Év végére bepótolták gépbeszerzéseiket a gazdák

2021. 01. 06., 16:00

2020 utolsó hónapjaiban behozta évközi elmaradását a mezőgazdasági gépek piaca: a beszerzések őszi pótlásának eredményeként tavaly új traktorból 3 113, míg mezőgazdasági pótkocsiból 1 402 darabot helyeztek forgalomba Magyarországon. Ezzel a traktoreladások száma elérte a tavalyi szintet (3 112) , és pótkocsiból is mindössze 2 százalékkal adtak el kevesebbet, mint egy évvel korábban (1 433).

„A koronavírus-járvány kitörése okozta bizonytalanság miatt idén elmaradt a nagy értékű gépbeszerzések tavaszi szezonban tapasztalható kiugrása: a gazdálkodók kivártak a beruházásokkal, sokan csak a gazdálkodás szempontjából elengedhetetlen termékekre korlátozták kiadásaikat. – mondta Bolyki Bence, az Agroinform.hu ügyvezetője. – Az őszi hónapokban azonban már nyoma sem látszott a korábbi lassulásnak, szeptembertől kezdve minden hónapban jelentős többlet mutatkozott a gépeladásokban az előző évhez képest, így a mezőgazdasági gépek piaca éves szinten képes volt megismételni egy évvel korábbi jó eredményeit.”

(Az Üzletem korábbi interjúját Bolyki Bencével IDE KATTINTVA olvashatja.)

A DataHouse által közzétett forgalomba helyezési adatok szerint az év utolsó negyedében 845 új traktort helyeztek forgalomba, 18 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Továbbra is a 8 tonnánál nagyobb traktortípusokból fogyott a legtöbb, így az év során a teljes eladások 56 százaléka ebben a szegmensben zajlott. A márkák közötti versenyben a 22 százalékos eladási arányt produkáló John Deere mögött a New Holland végzett 9 százalékos piaci részesedéssel, őket követte a Claas 8 százalékkal.

Jelentős átrendeződésen van túl a traktorpiac: a néhány éve még piacvezető MTZ szinte eltűnt az új gépek közül, a belorusz cég traktorai ugyanis a környezetvédelmi előírások szigorodása miatt itthon már újonnan nem hozhatók forgalomba.

Idei kilátások

„Noha a koronavírus az agrárium számos területére gyakorolt negatív hatást, a mezőgazdasági gépek piaca a teljes év adatai szerint nem függ közvetlenül a pillanatnyi járványhelyzettől. Ugyanakkor a tömeges oltás nyomán normalizálódó gazdasági környezet várhatóan kedvezően érinti majd ezt a szegmenst is. Ezért 2021-ben mind a traktorok, mind a vontatmányok esetében néhány százalékos további növekedést várunk, ami szükséges is a versenyképesség, hatékonyság növeléséhez.” – jelzi előre Bolyki Bence, hozzátéve: „A gépesítettség műszaki színvonalának ezzel a fejlődési ütemével a hazai mezőgazdaság közeledni tud a nyugat-európai országokban tapasztalható szinthez.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS