. Szeretnénk folytatni a tavaly indított podcast sorozatunkat is, amelyben a média és a kommunikációs szakmából jövő vendégekkel beszélgetünk a média helyzetéről, az újságírásról, a változó médiafogyasztási szokásokról és a kritikus gondolkodásról. Ez utóbbira nagyobb szükség van, mint valaha.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

Esetünkben a legnagyobb dobás, mint fogalom, nem létezik, mert minden ügyfél számára a legjobb szolgáltatásokat kell adni és folyamatosan fejlesztenünk kell, követni a trendeket, érzékenyen reagálni az ügyfél és a média változásokra. Ha mégis megneveznék valamit, akkor talán azt emelném ki, hogy olyan modern, működési modellt dolgoztunk ki más piaci szereplőkkel, partnerekkel közösen, amelyben az ügyfél igényeihez alkalmazkodó ütőképes, gyors account csapatokat hozunk létre, felvonultatva olyan kompetenciákat, amely egyetlen ügynökségnél nem lenne elérhető. Így lehetséges, hogy tavaly több mint 20 kutatást készítettünk, rendeztünk több ezres résztvevővel megvalósuló globális rendezvényt és sajtóeseményt, forgattunk közel 40 videót és számos podcastot is gyártottunk.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:

Ha nem működik a Teams és a Sharepoint rendetlenkedik!

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

Szerintem az ügynökségünk működése önmagában drasztikusnak tekinthető, hiszen 4 évvel ezelőtt az alapítótársammal ketten egy papírra vázoltuk fel a víziónkat. Azóta már 18-an vagyunk, felkerültünk az APEX toplistára, hazai és nemzetközi díjakat nyertünk, miközben 2 éve szinte folyamatosan alkalmazkodnunk kell a mindent körülvevő rendkívüli helyzethez. Azt hiszem, lassan újraírhatjuk a Háború és Békét, csak most a mi szemszögünkből.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Képesnek kell lennünk folyamatos szemléletváltásra, hogy gyorsan és hatékonyan tudjunk reagálni a külső és belső körülmények változására.   Ebben pedig képzésekkel kell támogatnunk a kollégákat is.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Hogy visszamentünk az irodába 1 év otthonlét után.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:

Egyszerű és egyértelmű a válasz: úgy gondoljuk, hogy a jó munkaerő felbecsülhetetlen érték. Nálunk a legfontosabb befektetés az emberi erőforrás, azaz a kollégáink. Célunk őket megtartani, és megfelelően honorálni a tudásukat, erőfeszítéseiket, lojalitásukat. Ugyanakkor a folyamatos tudásfejlesztés azért is fontos – mert ezekből jönnek azok a megoldások, ötletek, amivel az üzletet tovább tudjuk vinni.

A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:

A konkurensekre azért van szükség, hogy spiccen tartsanak minket, hogy lássuk, ki hogyan fejlődik és mi miben fejlődhetünk, hogy inspiráljanak és ösztönözzenek minket arra, hogy még jobbak és mások legyünk. Szeretjük a versenyt és a versenytársainkat, örülünk a hazai vagy nemzetközi sikereiknek, mert az mindig az iparág sikere is.

Ezzel a LEGBONYULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:

Egyrészt nem egyszerű megfelelő gyorsaságra ösztönözni a partnereket. A mai kommunikációs világban már nem fér bele, hogy lassan válaszoljanak az ügyfelek egy-egy kérdésre vagy ajánlat elfogadására. De ez igaz az alvállalkozókra, a médiumokra és influencerekre is, vannak, akik 3-4 hét után adnak ajánlatot vagy válaszolnak egy e-mailre.

Kritikusnak tartom azt is, hogy sokaknál nem fordítanak elég időt a tervezésre. Persze jöhet a kérdés, hogy előbb a gyorsaságról beszéltem, most meg épp időt kérek, de itt különbséget kell tenni a döntési gyorsaság és az alapos tervezés között. Az alapos tervezés megkönnyíti a döntéshozatalt. Azt pedig a döntéshozatalnál el kell fogadni, hogy néha kockázatot kell vállalni, és lehetnek rossz döntések.

Óriási kihívás még meggyőzni az ügyfeleket, hogy ha elindultak egy úton, de látszik, hogy nem jó az irány, akkor idejében és gyorsan változtassanak. Talán ez a munkánk legnehezebb része. Olyan projekteknél gyakori jelenség ez, ahol már akár hónapok óta tart a munka, öltek bele nem kevés emberi erőforrást és pénzt. De az üzleti élet e tekintetben, olyan, mint egy jó társasjáték: néha vissza kell menni a startmezőre, vagy kimaradunk 3x a dobásból.

(Fotók: Nex9 Communications)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS