Bolyki Bence: Hatékonyan tudunk hozzájárulni egy fontos és tradicionális ágazat megbecsültségéhez

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 12. 07., 10:00

A rossz minőségű termékek esetében kétszer veszünk meg valamit. A minőség felismeréséhez erőfeszítést kell tenni, ami viszont idő és energia – mondta az Üzletemnek Bolyki Bence, az Agroinform.hu ügyvezetője.

Bolyki Bence pályakezdő designerként saját terméket tervezett piacra dobni. Az innováció iránti vonzalma már akkor is az új ötletek felé hajtotta, a családi háttérből pedig adódott a mezőgazdasági ismeretterjesztés, mint elhivatottság. Tizenöt éve így indította el az Agroinform.hu mezőgazdasági portált. Most, 2020-ban az Agroinform portál az agrárium híreinek, szakmai anyagainak, forgalmas piacterének ad helyet, amelyen az elmúlt 12 hónapban a felhasználói visszajelzések alapján 25 milliárd forint értékű mezőgazdasági termék cserélt gazdát. Ha arra is kíváncsi, hogy mit gondol Bence a rafting túravezetésről, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 246. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Az Agroinform.hu portállal az elmúlt hónapban már több mint 700 ezer embert értünk el. Ezt több szempontból is fontos állomásnak tartom: egyrészt a mezőgazdaság, mint az élelmiszeripari alapanyag előállításhoz kapcsolódó tevékenység fontos ügy, ugyanúgy az alapellátáshoz kapcsolódik, mint például az egészségügy. Másrészt ekkora ismertséggel már nem csupán a mintegy 100 ezer termelői döntéshozó embert érjük el, hanem a mezőgazdaság iránt érdeklődőket, véleményformálókat is. Számomra jó érzés, hogy hatékonyan tudunk hozzájárulni egy fontos és tradicionális ágazat megbecsültségéhez.

Milyen távra tervez?

– Etikai kérdésekben a családunk nemzedékeiben gondolkodom, ezt figyelembe véve igyekszem a gyermekeimnek is példát mutatni. Üzleti téren 5-10 éves távlatot figyelembe véve hozunk döntéseket. A rövid távú érdekek mentén való működés nem az én világom.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Egy agrármarketing könyv megírása. Egy nemzetközi agrármédia szakmai közösség fejlesztése. A belső megújulás után az Agroinform.hu portál külsejének átformálása.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Szüleimtől: a vidéki élet iránti érdeklődés, a hagyományos értékrend, a nemzeti érzelmek fontosak számomra, és ezt tőlük kaptam. Édesanyám fotótörténészként dolgozott a Néprajzi Múzeumban, édesapám ma is mezőgazdasági könyvek kiadásával foglalkozik.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Egyrészről magukat a közösen elért eredményeinket is motiválónak tartom, de tudatosan dolgozunk azon is, hogy a kollégák személyes céljaival összehangoljuk a vállalkozásunk céljait. Másrészt a munkakörnyezetet, az eszközparkot, a folyamatokat is állandóan megújítjuk. Törekszünk arra is, hogy ne csak munka kapcsán találkozzunk, hanem legyen egy-egy közösségi programunk is.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Időnként számot vetek és szoktam ezen gondolkozni, de újra és újra oda térek vissza, hogy a legjobb helyen töltöm az időmet. Egy nyári szezont rafting túravezetőként azért megpróbálnék szívesen, Ausztriában a hegyek között.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Egyrészt nyitott vagyok az új megkeresésekre, minden ilyet komolyan veszek. De én is bátran felveszem a kapcsolatot valakivel online csatornán keresztül is. Idén új partnereinkkel is leginkább videóhívásokkal, online konferenciákkal építjük a kapcsolatainkat. Másrészt aktívan részt veszünk mezőgazdasági rendezvényeken, ahol van alkalom szakmabeliekkel személyesen is találkozni. Ezért hoztuk létre az agrárdigitalizációhoz kapcsolódó konferenciánkat, a PREGA-t, hiszen ez kiváló kapcsolatépítési eszköz.

Mire sajnálja az idejét?

– Az olyan megbeszélésekre, amelyekhez sokat kell utazni, miközben megfelelő technikai háttérrel online is megtarthatóak lennének.

Mivel lehet felbosszantani?

– Mindig a win-win helyzetekre törekszem, aminek része a kölcsönös tisztelet megadása is. Amikor ez nincs meg, az nem derít jó kedvre. Szerencsére ez ritka.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Egy-egy óra erejéig szívesen átadom a tapasztalatokat a jövő nemzedékének, olyan érdeklődő diákoknak, akiket érdekel a szakmai média világa. Kommunikációszervezésben tudnék még segíteni szakmai szervezeteknek, ahol erre igény van.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A rossz minőségű termékek esetében kétszer veszünk meg valamit. A minőség felismeréséhez is erőfeszítést kell tenni, ami pedig idő, energia. A professzionális munkaeszközöket, jól megtervezett tárgyakat azért is kedvelem, mivel az iparműveszethez kapcsolódó oktatási intézményekben összesen 9 évet töltöttem el.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Társasjáték, kirándulás, beszélgetés a családunkkal, a barátainkkal. Egy óra futás, kerékpározás a Hármashatár-hegyen szintén tökéletes kikapcsolódás a számomra.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS